תראו איך בקלות גם אתם יכולים להקים מערכת שיווק באינטרנט – חלק ג'

בחלק ב' של הסדרה על הקמת מערכת שיווק באינטרנט פירטתי מה הם אבני היסוד של המערכת השיווקית ומדוע חשוב ונכון לאמץ את השילוב של כל אחד מהם במערכת השיווקית של העסק.
בפוסט הזה ובפוסט הבא, האחרון בסדרה, אני אשתף אתכם בכמה רעיונות ששווה יהיה לכם לשקול את היישום שלהם, אם יש לכם עניין למנף את התוצאות המושגות מכל ארבעת אבני היסוד.

1. צרו פעם אחת, מחזרו שוב ושוב

בפוסט "מי כאן המלך ? רמז: זה לא התוכן" גילינו שאת מקומו של התוכן על כסא המלכות של השיווק באינטרנט תפסו מערכות היחסים.
הדלק של מערכות יחסים הוא תקשורת, שיחה, אינטראקציה. התוכן הוא חומר הגלם שבונה מערכות יחסים באינטרנט וככזה, יש להתמקד ביצירת תוכן רלוונטי ומעניין לקהילה ולא להיות עסוקים בהפצת אין סוף תוכן שיווקי וקידומי.
פה אתם נדרשים לעשות סוויץ' במחשבה ולזכור, עסקים עושים אנשים עם אנשים ותפקידכם בעזרת התוכן לעזור לאנשים להתקדם פנימה אל תהליך המכירה שלכם. בעדינות. באדיבות. בכבוד.

אנשים בדרך כלל לא נוטים לקנות על סמך פרסום אחד או על סמך איזו פיסת מידע שפגשה אותם על הדרך. כל פיסת מידע שתפרסמו תשמש את אנשי הקהילה כנקודת זכות במניין הנקודות שנאספות ובונות את האמון בינם לבניכם.
זהו אותו האמון שאחר כך, בתהליך המכירה מסייע לקבל החלטה לקנות מכם.

אם לקוח פוטנציאלי קורא איזשהו מאמר או פוסט בעל ערך רב מכם, הוא מסמן (בתת המודע שלו) נקודה לזכותכם. אם הוא פוגש אחר כך חוות דעת חיוביות על השירות או המוצר שלכם, מתווספת עוד נקודה לזכותכם. אם יש עוד תגובות והדים חיוביים מהסביבה, מלקוחות, מקולגות – נאספות עוד נקודות זכות. היעד הוא כמובן לאסוף כמה שיותר נקודות זכות בונות אמון כך שהמנויים שמצטרפים לרשימת התפוצה, לקהילה, ירגישו טוב שהם בחרו להצטרף לקהילה שלכם וכמובן לאחר מכן, גם לקנות מכם.

כדי שכל זה יקרה, עליכם לרצות ולהסכים להשקיע זמן וכסף ביצירת תוכן מעולה לבלוג שלכם:

  • פוסטים שיש בהם כלים והסברים מסוג "איך עושים"
  • סרטי וידיאו עם הדרכות קצרות
  • דוחות מיוחדים שיכולים לתת לקהל שלכם ערך גבוה
  • כל תוכן שאתם יכולים לייצר, להעלות לרשת ולאפשר לחברי הקהילה להוריד לשימושם הפרטי.

אחרי שיצרתם את התכנים המצוינים האלה, ערכו אותם על פי חוקי האופטימיזציה של התוכן לטובת מנועי החיפוש, וספרו לקהילה שלכם באמצעות שיווק בדואר אלקטרוני ושיווק במדיה החברתית.

לדוגמה,

נניח שיש לכם מאמר ממש טוב על איך עושים משהו (נסו לא לערב את המוצר שלכם, נסו להתמקד דווקא בפתרון בעיה מאשר בדיבור על המוצר או השירות שלכם).
אתם יכולים לארוז אותו בפורמט של PDF, לקשר אותו אל עמוד נחיתה בעל אופטימיזציה מאוד גבוהה מבחינת SEO, לאחר מכן, לכתוב את התמצית המזוככת שלו בניוזלטר או במסר שאתם שולחים למנויים שלכם
ולהניע אותם אל עמוד הנחיתה שבניתם כדי שיקבלו את התוכן שארזתם.  זו דוגמה לקמפיין שיווקי אינטרנטי קלאסי.

בואו נתקדם אפילו צעד נוסף על ידי זה שתיקחו את התוכן הזה, תהפכו אותו לוידיאו (בעזרת תוכנות ללכידת מסך כמו Camtesia, או עם Webcam או עם FlipVideo )
ולאחר מכן תעלו אותו ל YouTube, Ustream או ל Vimeo כדי לייצר תנועה בחזרה לאותו עמוד נחיתה.
לאחר מכן פרסמו את הוידיאו בבלוג שלכם, ספרו עליו במדיה החברתית, שלחו לקבוצות רלוונטיות בלינקדאין והעבירו קישור בפייסבוק.
בדרך הזו, המשיכו לייצר תוכן ולהפיץ אותו ואחרי 3-6 חודשים תוכלו למחזר את אותה יחידת תוכן עם כמה עדכונים ושינויים ולחזור על תהליך ההפצה שוב.

2. להכיר אותם ולזרום עם התהליך

עצרו וחשבו לרגע: איך הלקוחות צורכים מידע ומגיבים ליצירת קשר. בשיווק באינטרנט לא מדובר בלדחוף מסרים שיווקיים "לפַּנִים" כמו בשיווק המסורתי אלא להבדיל אלף הבדלות, מדובר על לאפשר ללקוחות לגלות אתכם, ולקבל מהם רשות לבנות איתם מערכת יחסים.

כאמור, כדי לבנות מערכת יחסים דרושה שיחה. דברו אל הלקוחות שלכם, שאלו אותם מה הם קוראים, מה משפיע עליהם, מה עוזר ולמה….

כדאי לזכור שלהבין ממה לא איכפת להם חשוב בדיוק כמו להבין ממה כן איכפת להם. ההבנות האלה הן הבסיס לכל תהליך שיווקי שתרצו לתכנן, בין אם לאינטרנט ובין אם מחוץ לאינטרנט.

לדוגמה,

אם אתם יודעים שהלקוחות שלכם קוראים בלוגים מסוימים, האם תבחרו לפרסם בבלוגים האלה או אולי דווקא תשקלו לבנות מערכת יחסים טובה ובריאה עם הבלוגרים עצמם ?

בחירה נכונה תאפשר לכם לזרום עם התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהגיע אליהם מכיוונים שונים ברשת.
בהקשר הזה חשוב לזכור שגולשים שונים מעדיפים לצרוך את המדיה בצורות שונות: יש את מי שמעדיף לקרוא ויש את אלה שמעדיפים לצפות בסרטי וידיאו או להאזין לפודקסטים.
חשוב מאוד שתייצרו תוכן שונה ומגוון בפורמטים שונים כדי להגדיל את אחוז ההגעה שלכם אל כמה שיותר פלחי צריכה.

להשתמע בחלק ד' של הסדרה…

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר