אם גם אתם מפלבלים בעיניים כשאתם קוראים את המושג אסטרטגיה, קרוב לוודאי שתפיקו המון תועלת מהפוסט הבא
אני שמחה להזמין אתכם לצלול אל פוסט אורח שכתב ד"ר דן הרמן על נושא שבעלי עסקים רבים כמעט ולא נותנים עליו את הדעת אבל הוא לב ליבו של העסק. קוראים לזה "אסטרטגיה עסקית".
ד"ר הרמן פותח לנו את הדלת אל הרובד הניהולי של העסק ומזכיר לנו שבעסק יש לנו כמה כובעים, אחד מהם הוא כובע המנהל. והמנהל, תפקידו להוביל ולפתח את העסק באמצעות אסטרטגיה עסקית.
ניסינו להבין מהו המושג אסטרטגיה, וכך כותב לנו "דר הרמן:
המושג אסטרטגיה סובל מעודף שימוש בשנים האחרונות וכתוצאה מזה הוא איבד את המשמעות שלו. היום, כשרוצים להגיד על משהו שהוא חשוב – אומרים שהוא "אסטרטגי". אבל יש בניהול הרבה נושאים חשובים שהם לא אסטרטגיה. הם פשוט עניין של ניהול טוב. כל מנכ"ל של מפעיל סלולארי שואף שיהיו לחברה שלו תשתית טכנולוגית שיש לה אופק התפתחות עתידי, מכשירי קצה עדכניים ונחשקים, שרותי תוכן מבוקשים, שרות לקוחות מצוין, מותג מדליק וכו'.
הרבה מהזמן שלו מוקדש לנושאים האלה. חשוב? ללא ספק. אסטרטגי? מה פתאום!?
האם מה שאני עושה נקרא "אסטרטגי"?
תנו לי לספק לכם הבחנה פשוטה בין מה שאסטרטגי למה שלא.
אם גם המתחרים שלכם עושים את זה – זה לא אסטרטגי.
זה כנראה קשור לניהול טוב של חברה בתחום שבו אתם פועלים. למה אני אומר את זה?
כי אסטרטגיה, בהגדרה, היא הדרך שבה אתה מתכוון להשיג את המטרות שלך.
בשוק תחרותי, המטרה העיקרית שלך היא שהלקוחות יקנו ממך ולא מהמתחרים שלך.
האסטרטגיה שלך היא הדרך שבה אתה מתכוון להשיג את זה.
האסטרטגיה שלך היא הסיבה, המניע שתספק ללקוחות שלך, הקיימים ואלה שאתה מתכנן להשיג, לקנות דווקא ממך.
(לטובת הדיאלוג הקולח אני מדבר בשפת זכר למרות שאני פונה גם אליכן. אני מאוד מתנצל ומבקש שתישארו איתי בשיחה הזו).
בשלב הזה, זה היגיון פשוט.
אם גם אתה וגם המתחרים שלך עושים את זה, איזה סיבה יש ללקוח להעדיף דווקא אותך? אתה יותר זול? זה זמני. אתה יותר טוב? גם זה זמני – אם הלקוח בכלל מסוגל להבחין בהבדל.
לקוחות מתקשים לזהות "יותר טוב" אבל הם מזהים בקלות "אחר".
זה מפחיד להיות אחר, אני יודע.
אתה רוצה משהו בדוק שכבר הוכח שהוא מצליח. בהצלחה יקירי! יתרון לא יצא לך מזה.
על כוס יין ואסטרטגית בידול
קח לדוגמה את רידל. הם מייצרים כוסות ליין. יש להם סיפור מוזר: יש להם עיצוב שונה של כוס לכל סוג של ענבים. הם אומרים שהעיצוב הייחודי של הכוס הוא הדרך המושלמת לספק ללוגם אנין הטעם את החוויה שמפיקה את מקסימום הטעם והניחוח הייחודיים לכל סוג של יין. זה נשמע כל כך מופרך שאף אחד לא חיקה אותם.
אבל זה מצליח בענק!
היום כשמבקר יין נחשב כותב ביקורת על יין חדש, הוא מקפיד לציין שהוא לגם אותו בכוס הרידלית הנכונה.
יתרון או לא?
יש לי חברים שבודקים כל פעם שהם מזמינים שולחן במסעדה חדשה אם כוסות היין שלהם הן רידל. אם לא, הם לא הולכים לשם, או שהם מביאים את כוסות היין מהבית. נשבע לך.
אז אתה רוצה יתרון על המתחרים שלך? מצוין, התקדמנו.
בפוסט הבא אציג חמישה עקרונות שהם הבסיס ההכרחי ליצירת אסטרטגיה להשגת יתרון תחרותי.
ד"ר דן הרמן הוא יועץ אסטרטגי שיווקי ומרצה מבוקש בנושאי יצירת יתרון תחרותי לעסקים. לחצו כאן לפרטים על ההרצאה הקרובה שלו:
www.danherman.co.il
מאמרים נוספים בנושא ניהול עסק שיכולים לעניין אותך:
[catlist=33]
פוסט מצויין, קצר וקולע.
ומחדש!
תמיד הסתפקתי באסטרטגיה שמגדירה דרך – איך ומה לעשות כדי לקבל תוצאות מסויימות. הפוסט הזה חידש לי בכך שהאיך והמה צריכים להיות גם ייחודיים, מבודלים. האסטרטגיה, אם כך, היא למעשה גם הבידול, לא? נפלא!
אכן כך, רחל…והרבה יותר נמצא בפוסט נוסף שכתב ד"ר דן הרמן ובו נלמד ממנו על
חמישה עקרונות שהם הבסיס ההכרחי ליצירת אסטרטגיה להשגת יתרון תחרותי.
יש למה להמתין, הפוסט יתפרסם ביום חמישי.
לחברת אקו-בילדינג יש אסטרטגיה מובהקת,
היא החברה הראשונה בישראל לניהול בניינים אקולוגי,
אנחנו טוענים שאין סיבה לעשות זאת אחרת.
אנו מתחייבים לפעול על פי עקרונות שתורמים לאיכות הסביבה ולבריאות הלקוחות והעובדים שלנו:
חומרי ניקוי אקולוגיים,
צמצום משמעותי של השימוש בשקיות פלסטיק,
מחוייבות למיחזור,
שימוש בפתרונות קלים ופשוטים על פני כימיקליים מזיקים
ועוד
זו אסטרטגיה עסקית מובהקת, ומסתבר שגם מוצלחת…
הרווח הוא לחברה, לעובדיה, ללוחותיה ואפילו לעולם….
על אף שזה נשמע מוגזם – זה אמיתי!
אירית,
אחד הדברים המרשימים של חברת אקובילדינג זה הבידול שיצרתם
כי אם נפשיט את הכול ונזקק את המוצר שלכם: הרי שמדובר באחזקת בניינים ונקיון משרדים
(וכן, נוספו עוד מוצרים עם הזמן) בשוק רווי עם חברות ותיקות
האסטרטגיה שבחרתם כדי ליצור יתרון על המתחרים אכן הוכיחה את עצמה.
עוד על זה אפשר לשמוע בוובינר איתך – הנה, אפשר לעבור לשם מכאן