המדריך הפשוט לכתיבה לאינטרנט – חלק ג'
1. כתבו בצורה מעניינת
כתיבה בצורה של סיפור, כתיבה שיש לה מטרה, תכנון מדוייק של מה אתם רוצים לומר תוך כדי יצירה של תהליך ציורי, או סיפורי היא אחת הדרכים הטובות ליצור עניין אצל הגולש.
התמקדו תמיד בעיקר ולא בתפל, אל תלכו סחור סחור תהיו ישירים ואמיתיים. אנשים מעריכים כנות ויושר.
2. לחצו על נקודות כאב ויצרו רגש
רגש יוצר תגובה, ותגובה היא דבר חיוני וכמעט הכרחי בכל אתר אינטרנט. לכן דברו וכתבו אל הרגש שלהם. אל תפחדו להעלות שאלות שלוחצות על הפחדים והחרדות של הגולשים, אל תהססו להעלות את זה ולהציף אותם, כי אתם הולכים בעצם לעזור להם ולהציע להם פתרון.
מבלי ללחוץ על נקודות הכאב, לא תוכלו בהמשך להניע אותם ללחוץ במקלדת ולגרום להם לאהוב אתכם.
3. דברו אליהם בגובה העיניים
דיבור בגובה העיניים הוא דיבור פשוט ונעים, ממש כמו שיחה פנים אל פנים. כאשר אתם מדברים מאותו הגובה ולא מתנשאים עליהם (לכן לא מומלץ להשתמש בשפה גבוהה וטכנית) הם מרגישים אתכם. הם מרגישים אתכם, חווים אתכם, מזדהים אתכם ונהנים וקוראים בשקיקה את המידע שאתם נותנים להם באהבה גדולה. זהו אחד התבלינים הכי חשובים בכתיבה לאתרי אינטרנט.
4. תצחיקו אותם
צחוק הוא דבר מעורר ומרפא שגורם לשחרור אנדרופנים בגוף, וגורם לתחושת הנאה.
אם אתם יכולים לתבל את הכתיבה שלכם במעט הומור וצחוק, לשים תמונה מצחיקה שקשורה למאמר, או בכל דרך שתבחרו להצחיק (היזהרו שלא להיות יותר מידי קיצוניים בדרך זו), הרי שתוכלו להשיג את המטרה. הם יאהבו אתכם, את התכנים שלכם, הם בהמשך גם יסמכו עליכם ויהפכו להיות מעריצים ואפילו לקוחות שלכם.
הנעה לפעולה
מבנה נכון של אתר אינטרנט הוא שלכל דף באתר יש תפקיד משלו. כלומר, כל דף צריך לגרום לגולש שעכשיו קרא אותו, לבצע פעולה מסויימת אחת.
לדוגמה: ללחוץ על כפתור לייק של פייסבוק, לשתף את המאמר בפייסבוק, טוויטר וגוגל+, להוריד מדריך מסויים שאתם מציעים לו בחינם, להכניס את הפרטים של המייל שלו, להצטרף אליכם לרשימת תפוצה ועוד…..
דף שאינו ממלא פונקציה זו הוא למעשה דף מבוזבז. חשוב מאוד להכניס לתודעה שעליכם כבעלי עסק, להניע לפעולה את הגולשים באתר שלכם, לייצר עימם מערכת יחסים וירטואלית, לעודד אותם לדוגמה לכתוב תגובות בבלוג או באתר שלכם, ולייצר תקשורת כמעט אישית שמובילה לאמון ולבסוף למכירה.
חשוב מאוד לזכור- אם אתם רוצים שהגולשים באתר שלכם יעשו משהו, אל תרמזו להם, אל תחשבו שהם יעשו מה שתגידו להם בכוח הטלפתיה, גם אל תחשבו לרגע אחד שהם ינחשו מה אתם מצפים מהם לעשות בדף שלכם.
אז מה לעשות? פשוט מאוד- תגידו להם מה אתם רוצים שהם יעשו!
לקבלת המדריך- ליחצו כאן, אהבתם את הפוסט ליחצו לייק ושתפו בפייסבוק וכן הלאה…. תדברו איתם ותאמרו להם מה אתם רוצים מהם.
רכיבים חיוניים ליצירת מאמר וויראלי
רגע לפני סיום ולפני שאתם מתפזרים (כי זה היה מאמר ארוך) חשוב מאוד לזכור שאמנם יש לכם אתר אינטרנט, אבל זה לא אומר בהכרח שהמסר שלכם יגיע ליעדו. אתם צריכים לשם כך לעזור לו.
איך תעשו את זה? בצורה מאוד פשוטה 🙂
דאגו שבאתר שלכם יהיו כפתורי שיתוף של כל הרשתות החברתיות הגדולות: פייסבוק, גוגל+, טוויטר, לינקדאין ועוד…. בקשו בסיומו של כל מאמר מהגולשים שלכם ללחוץ על הכפתורים ולשתף.
שתפו את הפוסט שלכם בעצמכם ברשתות החברתיות על ידי העתקת הקישור של המאמר שבאתר שלכם והדבקתו כקישור ברשתות החברתיות. דאגו להכין תקציר ממצה ומושך, על מה מדבר המאמר ולמה כדאי לגולש בכלל לקרוא אותו. תיזמו אתם את השיתוף ואל תחכו… כל עוד התוכן טרי, כך טוב יותר לפרסמו במגוון רחב של ערוצים.
היעזרו באתרי סימניות כגון טייטלס או אתר אתם כותבים את החדשות על מנת להפיץ את התוכן שלכם ולהופכו לוויראלי יותר.
תנו את הקישור באתר הסימניות לחברים, ובקשו מהם ללחוץ על כפתור הדירוג, על מנת שהמאמר יהיה יותר רלוונטי ויעלה גבוה יותר בין המאמרים של אתר הסימניות. פעולה כזו יכולה לסייע בקידום המאמר שלכם גם במנועי החיפוש השונים.
מקווה מאוד שתפיקו את המקסימום ממאמר זה- רק צאו לדרך ובצעו, ואני בטוח שתצליחו.
רק עשייה מובילה להצלחה. אז שיהיה לכם בהצלחה.
על הכותב:
אבישי קמינר מנכ"ל ינשוף קידום אתרים.
קידום אתרים באמצעות תוכן מקורי ואיכותי,
ליווי עסקים בקידום והדרכות בכתיבת תוכן.
http://goo.gl/xgkBjl