האנטומיה של שיווק בתקציב נמוך

 6 תובנות שיעזרו לכם לשווק בתבונה כשתקציב השיווק מוגבל מאוד

המחלה הנפוצה ביותר אצל עסקים קטנים היא לא תקציב שיווק מוגבל אלא היעדר תקציב שיווק. ובכל זאת, כדי שכל עסק יוכל להגדיל את ההכנסות במינימום תקציב הדבר הקריטי באמת הוא נקודת המוצא או התפיסה החשיבתית, ממנה יוצאים אל השיווק והפעולות הראשונות שעושים עוד לפני שמוציאים את השקל הראשון.

החולשה הגדולה של הידע המקצועי העצום שקיים באינטרנט מתחבאת בכל הדברים הקטנים שעושים את ההבדל אבל לא נאמרים בקול רם.

6 תובנות לשיווק נבון בתקציבים נמוכים

6 תובנות לשיווק נבון בתקציבים נמוכים

הפעם, 6 תובנות שהצטברו אצלי בשנים בהם אני מלווה בעלי עסקים להגדלת הכנסות במינימום תקציבים. מדובר בתובנות שיעזרו לכם לשווק בתבונה כשתקציב השיווק שלכם מוגבל אלא שאף אחת מהם לא עוסקת בטקטיקות שיווקיות אבל אימוץ של כל אחת מהן בנפרד ושל כולן ביחד יעזרו לכם להגדיל את אפקטיביות השיווק ותופעת הלוואי של זה היא: השגת תוצאות טובות יותר במגבלת התקציב.

יצאנו לדרך:

1. צמצמו את המטרות והיעדים מקמפיין או מתכנית שיווק

אם יש לכם תקציב מצומצם, כדי להבטיח שהפעולות ישיגו את המטרות, צמצמו את היעדים שאתם רוצים להשיג מקמפיין או תכנית שיווק. אין טעם לנסות לעשות יותר מדי עם מעט מדי. עוד לפני שיצאת לפעולה, הגדירו קריטריונים ברורים למדידת ההצלחה של ההשקעה. אין דבר שפוגע יותר בתקציבים קטנים מאשר הכישלון לחוות את ההצלחה של הוצאה כספית.

2. התרכזו במדיה אחת או שתיים בכל תקופת זמן

רכזו את המאמץ במדיה מסויימת או במדיות בודדות בכל תקופת זמן נתונה. שקלו היטב איזו מדיה מתאימה לכם להשגת המטרה המבוקשת (מדיה חברתית, שיווק בתוכן, רדיו, עיתונות דיגיטלית, יחסי ציבור , פרסום וכו'). הגדלת % השימוש במדיה הדיגיטלית תהיה בחירה טובה יותר בשל הזמינות, הנגישות והאפשרות להגדיל את החשיפה וההגעה אל איכויות וכמויות גבוהות יותר.

3. התמקדו רק במי שצריך את המוצרים ו/או השירותים שלכם

אין טעם לדבר אל אנשים שאין להם עניין במוצרים או בשירותים שלכם. הושיטו יד לאנשים שאתם יודעים שיכולים להשתמש במוצרים שלכם ושאתם יודעים איך ולמה הם צריכים אותם. ברגע שאתם יודעים אל מי אתם פונים, אתם יכולים לדייק את התוכן של השיחה השיווקית ולמשוך אנשים אל העסק בטקטיקות שיווק שונות, לאו דווקא רק דיגיטליות.

4. מננו את כמות ה"חינמים" שאתם צורכים

האינטרנט שופע ידע יקר מפז – בחינם. ה"חינם" הזה הוא כמו בופה של אכול כפי יכולתך. מצד אחד, הנגישות למידע עצום כמעט בלתי מוגבלת והשפע מפתה מאוד ומצד שני, ה"חינם" הזה זולל את המשאב שמתחרה בתקציב – הזמן שלכם. כשזוכרים שכל ידע שמופץ בחינם הוא חשיפה (במידה כזו או אחרת) של פני שטח המכסה מעמקי ידע ויישום שנדרשים כדי להגיע לתוצאה הרצויה, אפשר להתחבר ללוגיקה שאומרת: מננו את כמות ה"חינמים" שאתם צורכים ובחרו בהם על פי התרומה הישירה שלכם להתקדמות העסקית . בדרך הזו תוכלו:

א. לתעל את הזמן שלכם לפעולות שמייצרות הכנסות.

ב. להשקיע ביישום תהליכי לעומק ולא להשקיע בפעולות ספורדיות רדודות על פני המרחב.

5. סוף שיווק מוצלח בתכנית שיווק טובה תחילה

יישום תהליכי עומק אפשר לעשות רק על בסיס תכנית שיווק אסטרטגית טובה. היעדר תכנון זו חולשה שמאפיינת רבים מבעלי העסקים הקטנים והיא שכיחה בעיקר מפני שהם לא צריכים לדווח לממומנים עליהם על התוצאות העסקיות שהם משיגים. הקצו חלק קטן מהמשאבים שלכם בבניית יסודות עמוקים למהלכי השיווק שלכם. בדרך הזו, התקציבים העתידיים שלכם יופנו ליישום פעולות שתהיה להם אפקטיביות גבוהה יותר לעסק. תכנון מוקדם ותכנית שיווק טובה הם עוצמה עסקית שאסור להשאיר מחוץ לדלתות העסק, הם אלה שיוציאו אתכם מקבוצת 70% העצמאיים שנכשלים.

אגב, אם אינכם יודעים איך לעשות תכנית שיווק טובה, תוכלו ללמוד את הבסיס לזה, ללא תשלום,
בהדרכה אינטרנטית שמקיים יו"ר מכון השיווק הישראלי – עמוס פיק – ב- 30.05.2013 בשעה 21:00
מכל מקום שבו תהיו מחוברים לאינטרנט. כרטיס כניסה חינם להדרכה בלייב תקבלו כאן.

6. עופו על כנפי היצירתיות

התחליף הזמני אך המועיל לכסף כשמדובר בשיווק זה השימוש ביצירתיות. יצירתיות תעזור לכם לחסוך בתקציב השיווק. אפשר להשקיע בפיתוח מערכת יחסים עם מובילי דיעה במדיה החברתית ולזכות בקידום מסרים שיווקיים. אפשרות אחרת, היא להגיע לתערוכות וכנסים של מוצרים או שירותים שמשלימים את אלה שלכם וכך להיחשף ללקוחות פוטנציאליים שלכם. הרעיון הוא למקסמם כל שקל שאתם מוציאים או כל שעה שאתם משקיעים וגם זה רק אחרי שאתם יודעים אל מי בדיוק אתם רוצים להגיע וההגדרה: "לקוחות נוספים" או "כל מי שיכול ליהנות מהמוצר שלי" היא הגדרה שגויה.

עכשיו תורכם:

האם גיבשתם בדרך תובנות נוספות שעזרו או עוזרות לכם לשווק בתקציבים נמוכים ולהגדיל את ההכנסות ?
אם כן, הוסיפו אותם למאגר לטובת הקהילה כולה

מצאתם את הפוסט הזה מועיל ? לחצו על כפתור הלייק ו/או גוגל + ושתפו בו הלאה…

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר