לגרום להם להישאר, לגרום להם לגלול, לגרום להם לנוע לפעולה
80% מתשומת הלב מעל קפל העמוד (Page Fold)
מה זה קפל עמוד Page Fold ?
קפל העמוד (לא מצאתי תרגום טוב יותר למונח הזה) הוא הקו התחתון של המסך הנגלה עם עליית אתר לאוויר.
כל מה שנמצא מתחת לקו הזה ושהגולש צריך לגלול למטה כדי לקרוא מתייחס למידע מתחת לקפל העמוד.
על פי ממצאי מחקר בתחום שמישות בנושא גלילה ותשומת לב עולה שבעוד יותר ויותר גולשים מוכנים לגלול מתחת לקו המסך המתגלה להם, האזור שמעל לקו הזה עדיין מקבל 80% מהזמן שהגולשים משקיעים בהתבוננות בעמוד.
עקרון הפרטו ממשיך להוכיח את מעמדו הבלתי מעורער גם באינטרנט ומוכיחה את זה הדיאגראמה הבאה שריכזה את ממצאי המחקר:
תוכלו בקלות לראות שזמן הצפייה של הגולשים התפלג כדלקמן: 80.3% מהזמן הושקע בצפייה מעל לקפל בעוד ש -19.7% הושקע בצפייה מתחת לקפל.
(התמונה לקוחה מהאתר www.useit.com מתאריך 22.03.2010 )
השקיעו תשומת לב מירבית בתוכן המוצג מעל לקפל העמוד
אחת המסקנות החשובות ביותר מהממצא הזה היא שיש להשקיע את מלוא תשומת הלב בתוכן המוצג בגולש ובאופן הגשת התוכן לגולש באזור שמעל הקפל.
יתרה מזאת, כיום, כשיותר ויותר גולשים משתמשים במסכים גדולים (מרבית המסכים היום עובדים על רזולוציה של 1024X728), תכנון אתר ברוחב של 960 פיקסלים ומעלה
יאפשר לכם לפרוס את המידע החשוב ביותר מבחינה עסקית בשטח גדול יותר מעל הקפל כך שתרוויחו גם הצגה גדולה יותר של מידע וגם את תשומת ליבו הממוקדת של הגולש למשך זמן ארוך יותר.
ייצרו לגולש את הניחוח שהוא מחפש
התנהגות הגולשים באינטרנט ובמיוחד התנהגות המחפשים מאוד ברורה: כולנו מרחרחים פה ושם בחיפוש אחרי מידע רלוונטי ואיכותי בדיוק כמו חיות הטרף שמרחרחות ומחפשות את הארוחה הבאה שלהן.
אנחנו נמשכים אל שובלי הריח שמייצר תוכן איכותי. אם מצאנו מה שחיפשנו, בינגו. החיפוש הסתיים.
אם לא מצאנו, אנחנו חוזרים לנקודת המוצא ומתחילים שוב בחיפוש, הפעם מאמצים נתיבים אחרים עד שהריח הטוב שוב מדגדג לנו ת'אף.
אז כן, חשוב מאוד לשלב תוכן רלוונטי וקריאה להנעה לפעולה מעל לקפל העמוד אבל, אם אתם מצפים שהגולשים שלכם יגללו וימשיכו לקרוא גם מתחתיו עליכם לוודא שלעמוד יש ניחוח כזה
שמרמז לקוראים שממתין להם תוכן רלוונטי אם הם ימשיכו ויגללו מתחת לקפל. (איך יוצרים תוכן לאתר שמפיץ ניחוח כזה?)
קריאה לפעולה היא לא סיסמה
כולנו יודעים מה זה : קריאה לפעולה (Call to action) : קישור או אלמנט גרפי אינטראקטיבי שמעודד את הקוראים שלכם לנקוט בפעולה, ולנוע קדימה בתוך תהליך כלשהו.
זה יכול להיות תהליך הרשמה, תהליך העלאת ערך וכמובן תהליך מכירה. תשומת לב גדולה מושקעת בתכנון, עיצוב ובחינת הקריאה לפעולה באתרי אינטרנט במיוחד בעמודי נחיתה ועמודי מכירה.
התמקדות באופטימיזציה של הקריאה לפעולה מובילה לשיפורים משמעותיים בהמרה.
כדי שהעמוד שלכם ימיר את הקוראים ללקוחות עליכם לשלב קריאות הנעה לפעולה שיעוררו את המוטיבציה של הלקוח ללחוץ על הכפתור ולהיכנס לתהליך אליו אתם קוראים לו. יותר מזה!
יתכנו בעמוד אחד מספר אלמנטים המניעים לפעולה אולם יש להגדיר מראש מהו האלמנט הראשי ומהו או מהם האלמנטים המשניים ולשלב אותם במקום הנכון עם העיצוב הנכון.
הגדרת העדיפות של כל אלמנט נגזרת מהמטרה של העמוד ומהמטרות שיש לכל אלמנט בפני עצמו. עוד על שילוב קריאות הנעה לפעולה בעמודי המכירה ובתוכן לאתר תוכלו ללמוד כאן.
מקווה שתמהרו לשלב את המפתחות בעמודי המכירה שלכם ותראו תוצאות מהירות ועד אז, אתם מוזמנים לשתף אותנו מה עובד בשבילכם?
מה המסקנות שלכם מעמודי המכירה שהעליתם ?
thank you for reminding us the main basics of bringing and holding
the internet surfers in our website
thank you for sharing
roee dagan
בכיף 🙂
רבים יודעים ומכירים את התיאוריות , אם כך מפתיע לגלות כמה מעט מיישמים…
תודה על מאמר אינטליגנטי, מובנה ומדוייק שמזכיר מה באמת חשוב!
כן אירית,
מסתבר שהיישום הוא עקב אכילס של רוב רובם מבעלי העסקים הלומדים…
בדיוק הערב חשבתי על מסלול שנתי חדש: יישומי שיווק באינטרנט במקום לימודי שיווק באינטרנט
להעביר את בעלי העסקים פאזה – מלומדים למיישמים…