איך יוצרים מערכת שיווק באינטרנט

חלק א',

זוכרים שלפני שנה או שנתיים כשהציעו לכם להיכנס לפייסבוק או ללינקדין הרמתם גבה ולא הבנתם מה לזה ולעסק שלכם ?
אם לפני שנה שנתיים הפעילות במדיה החברתית הייתה נחלתם הבלעדית של כמה משווקים חדשניים היום היא חלק מתמהיל השיווק באינטרנט של עסקים קטנים עד גדולים, של כל עסק או פירמה שמשכילים לזהות את היתרונות השיווקיים והעסקיים שמקנה המעורבות החברתית.

המהפכה שיצרה המדיה החברתית בתפיסה השיווקית מתבטאת בהרבה מאוד היבטים בכלל אפשר לזהות שינוי בדרך שבה עסקים מוצאים לקוחות חדשים ובדרך שבה לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים מתערבבים בהתנהלות של העסק.

הלקוחות של היום דורשים איכות גבוהה, אחריות שתמזער סיכוני קנייה ותמורה גבוהה לכסף. (Value For Money). כפועל יוצא, אנחנו נדרשים לספק ללקוחות מוצרים ושירותים בעלי ערך גבוה מאוד לתמורה הכספית.

אם הערך של המוצרים והשירותים השתנה, האם אפשר להמשיך למכור אותו הדבר?

לא משנה אם יש לכם חברה קטנה, עסק עצמאי עם 5 עובדים או עסק שמבוסס על בעל העסק, השיווק של היום דורש מכולם להישען רגע אחורנית ולהתבונן דרך משקפיים חדשות על מערכת השיווק בכלל ועל מערכת השיווק באינטרנט בפרט.

מערכת שיווק באינטרנט שלמה, חייבת לכלול ארבעה מרכיבים שמקיימים בניהם מערכת יחסי גומלין ומזינים זה את זה כך שביחד הם מאפשרים לעסק להגדיל את המכירות.

אני מודה שבחמש השנים האחרונות נוכחתי לדעת שוב ושוב שאי אפשר להזניח בשום צורה אחד מערכת שיווק באינטרנטמהרכיבים האלה. לכל אחד מהם תפקיד במערכת השיווקית באינטרנט ולכל אחד מהם חייב להיות ביטויבפעילות השיווקית השוטפת.

ארבעת אבני היסוד של מערכת השיווק באינטרנט הם:
1. בסיס האם
2. דיוור אלקטרוני ישיר (שיווק בדואר אלקטרוני)
3. מדיה חברתית
4. מנועי חיפוש

קשה להבין איך קיומם של המרכיבים האלה ישפיע על התוצאות העסקיות שלכם בלי שיש הבנה בסיסית לגבי תפקידם של ארבעת אבני היסוד האלה ולגבי הדרך שהם משפיעים על הצרכים השיווקיים של העסק.

בחלק השני של הפוסט תוכלו לגלות איך כל אחד מהרכיבים האלה עובד למען המערכת השיווקית ומה אתם יכולים לעשות כדי להפיק את המקסימום מההשקעה שלכם.

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר