מה יעזור לכם להשפיע על ייצוב וגידול בהכנסות ? | הבלוג של קייסי קולג'





































































מה יעזור לכם להשפיע על ייצוב וגידול בהכנסות ?

 

על היווצרות הכסף, נדיבות ותגובה קדומה

 

אני אפתח בסיפור מקרה,
לרעות (שם בדוי) יש עסק כבר 12 שנה. היא לא צעירה, אפשר אפילו לומר שהיא אישה בשלה. היא ראתה וחוותה לא מעט בחיים, השקיעה במספר לא מבוטל של קורסים מקצועיים בתחומה, היא מחזיקה בידע עצום.

תודעת נדיבות משפיעה על זרימת הכסף העתידי בחיים שלנו

בתוך תוכה היא יודעת שהיא יכולה לעזור לאינסוף אנשים לחיות חיים טובים יותר בזכות הידע והניסיון שהיא צברה בחיים המפותלים שלה ובכל זאת, היא מתמודדת עם עסק לא יציב, עם עליות וירידות חדות בהכנסות. יש תקופות שבהן היא זוכה להכנסה שמאפשרת לה לפרנס את המשפחה שלה בכבוד וישנן תקופות שבהן כל ההחלטות והפעולות שהיא עושה כדי לקדם את העסק שלה, מזכות אותה בהכנסה צנועה במידה כזו שהיא מתקשה לגמור את החודש.

רעות, בתוך עמה היא חיה, שמעה ששיווק באינטרנט זו דרך מופלאה להגדיל את היקף העסקים, להגיע לכמות הולכת וגדלה של לקוחות, לבסס את המומחיות שלה וכמובן להגדיל את ההכנסות שלה.
גמלה בה החלטה להיכנס לעולם השיווק באינטרנט, וכמו כל דבר שהיא עושה, ברצינות ובמחוייבות שמאפיינים אותה, החליטה להשקיע בלימודים מסודרים של שיווק באינטרנט. היא לקחה לא מעט קורסים, הדרכות וסמינרים בתחום וניגשה ליישם. מה שאי אפשר לומר על רעות זה שהיא לומדת ולא עושה. נהפוך הוא, רעות היא מהנשים שעושות. היא לא מוותרת. כשהיא מנסה ולא מצליח לה, היא מנסה שוב.

ובכל זאת, רעות לא פוגשת ביציבות כלכלית בחייה ולכאבה, היא גם לא מצליחה לפרוץ את תקרת ההכנסות בפיק הגבוה שלה.

המקרה של רעות שכיח בעולם העסקים ובמאמר הבא אני רוצה לשתף אתכם בעקרון מפתח להגדלת הכסף שנכנס לחיים ולייצוב ההכנסות ולא, אני לא מדברת על "תודעת שפע".
ברשותכם אני אשאיר את הביטוי הזה מחוץ לשיחה שלנו היום.

הפעולות החיצוניות הן לא מה שחשבתם…

אחד הדברים שלמדתי בעת האחרונה הוא שפעולות חיצוניות (שיווק, מכירות) הם רק גורם אחד שמשפיע על ההצלחה לייצב הכנסה. אולי אצל חלקכם יעורר תמיהה המשפט הבא, אלא שבמבחן המציאות עולה, שהפעולות החיצוניות הן דווקא הגורם בעל ההשפעה הקטנה על ייצוב ההכנסה והגדלת רף ההכנסה, אם תרצו, על ההצלחה העסקית כולה.

הגורם האחר, בעל ההשפעה המשמעותית והמהותית ביותר על ההצלחה של כל אחד ואחד מאיתנו הוא דווקא מה שמלווה את הפעולות שלנו – הכוונה, הלך המחשבה, הלך הרוח שמתלווה לפעולה ובמילים אחרות – כל מה שאנחנו מחזיקים בתודעה ביחס לעסק שלנו ולכל אחת מהפעולות בעסק שלנו.

אחרי שמבינים את זה לעומק ויורדת ההתנגדות או לכל הפחות מתעוררות מוכנות להיפתח לגישה הזו, עולה השאלה הטבעית : מה בתודעה שלנו משפיע על יציבות ההכנסה ואיך כל אחד ואחת מאתנו יכולים להשפיע על יציבות ההכנסה והגדלתה ולא רק על ידי אוסף פעולות שיווקיות ומכירתיות.

 

אני רוצה להזמין אתכם לתרגיל קטן שהכנות היא המפתח לגילוי שתגלו בו.
התרגיל הזה מיועד לכם אם אתם נמנים על בעלי העסקים שמבקשים לייצב את ההכנסות שלהם על רף גבוה יותר ממה שיש להם בנקודת הזמן הזו, והוא מתאים לכל בעלי העסקים שהזדהו במידה כזו או אחרת עם הסיפור של רעות.

חשבו על סכום הכסף שיש לכם עכשיו, ממש עכשיו בבנק. חשבו עליו ובדקו עם עצמכם מה אתם מרגישים אל מול הסכום הזה?
כעת, בדקו עם עצמכם, האם כאשר יש לכם בבנק סכום כסף שהוא מספיק בקושי למילוי צרכיכם, אתם מסוגלים לחשוב על משהו אחר מאשר הישרדות ? האם המחשבות שעולות לכם בעקבות הלחצים הכספיים שלכם מאופיינות בצמצום ואולי אף בקמצנות או שהן מאופיינות בהתרחבות, יצירתיות ובחירה לחלק ממה שיש לכם לאחרים ?

הנטייה הטבעית שלנו כבני אדם היא להגיב בצמצום וקמצנות כדי להתגונן אל מול החוסר. אלא שכאן חשוב לעשות הפרדה בין שני מימדים של התנהלות:

המימד החיצוני – הפעולות.
והמימד הפנימי – המחשבות + הרגשות (כלומר, התודעה).

כשיש לנו פחות כסף, אנחנו נוטים לצמצם את ההוצאות – פעולה חיצונית שהיא הגיונית ותפקידה להגן עלינו.

 

מתי הפעולה הזו מחזקת את כמות הכסף שמגיע אלינו ומתי היא מעצימה את החוסר שלנו ?

התשובה משתנה בהתאם למה שמתרחש במימד הפנימי של כל אחד ואחד בפני עצמו.
אל מול לחצים כספיים, מרבית האנשים מייצרים מחשבות של צמצום, חוסר, ואפילו קמצנות אליהן מתלוות רגשות של פחד, חרדה, דאגה או לחץ.

כאשר אנחנו שרויים בתוך חוויה של "אין", "חוסר", "קמצנות" וצמצום – התגובה האינסטינקטיבית אצל רוב האנשים היא שגם התודעה שרויה באותו המצב והתוצאה היא שאנחנו לא יכולים לראות את הכספים או העזרה שכן נמצאים מסביבנו ויכולים לעזור לנו.
אנחנו לא יכולים לזהות הזדמנויות לשגשוג כי אנחנו ממוקדים על מה שחסר ובחלק שאין בחיים שלנו.

כתבתי בתחילת המאמר, שהפעולות החיצוניות הן דווקא הגורם בעל ההשפעה הקטנה על ייצוב ההכנסה והגדלת רף ההכנסה, אם תרצו, על ההצלחה העסקית כולה.
כלומר, אין כל פסול או שגוי בלהחליט שהחודש מוציאים פחות כסף על שירותי שיווק שונים כי התקציב אינו מאפשר הוצאות מסוימות ואין ממה לממן אותם אלא שהצעדים האלה לא הם שיביאו להגדלת ההכנסות או לייצוב ההכנסות (כתבנית שחוזרת על עצמה) בעסק.

מה שישפיע על השינוי לאורך זמן ויאפשר לכם לייצר הכנסות גבוהות יותר בצד ייצוב ההכנסות זו הגישה החדשה שתזרעו ותטפחו במימד הפנימי- העבודה שתעשו על המחשבות והרגשות שמלווים את פעולות הצמצום.

כאשר אנחנו מסוגלים לזהות את הצמצום והחסר בקלות כי זה מה שהכי חזק בתודעה שלנו, בראש שלנו – המשמעות היא שההתייחסות שלנו בעסק והכוונה העמוקה ממנה אנחנו פועלים היא של צמצום וקמצנות.

תודעה קמצנית מובילה לזיהוי עוד ועוד מצבים של קמצנות וצמצום בחיים שלנו.
אם תהיו כנים עם עצמכם, תגלו שבכל תקופה שבה אתם חושבים מתוך הפחד של מה יהיה, כמה כסף יהיה, האם המכירות יצליחו, איך אני נשארת עם 4 משתתפים בסדנא בכל מכירה ולא ממלאת את הסדנא וכד' – בכל פעם שאלה המחשבות שמלוות אתכם- באופן מדהים אתם פוגשים שוב ושוב את התוצאות האלה.

לסיכום – מה שעובר לנו בראש, הרישומים העמוקים שיש לנו בתודעה, הם אלה שמשתקפים בחיים הפיסיים שלנו בצורת כסף ורווחה.

איך שוברים את מעגל החסר הזה ?

לתשובה קוראים: נדיבות.הטבע כשיקוף של תודעה נדיבה

הנדיבות המשמעותית ביותר שתשפיע על שינוי ההכנסות שלכם אינה "כמה כסף אתם תורמים לצדקה" דווקא בתקופות של חוסר.
הנדיבות המשמעותית ביותר שתשפיע על שינוי ההכנסות שלכם והייצוב שלהן, היא המוכנות לשתף ולחלק ממה שיש לכם וממש שיש באפשרותכם לתת. המוכנות והנכונות לתת, לתמוך, לעזור ולהיות בעבור אחרים גם בימים של חסר.

מדובר על הנתינה ברמה הגבוהה שלה – נתינה נדיבה מהלב (אפרופו הפוסט הקודם שכתבתי על הקשבה מהלב כדרך לזיהוי מוקדם של ביקוש למוצר או לשירות שלכם).

אם גם בימים של לחצים כספיים קשים, תאמנו את עצמכם להרגיש נדיבים אל מול הלקוחות, אל מול הספקים, אל מול הקולגות שלכם, תעשו פעולות שתהיינה מלוות ברגש כנה של נדיבות – תשפיעו בצורה הכי חזקה על כמות הכסף שנוצר ומגיע לחיים שלכם.


ויש לי הוכחה 🙂

השנה הראשונה של קייסי קולג' היא השנה שייצבה את העסק הזה ובנתה לו יסודות עמוקים ויציבים שהחזיקו גם בתקופות שנאלצתי להוריד את הרגל מהגז (לידה, מחלת אימי, מחלת הנשיקה סבב ראשון, מחלת הנשיקה סבב שני) וזה קרה בזכות המוכנות והנכונות לתת, לתת ועוד לתת, בנדיבות. בלי לפחד שלא יבואו אלי, בלי לפחד שלא ירצו לשלם כשאני אמכור, בלי לפחד "אם אני אתן הכל בחינם מה ירצו לקנות ממני".

תודעת הנדיבות (שימו לב זה חשוב, לאו דווקא נדיבות מעשית בכסף) היא אחד הכלים בעזרתם תשפיעו בלי שום מאמץ פיסי על ייצוב וגידול ההכנסות בחיים שלכם.

 

ואנקדוטה לסיום:

בשנת 2002 חזרתי מהביקור הראשון שלי בהודו.
אחרי שסיימתי קורס ויפאסנה ראשון, תפישת עולמי השתנתה, נטשתי את תל אביב והגעתי לפרדס חנה.
באותם הימים בחשבון הבנק שלי שכבו כמעט 400,000 שקלים שהרווחתי בעמל רב בשנותיי בהיי-טק ומהקייטרינג שהיה לי.

הזיכרון הכי חזק שיש לי ביחס לסכום הכסף הזה היה מה שאמרתי עליו: " אני משחררת את הכסף הזה ליקום כי הוא הגיע מערכים והתנהגות לא נאותה (על פי אמות המידה אליהן נחשפתי בויפאסנה.). כסף חדש יגיע ממקום אחר, מפעולות אחרות ומהתנהגות נאותה יותר".

היום, 12 שנים אחרי, אני מבינה, שהכסף הוא שום דבר בפני עצמו והערך שלו הוא רק מה שאנחנו, כל אחד מאיתנו מייחס לו בהתאם לרישומים שיש לנו לגביו בתודעה.
היום אני מבינה שבאותה מידה ששיחררתי את הכסף הזה ליקום, יכולתי להישאר איתו ולהגדיל אותו ועדיין לנהוג בצורה נאותה כלפי החיים ביקום ..

נו שויין, העיקר ללמוד מטעויות 🙂

ועכשיו תורכם: שתפו אותי, התנגדו לי, פיתחו איתי בדיון על הנושא הזה – אני סקרנית לשמוע מה דעתכם !!!

ואם אתם מרגישים נדיבות עכשיו, לחצו על כפתור השיתוף בפייסבוק ובגוגל פלוס ועזרו לי להפיץ את הבשורה לעולם.

שימשיך ויתעצם הטוב הזה!

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר