Web 3.0 פה. מה זה אומר לגבינו ?

השחר כבר הפציע על WEB 3.0.
מסתמן שהעתיד לא עומד להיות גרסה מוגדלת ומהירה של מה שקורה היום.
אז מה כן ?

המעבר מאזור ה- PC אל אזור המובייל והאפליקציות הוא הסממן הראשי של עידן חדש שנפתח בשמי האינטרנט ומכונה Web 3.0.
מדהים להיות חלק מנקודה מכוננת באבולוציה של האינטרנט שכן, אחרי מהפכת ה-PC וההסתגלות לנטוורקינג באמצעות הרשתות החברתיות, מכשירי המובייל נוגסים נגיסות גדולות בנתחי השוק של המחשבים (ע"פ גרטנר מכירות ה-PC ירדו בכ- 4.8%-6.6%) ומובילים אותנו, הצרכנים והמשווקים אל התנהגות והתנהלות חדשים לגמרי.

האבולוציה של ה- WEB

בראשית היה ה- WEB 1.0 . באותה התקופה אתרי אינטרנט היו אוסף של דפי HTML שבמקרה הטוב, גם שולבו בהם תמונות. המונח עמוד אינטרנט (web page) היה הגיוני למה לתצורה שהייתה נפוצה אז מפני שהם באמת נדמו לעמודים שנלקחו מהספרים הפיסיים: טקסט ותמונות. האתגר המרכזי באותה תקופה היה להשתלב ברשת, להיות חלק מהמדיה הדיגיטלית כשמוטיבייטור של המשתמש היה: "תראו אותי, הנה (גם) אני כאן".

אחרי אותה התקופה, הגיעה תקופת ה- Web 2.0 . דברים כמו בלוגים, רשתות חברתיות, וידאו, פודקסטים, הופיעו בזירה הדיגיטלית כאילו בנפרד אבל ביחד יצרו בעצם רשת שנקודות החיבור בין ערוצי התקשורת הם אנשים ולא עמודי אינטרנט. להבדיל מעמודי האינטרנט של תקופת Web 1.0 פלטפורמות כגון בלוגים, רשתות חברתיות מינפו אפליקציות שאפשרו ליצור "עמודים" מתוכן שמתוחזק בבסיס נתונים שאינו ברשת. האפליקציות האלה (כמו וורדפרס או פייסבוק ) גרמו לכך שאנשים יכלו ליצור ולתרום תוכן משלהם ולהעלות אותו לאינטרנט בלי הצורך ללמוד שפות תכנות או לקדד עמודי אינטרנט.

בתקופה הזו, האתגר המרכזי היה להצטרף אל תהליך הסוציאליזציה הווירטואלית כשהתועלת הגדולה שצמחה ממנו הייתה: חיבור אל אנשים. כשחושבים על זה, התשוקה של המשתמשים בתקופה הזו הייתה: "לייק מי – תאהבו אותי".

וכעת, תקופת Web 3.0 מביאה את האפליקציות ואת המידע לידיים שלנו. לא משנה אם תהליך המכירות מבוסס על שימוש בצוותי מכירות, על שיווק באמצעות וידיאו באינטרנט או על הפצה של אפליקציה בלעדית, הקונספט של עמודי אינטרנט הולך ודוהה. לא ירחק היום ואתרי ה- HTML הסטטיים יראו כמצבות בבית קברות עצום של אתרי אינטרנט שאין בהם נפש חיה. להתרחשות הזו יש השפעה משמעותית על הדרך שבה צרכנים יקבלו מידע אינטראקטיבי ועל הדרך שבה משווקים יבנו את הנוכחות העסקית שלהם ברשת אינטרנט נטולת אתרים ועמודים.

ה- iPad, אפליקציות למחשבי שולחן ואפליקציות למכשירי מובייל דוחפים קדימה את המגמה הזו ותורמים לשינוי בהרגלי צריכת המידע והאינטראקציה בין צרכנים למשווקים.

אחרי שהתחברנו ויצרנו רקמה אנושית אחת גדולה בספירה הווירטואלית, האתגר המרכזי כעת הוא: ליצור אינטגרציה המונעת מחד מהרצון לפעול, לעשות דברים (כשכובע הצרכנים מונח על ראשינו) ומאידך להניע לפעולה (כשכובע המשווקים מונח על ראשינו).

מה ההשלכה של WEB 3.0 על תמהיל ערוצי השיווק באינטרנט?

אנחנו עדיין בתחילת של תקופה ואין הבנות מגובשות ומנוסחות לגבי ההשפעה של המגמה הזו על סוגי העסקים השונים. ברור שההשפעה על תמהיל השיווק של עסקים זעירים שונה מעל עסקים קטנים, בינוניים ואף חברות.

גופים שאיחרו להסתגל לעידן WEB 2.0 נדרשים לעשות עכשיו קפיצה קוונטית לעידן חדש לגמרי שמביא אתו לא מעט אתגרים שיווקיים.

הנה כמה שאלות שכדאי להתחיל לחשוב עליהן:

  1. איזו השפעה תהיה ל- WEB 3.0 על תמהיל השיווק של העסק ?
  2. כיצד ישפיע השינוי הזה על אוסף המיומנויות השיווקיות שנדרשות מהמשווקים?
  3. איזה תפקיד ימלאו הרשתות החברתיות בעתיד הקרוב?
  4. איזה ערך יביאו בעלי התפקידים שליבת העסק שלהם היא "שיווק חברתי" ?

הנה סרט מצוין שמציג מה אומרים בעלי תפקידים בולטים בעולם האינטרנט על WEB 3.0

איפה זה פוגש אתכם ?
נשמח מאוד לשמוע תגובות ולקיים דיון לגבי צעדים שיווקיים לטווח הקצר ולטווח הארוך.

מאמרים נוספים בנושא שיווק במובייל שיכולים לעניין אותך:
[catlist=83]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר