גוגל ממשיכה לשפר והפעם את כלי האנליזה לאתרי אינטרנט: גוגל אנליטיקס (Google analytics )
בזמן הקרוב, תסתיים הטמעת הגירסה החדשה של גוגל אנליטיקס בקרב כל המשתמשים של הכלי ברחבי העולם.
גוגל אנליטיקס הוא הכלי הנפוץ (והחינמי) לניטור ביצועי אתרי אינטרנט (מקורות תנועה, איכות התוכן, התנהגות גולשים ומעקב אחרי המרות מסעות פרסום).
בשני מימדים מרכזיים חל שינוי בגוגל אנליטיקס: האחד בממשק המשתמש והשני בפיצ'רים נוספים שנוספו לכלי.
ממשק המשתמש החדש הופך את חקירת וניתוח הנתונים לפשוטים יותר ואינטואיטיביים יותר מה שבאופן טבעי הופך את כל ההתמצאות בלוח הבקרה לקלה.
למערכת התווספו מספר פיצ'רים משמעותיים, להלן ארבעת המרכזיים שבהם :
1. גוגל אנליטיקס בזמן אמת (Google Analytics Real-Time):
אם חשוב לכם לגלות מה קורה באתר שלכם ברגע זה, הפיצ'ר החדש מבטיח שהדוחות מתעדכנים ללא הפסקה וכל צפייה בעמוד מתעדכנת שניה אחרי שהיא מתרחשת באתר.
את דוחות זמן האמת אפשר למצוא בלשונית "Home".
2. ניתוח ערוצי התנועה שהביאו להמרה באתר Multi-Channel Funnels :
אחד המשתנים החשובים בניתוח אפקטיביות ערוצי השיווק זה בחינת ה- ROI של ערוץ שיווק זה או אחר. במילים אחרות: איזה ערוץ שיווק עושה לנו את העבודה השיווקית הכי טוב.
על הצורך הזה, נותן הפיצ'ר החדש של גוגל מענה. מעכשיו, תוכלו לגלות מהיכן הגיעו הגולשים לאתר שלכם עד 30 יום לפני שהם ביצעו רכישה באתר.
הניטור כולל התייחסות לקליקים שהגיעו מחיפוש אורגני, מפרסום ממומן, ממכשירים ניידים, מתוכניות שותפים וכמובן מהמדיה החברתית.
סרטון נחמד מבית היוצר של גוגל ימחיש לכם היטב את הרעיון והיישום שלו :
3. ניטור התנועה והגלישה שמגיעה ממכשירי מובייל (Mobile Reporting).
אחרי שכתבנו על 5 עובדות שחשוב לדעת בנוגע לשיווק במובייל באה גוגל ואומרת לנו: מעתה יש לכם כלים לנטר את התנועה ואת מקורות התנועה שמגיעה מהמכשירים הניידים.
בדוחות תוכלו ללמוד מאילו מכשירים הגיעו אליכם, כמה מבקרים מגיעים אליכם ממכשירים ניידים (המידע הזה יעזור לכם להחליט אם להשקיע באתר שנצפה היטב במובייל),
תוכלו לגלות מאיזה ספק סלולארי הגיעו אליכם ואפילו לגלות איך נראה כל אחד מהמכשירים , אם אתם לא יודעים לזהות אותו.
4. תסריטי גלישה בתוך האתר Flow Visualization
במבט ראשון, זה נראה כמו גלים מצוירים ויפים עם אי אילו איי מילים. התבוננות מעמיקה יותר מאפשרת ללמוד איך המבקרים באתר מנווטים בתוך האתר.
כמה עמודים הם עוברים, באילו עמודים הם נוטשים את האתר, אילו עמודים מצליחים להוביל אותם עמוק יותר פנימה.
ניתן ללמוד על מסלול הגלישה של גולשים נאמנים, על מסלול הגלישה של מבקרים חדשים, מה הם נתיבי התנועה המרכזיים באתר שיש להמשיך ולטפח ולעומתם מה הם הנתיבים שיש לשפר ולעדכן.כך נראה הכלי המתוחכם שעיצבה מחדש גוגל:
כאן תוכלו להכיר טוב יותר את השימוש בפי'צר החדש בעזרת סרטון הדרכה של גוגל
כאמור, אלה הם רק חלק מהפיצ'רים החדשים שהוטמעו לשימוש בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס.
הדרך הטובה ביותר ללמוד אותם ולהפיק מהם תועלת היא פשוט לצלול את תוך המערכת, ולהרשות לעצמכם לחקור אותה אפילו במחיר של ללכת לאיבוד במשך שעה.
התועלת שתצמח לכם מגילוי אפשרויות המדידה והניתוח עוצמה.
נשמח לשמוע מה דעתכם כאן בתגובות,
על האפשרויות החדשות, המלצות על פיצ'רים נוספים ומסקנות מהתנסויות מוקדמות
מאמרים נוספים בנושא חדשות וחידושים שיכולים לעניין אותך:
[catlist=85]
איך עוברים לגרסה החדשה. בתוך הגוגל אנליטקס לא מוצא לשונית home . יכול להיות שצריך לעשות משהו כדי לעבור לגרסה חדשה.
אריה
גוגל מטמיעים את הגירסה החדשה אצל היוזרים בקצב גוגל…אני מאמינה שעוד מעט תקבל הודעה שהגרסה החדשה זמינה גם אצלך.
בכל מקרה, נסה להיכנס לחשבון, ובדוק אם בסרגל העליון מופיע לך משהו כמו : new virsion
הם נותנים אפשרות לבחור אם להישאר או לעבור לגרסה החדשה.
[…] מאבד תנועה יקרה שאין שום סיבה לאבד אותה. בדקו בעזרת הדוחות על התנועה ממובייל של גוגל אנליטיקס אם מגיעה אליכם כיום תנועה ממכשירים ניידים. אם מגיעה […]
בהחלט שינויים מרעננים גוגל עשו, שינויים שנותנים לנו לחקור טוב יותר את התנהגות הגולשים באתר שלנו, וע"י כך להתאים להם את התוכן ואת מבנה האתר ככה שתהיה להם חווית גלישה טובה יותר. אין ספק שה Flow Visualization הוא מאוד חשוב כדי להסתכל לעומק ולהבין איך הגולשים מתנהגים באתר שלנו… זה כלי עם כוח עצום לדעתי! זה יכול לשנות המון דברים, לתת לנו את ההבנה איך מה הגולשים מחפשים, וכך לייעל את האתר עבורם ובעצם עבור עצמנו…
תודה!