איך לקדם את העסק בעזרת קמפיין שיווקי מדוור

קמפיין שיווקי מדוור הוא שם זמני (או לא) למונח הלועזי Drip Email Marketing

ולמרות שהפוסט הזה מתחיל עם טפטפות ומערכות השקיה, מהר מאוד תגלו שאני מדברת על שיווק ובמיוחד על קמפיין שיווקי מדוור שראשיתו בהבנה ש …רגע. נתחיל עם הטפטפות בכל זאת.

קשר בין מערכת השקיה בטפטפות לקמפיין שיווקי מדוור מתנקז לחיסכון במשאבים

מערכת טפטפות כדימוי לקמפיין שיווקי מדווראבל לא רק.
מערכת טפטפות חוסכת במשאבים על ידי זה שהיא מאפשרת אספקה ישירה וקבועה של מים ודשן לשורשים של הצמח.
הבזבוז ביחס לממטרות או למערכות דישון אחרות קטן. בנוסף, מספקת השקיה בטפטפות רמה קבועה ועקבית של לחות לאדמה, להבדיל מהחוויה שהאדמה חווה מהממטרה: הצפה וייבוש.

אחרי שסגרנו אתמול את הטפטפות שלנו הבנתי שגם בשיווק יש מערכת דומה, כזו שמטפטפת הזנה עקבית וישירה וחוסכת משאבים יקרים של זמן וכסף. באנגלית קוראים למערכת הזו: Drip Email campaign ובעברית עדיין לא גיליתי את השם ההולם בשבילו (יש לך רעיון ? אם כן, נשמח לשמוע אותו כאן )

בכל אופן, בקמפיין שיווקי מדוור, מדובר על סדרות של מסרים שנשלחים בטפטוף, בסדר מסוים ובתדירות שנקבעים מראש.
כל מסר בקמפיין עומד בפני עצמו אבל גם נשען על המסר שנשלח לפניו ,ופונה או עונה להתנהגות,
צורך או רצון כלשהו של המקבל וכמובן, מעודד להנעה לפעולה כלשהו.

חכמת השיווקית מגיעה כאן בצורת ההתנהלות. במקום לכתוב ולעצב כל מייל בנפרד, בונים זרם אוטומטי של מיילים שנשלח לאנשים שונים בזמנים שונים. למרות שמדובר בתהליך אוטומטי, זאת עדיין תקשורת של אחד על אחד אבל כזו שאפשר להתאים ולשנות לכמויות שונות של תפוצה.

איזה יעדים אפשר להשיג בעזרת קמפיין שיווקי מדוור (להלן שם זמני ביותר ל- Drip Campaign)?

מסעות השיווק המדוורים המצליחים ביותר הם אלה שנכתבו ותוכננו להשיג יעדים מסוימים.
הנה כמה רעיונות ליעדים שתוכלו להשיג בעזרת קמפיין שיווק מדוור:
√ הזנת והדרכת מועמדים חדשים
√ בניית קהילה ויצירת נקודות מעורבות של לקוחות ומועמדים בקהילה
√ קידום הזמנת אורחים לאירועים (כמו וובינר) ומעקב אחרי האישור וההגעה
√ המרת לקוחות מתנסים בלקוחות משלמים או לחילופין המרת לקוחות פוטנציאליים בלקוחות משלמים
√ מכירת מוצרים/ שירותים נוספים ללקוחות קיימים.
√ תמיכה בלקוחות פוטנציאליים שמתנסים במוצר או בשירות בפעם הראשונה

היתרונות של קמפיין שיווק מדוור

אחרי שתאמצו את הטכניקה ותיישמו את הטקטיקות לשיפור תוצאות הקמפיין השיווקי שלכם תגלו שקורים (בשגרה) מספר דברים מאוד חיוביים לעסק שלכם:
√ לקוחות פוטנציאליים מגיעים בשלים למעמד מכירה
√ הזמן שמושקע בתהליך המכירה ובהדרכת הלקוח הולך ומתקצר
√ המשפך השיווקי מתמלא בעוד ועוד לידים חדשים שפוגשים את המוצרים שלכם בנקודות שונות בתהליך המכירה.
√ גובה הערך הנתפס של המוצר / השירות שלכם עולה בתפיסת הערך של הלקוחות הפוטנציאלים
√ יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים מבצעים רכישות או נרשמים לפעילויות דרך האתר.

מה הטריגר הראשון לשלוח את המסר הראשון של הקמפיין השיווקי המדוור?

סדרות דיוור מתחילות כשטריגר כלשהו מתרחש. נתתי דוגמה לסדרת מיילים אחרי טריגר בדוח המיוחד על 10 טקטיקות לשיפור תוצאות הקמפיין השיווקי בעזרת רשימת תפוצה .
ישנן דוגמאות רבות לטריגרים שיכולים לפתוח סדרת דיוור, לדוגמה:
√ מילוי טופס כלשהו באתר
√ לקוח פוטנציאלי נחשף למוצר מידע ללא תשלום ובחר לקבל אותו תמורת פרטים אישיים.
√ לקוח פוטנציאלי פנה לקבל מידע מסוים
√ בעל העסק / מנהל שיווק החליט לפנות באופן יזום את קבוצה מפולחת מסוימת למטרה ממוקדת.

ישנם סוגים שונים של קמפיינים מדוורים, שמטפטפים הזנה ומסרים שיווקיים ותנאים שונים משפיעים על המשלוח.
הקמפיין הפשוט ביותר הוא קמפיין רב מסרים שנשלח בתדירות קבועה עם מרווחי זמן קבועים בין מסר אחד לשני. לדוגמה, אתם יכולים לשלוח מייל שבועי על פני תקופה של ארבעה שבועות. הקמפיין יכול להפוך מורכב יותר כשמוסיפים לו תנאים נוספים כמו: אם מנוי פתח את המייל הראשון, הוא יקבל מייל שונה מאשר אם המנוי לא פתח את המייל הראשון. אפשר לנטר את הקליקים של הנמענים ולשלוח רק לקבוצת פותחי המייל או לקבוצת לא פותחי המייל. שימו לב שעצם הניטור הזה אחרי פותח או לא פותחי המיילים מסייע לכם לפלח את רשימות התפוצה שלכם לקבוצות ולקבל עוד ועוד מאפיינים על הנמענים שלכם שמסייעים לכם לשלוח אליהם מסרים רלוונטיים יותר בעבורם: הן ביחס למקום שלהם במשפך השיווקי והן ביחס לבשלות הרכישה שלהם.

אם כך, השלב הראשון ביצירת קמפיין שיווקי הוא להגדיר את היעדים שלו: לכתוב את המטרה ולהגדיר את היעדים.
הוא יכול לשרת כל אחת מהמטרות שכתבתי למעלה ובלבד שכל מפת התוכן של הקמפיין תתאים למטרה של הקמפיין ולמאפיינים של הלקוחות הפוטנציאליים.

בחדר העבודה שיתקיים ב- 06.01.2011 נתרגל (אחרי שנלמד) את כל שלבי הקמפיין השיווקי עד הבאת הלקוח הפוטנציאלי למעמד מכירה מוגדר מראש.

מה הם לדעתך השלבים הבאים בתכנון קמפיין שיווקי מדוור ?

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר