כתיבה שיווקית היא לא משהו שצריך לשקול כ"דרך אפשרית להגדיל את התוצאות"
SEO, רשתות חברתיות, מודעות מילים, באנרים – כל אלה חשובים ונחוצים להבאת תנועה לאתר שלך!
כולנו משקיעים כל כך הרבה זמן בניסיונות להביא תנועה אבל מעטים מהאנשים מתמקדים במה לעשות כשהתנועה כבר מגיעה לשם.
האם הרבה אנשים נוטשים את האתר שלך תוך שניות ספורות?
האם היקף המכירות אינו משביע את הרצון שלך?
אפילו אם אחת מהתשובות שלך לשתי השאלות האלה הייתה חיובית, יש לזה פתרון מעשי! ויש לך אפשרות ממשית להקטין את אחוזי הנטישה ולהגדיל את המכירות.
כל מה שעליך לעשות הוא לשפר את יכולת הקופי שלך, את הכתיבה השיווקית שלך.
רוב האנשים לא באמת קולטים את הערך האמיתי של כתיבה שיווקית טובה.
כתיבה שיווקית היא לא משהו שצריך לשקול כ "דרך אפשרית להגדיל את התוצאות".
כתיבה שיווקית היא הבסיס, התשתית להעלאת מכירות.
עם יד על הלב: כמה פעמים שמעתם בעלי עסקים אומרים: " המוצר שלי כל כך טוב שאנשים פשוט רוצים אותו, אני לא צריך לנסות למכור אותו" ? (דרך אגב, אני בטוחה שגם המוצר שלך בטח ממש פנטסטי או לחילופין השירות שלך ממש מעולה אבל אלא אם מישהו אחר עושה לך את עבודת המכירה, אף אחד לא ידע שהוא פנטסטי).
פעמים רבות שמעתי מבעלי עסקים שמגיעים אלינו לאפיון אתר או לבניית אתר על וורדפרס: "אני רוצה שאנשים ירגישו בבית באתר שלי ואני לא רוצה לדחוק בהם יותר מידי" (כתיבה שיווקית טובה גורמת לאנשים לרצות את מה שיש לך להציע, בלי לגרום להם להרגיש מישהו דוחק או לוחץ עליהם).
לכן, אין יותר תירוצים ! אם בחרת למכור דרך האינטרנט, אין לך ברירה אלא לשפר את כישורי הכתיבה שלך, ככה פשוט.
אין תירוצים, אין ויכוחים, אין סיבות מקלות.
לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לשכור את שירותיו של קופירייטר או אדם שמתמחה בכתיבה שיווקית לכן אני רוצה לחלוק איתך כמה קווים מנחים שיעזרו לך לעשות כמיטב יכולתך בכתיבה שלך.
עליך להשתמש בקווים המנחים האלה לכל מוצר או שירות שיש בכוונתך למכור. קודם כל, חשוב, חשוב: לכתוב בלי לחץ.
לקחת את הזמן, את כל הזמן שדרוש לך כדי לענות על כל השאלות האלה:
שם המוצר או השירות: ______________________
מי קהל המטרה שלי ? ______________________
טיפים:
* הכי חשוב בשלב הזה זה לחשוב כמו לקוח. מה אתם מחפשים ובודקים ובודק במוצר או שירות ?
* בנו פרופיל דמוגרפי כשאתם רושמים: מגדר, גיל, מצב משפחתי, הכנסה, עיסוק, תחומי עניין
* אלו תכונות מאפיינות את הלקוחות שלכם ושבהם אתם יכולים להשתמש כדי לטרגט בדיוק את הלקוחות המבוקשים ?
* היכרות והבנת קהל המטרה יכולה לבנות או להרוס את הכתיבה: תשמשו במילים או במשפטים שמדברים אל הרצונות העמוקים שלהם, אל הצרכים שלהם ואל נקודות הלחץ הרגשיות שלהם.
שלב ראשון: פיתוח התשתית לכתיבה השיווקית
הגדירו את התועלות של המוצר ואת נקודות הלחץ הרגשיות ותכננו את הקריאה לפעולה :
1. למי יעזור המוצר שלכם?
2. למה שיהיה איכפת להם מהמוצר או השירות שלכם?
3. איך הצריכה של המוצר או השירות תשפיע על החיים שלהם?
4. במה המוצר/ שירות שלכם טוב יותר מאשר של המתחרים שלכם?
5. רשמו את תכונות המוצר / שירות שלכם והוציאו מהם את התועלות שלהם.
6. אלו מילים תיאוריות עוזרות להסביר או להמחיש את המוצר שלכם?
7. אלו כפתורים רגשיים מפעילים את הלקוחות שישקלו לקנות את המוצר שלכם?
לא יודעים מה הם כפתורים רגשיים, הנה כמה דוגמאות:
פחד (רק שלא תפסיד את זה…)
תחרותיות (היו מושאים לקנאה – חיובית – על ידי המתחרים שלכם)
רצון עמוק להנהיג (כל אחד יזהה אותך כמומחה ב….)
רצון עמוק להיות in או cool (עכשיו גם לך יכולה להיות הטכנולוגיה הכי, הכי…)
צורך בתשובות מיידיות (קבל את התשובות לכל השאלות הכי לוחצות עכשיו)
רצון עמוק ביותר זמן פנוי (עכשיו תוכלו לכתוב מכתבי מכירה בחצי הזמן)
תחושת אשמה (במחיר של כוס קפה אחת ליום, תוכלו להאכיל ילד רעב במשך שנה)
רצון עמוק באמון (תקבלו הערכה כנה בלי שום הסתרות)
צורך עמוק בשייכות (מעכשיו אתם חלק מהמעגל המקצועי שלנו)
רצון בקבלת עסקה טובה ותמורה גבוהה לכסף המושקע (אם תמצא מחיר טוב יותר אצל המתחרים שלנו לאותו המוצר, נשווה את המחיר)
8. האם יש לכם עדויות של לקוחות או חוות דעת של מומחים (קולגות) לתקפות הטענות שלכם ?
(זה יעזור לכם להעלות את רמת המהימנות שירחשו לדברים שלכם).
9. למה הם לא יקנו את המוצר/ שירות שלכם? מה הן תשובות הנגד להתנגדויות שלהם?
10. מה היא הקריאה לפעולה שלכם?
11. מה אתם רוצים שהלקוחות יעשו ברגע שהם יקראו את מה שכתבתם?
12. איך אתם יכולים ליצור תחושה של דחיפות ?
דוגמה למילים שיוצרות תחושה של דחיפות: מהרו, פעלו עכשיו, קנו עכשיו, התקשרו היום, לתקופה מוגבלת, אל תחמיצו, סוף המלאי, שמרו לעצמכם כבר היום, אל תמתינו עוד, הצעה לזמן מוגבל, הצעה חד פעמית.
עכשיו, אחרי שיש לכם תשובות לכל השאלות שלמעלה, שבו וכתבו את העמוד שלכם וודאו שאתם משלבים את הנקודות החשובות שמופיעות בתשובות שלכם. ברגע שיש לכם בידיים את השלד של עמוד המכירה שלכם, עברו לשלב הבא.
שלב שני: הבטיחו שעמוד המכירה שלכם מטמיע את התשובות לנושאים הבאים :
1. האם מוטמעת היטב התשובה לשאלה: "מה יש כאן בשבילי?"
איך מתקשרים בכתב "מה יש כאן בשבילי" ?
דוגמה להטמעת התשובה ל "מה יש כאן בשבילי":
הערכה שלנו "השיטה לשיווק באינטרנט" מיוחדת במינה – המשפט הזה מדבר על מאפיין ואינו מלמד דבר על "מה יש שם בשבילכם". במקום זה המשפט "עם הערכה "השיטה לשיווק באינטרנט" לא תצטרכו יותר להשקיע זמן בחיפוש ואיסוף מידע מקצועי על שיווק באינטרנט" – מלמד חד משמעית שכל המידע הדרוש לשיווק באינטרנט נמצא בערכה.
2. איך תמללת / ייצגת במילים את התועלות של המוצר שלך וייחדת אותו במונחים שמתאימים ללקוח ולא במונחים שמתאימים לך?
3. האם השתמשת בגוף שני (אתם) יותר מאשר בגוף ראשון (אני / אנחנו) ?
רוב ועיקר עמוד המכירה שלכם צריך להיכתב בגוף שני (לדוגמה: "באמצעות הערכה שלנו אנחנו יכולים ללמד אותך שיווק באינטרנט תוך 18 שעות לימוד" – לא טוב. במקום זה השתמשו: "ללא ידע מוקדם בשיווק תוכלו לצאת לדרך עצמאית בשיווק באינטרנט תוך 18 שעות לימוד"). בגדול, נסו להקפיד על 80/20. 80% מהפעמים השתמשו בגוף שני ורק 20% מהפעמים השתמשו בגוף ראשון.
שלב שלישי: לחתוך ! למחוק ! לקצץ ! להימנע מעודף מידע !
כן, אחרי כל הכתיבה שהשקעת, אני מציעה לך לחזור אחורנית ולהתחיל לחתוך בבשר החי של המילים הכתובות. איך עושים את זה? מתחילים לקרוא ובודקים אילו מילים אפשר להוריד, אילו פסקאות אפשר להוריד (ועדיין להעביר מסר מדויק, תמציתי וברור). אפשר להוריד את כל ההגזמות וכן שימוש עודף במילים נרדפות.
הכי חשוב, לקחת את הזמן ולהבטיח שאכן:
1. הטקסט שלך משכנע בעזרת תועלות ולא מאפיינים
2. שבטקסט שלך מוצגים טריגרים רגשיים
3. שיש בטקסט מענה להתנגדויות צפויות
4. שהטקסט מלמד את הלקוח הפוטנציאלי מה הוא יקבל מהמוצר או מהשירות.
אלו ארבעת המפתחות בעזרתם אני ממליצה לך לבדוק את תוכן עמוד המכירה שלך וללטש שוב ושוב עד שהוא מוכן לשיגור.
ועכשיו שאלה אליך: אם היית הלקוח ולא המוכר, מה היית מחפש בעמוד מכירה ?
התגובה שלך ושל יתר הקוראים תאפשר לכולנו להרכיב את רשימת המרכיבים ההכרחיים לכתיבת עמודי מכירה מושלמים.
מחכה לשמוע אותך.
קרן היקרה, תודה רבה שאת חולקת איתנו את הידע הנרחב שלך.
על אף שקראתי מאמרים רבים על כתיבה שיווקית, המאמר שלך היה המקיף ביותר עבורי.
נהנית להיות חלק מרשימת התפוצה שלך, ולהיחשף לתוכן הנהדר.
המשך יום נפלא (:
כל כך משמח אותי לקרוא לשמוע ולדעת…
שיש למי לכתוב ויש מי שקורא ויותר מי – יש מי שמפיק תועלת
מסכימה עם כל מילה!
מצטרפת לכל מילה של אלומה.
תודה קרן!
המאמר הזה הגיע לי בדיוק בזמן…
תמיד משמח אותי לשמוע את המשפט:
"הגיע לי בדיוק בזמן "
ואת יודעת מה הקטע ? זה פוסט מאוד ישן שפשוט קישרתי פוסט עדכני אליו…
מה שאומר: שווה לייצר תכנים שיש להם זמן מדף של שנים ולהחיות אותם שוב ושוב על ידי קישוריפ פנימיים
בהצלחה ושנה טובה
קרן
מאמר תמציתי ומקיף, שנותן חשק לקרוא עד הסוף.
כמי שפגש אי אלו דפי מכירה, אני מחפש את המשהו הזה שחודר פנימה וגורם לי לבצע פעולה מידית ובלי לבטים.
ברגע שאני מתחיל להתלבט, זה אומר לי – "אל תקנה"!
קרן יקירה,
את הפוסט הזה קראתי עד הסוף….
מעניין ונותן מידע לחשיבה ולפעולה!
הנתינה שבך, לכלל -, מעוררת השראה,,,,,
שבת שלום
אחלה פוסט תודה
[…] מבינים את העקרונות האלה ומשלבים אותם באופן חכם עם כתיבה שיווקית שמקטינה את אחוזי הנטישה עקרונות נוספים לאופטימיזציה של דף נחיתה מתאים, כל […]
[…] מבינים את העקרונות האלה ומשלבים אותם באופן חכם עם כתיבה שיווקית שמקטינה את אחוזי הנטישה עקרונות נוספים לאופטימיזציה של דף נחיתה מתאים, כל […]
[…] הדלק שלו כדי לתמוך ב"בהחלטה" של הלב והתפקיד שלכם לזהות וללחוץ על טריגרים רגשיים ולספק הוכחות […]
[…] הדלק שלו כדי לתמוך ב"בהחלטה" של הלב והתפקיד שלכם לזהות וללחוץ על טריגרים רגשיים ולספק הוכחות […]
יופי של מאמר. מעניין וחשוב.
רק דבר אחד חסר לי : אפליקציה להדפסה ידידותית.
למה את מתכוונת: אפליקציה להדפסה ידידותית ?
אני מתכוונת לאפשרות להדפסת המאמר, ללא התגובות ובאותיות בגודל "רגיל". אני לא רואה כפתור "הדפסה".
[…] השיווקית שלכם היא מקור הבעיה (כאן תוכלו לקרוא על 3 צעדים לשיפור עמודי מכירה כדי שימכרו טוב יותר) אחרי שגיליתם את הבעיה, חזרו לצעד הראשון, והתחילו את […]