האם יש במציאות שלנו איזושהי נוסחה להצלחה ?

האם הכרוניקה ידועה מראש ?

"מה שם חוסם אותי מלקבל את התוצאות שאני רוצה ?"

"למה זה לא מצליח לי כמו שזה מצליח לה ?"

"איך זה שאני משקיע כל כך הרבה כסף וזמן בקורסים וסמינרים ותכניות ליווי ובכל זאת, העסק שלי לא מתרומם כמו שמבטיחים לי ? "

שאלות מהסוג הזה ודומות להן אני שומעת כל הזמן.
יותר מזה, מהשיחות שאני עדה להן בפייסבוק אני שומעת הרבה תסכול, אכזבה, ייאוש וגם לא מעט ציניות, ספקנות והאשמה ש"הידע לא עובד" ש"סתם מבטיחים הבטחות" ו… אם את או אתה בני עמי אתם – אתם בוודאי יודעים על מה אני מדברת.

השיחות האלה והשאלות שאני נשאלת ושומעת כל הזמן שוב ושוב העלו לי לראש את השאלה:

מה נמצא שם על התפר שבין הידע להצלחה, בין האסטרטגיה לפעולה ?

איך זה שאני מלמדת ומנחה קבוצה של אנשים, בדיוק אותו הדבר, כותבת במיילים את אותן ההנחיות בדיוק, לקבוצת לקוחות שאני מלווה באופן אישי, והתוצאות כל כך שונות, לפעמים ממש בסדרי גודל עצומים,
ואם להיות כנה – שונים עד כאב ?

התשובה תתגלה לך עם קריאת השורות הבאות.

האם יש במציאות שלנו איזושהי נוסחה להצלחה ?

ליצירת הצלחה דרושים 4 מפתחות מרכזיים:
להיות האדם הנכון
להיות בעלי הידע הנכון
להיות בעלי הכלי הנכון (מוצר או שירות)
ולהיות בזמן ובמקום הנכון – (במקומות בהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים וההזדמנויות לצמיחה)

כולנו, גם אני וגם אתם בחרנו להיכנס לזירה העסקית לא רק כדי לייצר עוד כסף. נכון, בלי הכסף אנחנו לא יכולים להתקיים בעולם הזה ונכון שכסף הוא אמצעי מופלא ליצירת חיים של בחירה ורווחה אלא שהכסף כשלעצמו אינו המנוע לעשייה שלנו בעולם העסקים כי אם הוא באמת היה כזה, אף אחד לא היה מהסס או מתעכב מלעשות את כל הפעולות שאפשר לעשות (לפעמים בקלות יחסית) ושיכולות לייצר לו עוד ועוד כסף.

לכולנו יש מנוע פנימי והמנוע הזה זקוק לדלק.
כסף הוא לא הדלק שמחייה את המנוע הפנימי שלנו.

גם ידע אינו הדלק שמחייה את המנוע הפנימי שלנו. עובדה ! כמה כסף וזמן ואנרגיה השקעת בללמוד איך לשווק, ואיך למכור ואיך לנהל את העסק ואיך להתמודד עם פיננסים ואיך להתמודד עם עובדים…- אם נאסוף את כל הידע שיש לכולנו, לא נצליח לכמת אותו גם בדיסק של 10 טרה.

ובכל זאת, במבחן המציאות אנחנו כבר רואים שהידע הזה לא מבטיח לנו את התוצאות. הידע הזה חשוב, נחוץ והכרחי כדי לדעת מה נכון לעשות, הוא עוזר לנו להשיג את התוצאות בעזרת אסטרטגיה ופעולות אבל הוא לא מבטיח תוצאות.

לא הכסף, לא הידע ומסתבר שגם לא "להיות בזמן ובמקום הנכונים", להיחשף ולזהות להזדמנויות, לרקום קשרים, ולקבל הפניות – הם לא הדלק שמחייה את המנוע הפנימי.

הדלק הוא תשוקה בוערת להיות בעלי ערך, להשאיר חותם, לעזור לאנשים, לזכות בהכרה חברתית, להשפיע על חיים של אנשים וכמובן המוטיבציה שזה מעורר בנו.

אלא שמסתבר שגם עם הדלק הזה, המנוע שלנו לא תמיד בעצימות מקסימלית ולמרות שיש לנו רצון ותשוקה להצליח, למרות שיש לנו ידע עצום שיכול לשרת אותנו, למרות שאנחנו נחשפים להזדמנויות ונמצאים בקרבת קהל היעד שלנו – אנחנו לא נוגעים בהצלחה שאנחנו שואפים אליה ואצל לא מעט אנשים, גם ההצלחה לא בהכרח מייצרת חוויה של שביעות רצון והנאה.

אם כך, לכאורה אין נוסחה להצלחה ועובדה שגם אם תיקחו רק 3 מהמפתחות ברשימה, לא בהכרח תגיעו להצלחה.
בהערת סוגריים חשוב לי לומר שההצלחה היא סובייקטיבית לחלוטין והיא שונה ומשתנה מאדם לאדם וגם אצל כל אדם בזמנים שונים בחייו.

מכל האמור עד כאן עולה המסקנה שהמפתח, שהוא כנראה החשוב ביותר, מכל ארבעת המפתחות הוא : להיות האדם הנכון.
הנקודה החשובה היא שכאשר מדובר בבני אדם, אין אוסף משתנים שהם אחידים אצל כולם ולכן גם אין נוסחה ספציפית אחת שיכולה להבטיח הצלחה גורפת לכולם.

מה יוצר את ההבדל בתוצאות ?

מה נמצא שם על התפר בין הידע להצלחה ובין האסטרטגיה לפעולה?"
התשובה היא: מי ומה שאנחנו – התודעה שלנו על כל מה שיש בה.

כעת עולה השאלה הכי משמעותית בשיחה הזו שלנו:
מה יש שם בתודעה שלנו שמשפיע על ההצלחה שלנו, על היכולת שלנו לחיות ברווחה כלכלית ורגשית, על היכולת שלנו לחיות באמת (אבל באמת) את החיים שאנחנו שואפים ורוצים לחיות?

את התשובה לשאלה הזו אי אפשר לכתוב לא במאמר אחד וגם לא בסדרת של 10 מאמרים.

את התשובה לשאלה הזו אפשר לגבש כתוצאה מאיסוף שקדני של תובנות אישיות שמגיעות מחשיפה לסיפורי חיים מרתקים ומעוררי מחשבה, סיפורים שמציפים בכל פעם סוגיה אחרת שקשורה לתודעה ונמצאת בדיוק במקום הזה "על התפר".

זו המהות העמוקה של תכנית הרדיו החדשה מבית קייסי קולג: על התפר שהגיתי בזמן שהחלמתי מסיבוב שני של מחלת הנשיקה שנמשך ארבעה חודשים, חודשים שבהם נתלשתי מהעשייה ונשאבתי אל ההתבוננות וההסכמה לחזור אל ספסל הלימודים כדי לדייק שוב ומחדש את התרומה לי לעולם.

תכנית "על התפר" היא הסנונית הראשונה של תהליך ההחלמה הארוך שלי. אחד הדברים שהיה לי ברור די מהתחלה שרעיון הוא לייצר לקהילת בעלי העסקים בישראל מרחב פתוח, חף מאינטרס כלכלי, שבו נחשוף ונחקור סוגיות שנמצאות על התפר שבין הידע להצלחה ובין האסטרטגיה לפעולה בעזרת פסיפס של סיפורים אישיים מרתקים, שקשורים כך או אחרת להצלחה או לאי הצלחה.

אני מזמינה אותך לבחור להימנות על קהילת מאזיני תכנית הרדיו "על התפר" (אפשר בלחיצה קטנה מכאן) ולהיפתח למסע אישי לא מחייב שעשוי להוביל אותך למקומות חדשים, לתובנות על ההתנהלות שלך בחיים, לשינויים עדינים ולעיתים בלתי מורגשים בתפישות ובמחשבות – למסע שמיועד לדבר אחד בלבד: לקדם אותך אל החיים שאתה רוצה לחיות לעצמך באמת ובתמים, באותנטיות שלך, עם החלומות, השאיפות והערכים שלך – ובלי שאף אחד יחדור אל הפרטיות של העולם הפנימי שלך ויתערב בו.

הכול שלך, בזמן שלך, בקצב שלך, ובמידת העומק שנכונה לך.

התכנית כולה היא מיזם שהוא תרומה לקהילה, ממני ומהאורחים של התכנית.

ההצטרפות למנויי התכנית מחייבת הרשמה אך אינה כרוכה בתשלום – והיא נועדה כדי לאפשר לנו לשלוח לך קישור ישיר לכל תשדיר שעולה לאוויר מידי שבועיים.

אני יותר מאשמח לשמוע מה דעתך ולגלות אותך בין מאזיני התכנית שכבר, עם עליית התשדיר הראשון לאוויר, יוצרים קהילה מכובדת של מאות אנשים ערים.

שימשיך ויתעצם הטוב הזה,

 

 התשדיר הבא

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר