5 מגמות לשיווק מדויק בשנת 2012

תכירו את הציר המרכזי במגמות השיווק לשנת 2012 : הלקוח

עם המעבר ל- WEB 3.0 וההידרשות להתמודד עם כמויות עצומות של נתונים, שנת 2012 מביאה איתה מגמות שיווק רבות שחלקן מחייבות אותנו להשקיע יותר בלקוחות שלנו ובמאגר הנתונים שהולך וגדל תודות לפעילות השיווקית והעסקית.
בפוסט הבא נסקור מספר מגמות שכאלה ונסביר איך הן יכולות לעזור לשפר את כמות ההכנסות לעסק.
אחת המגמות שהתחילה כבר, אי שנת בשנת 2011, וממשיכה לצעוד קדימה ולהתעצם בשנת 2012, זה פיתוח מאגר נתוני לקוחות ורתימת בסיס הנתונים לשם שיפור וייעול המערכת השיווקית.

5 המגמות העיקריות לשיווק בשנת 2012 נוגעות כך או אחרת בבסיס נתוני הלקוחות והרי הן בפינה לשימושכם:

1. יצירת ושימוש במאגר נתונים גדול

רשימת תפוצה, רשימת לקוחות שמצטברת מהיסטוריית שירות מתמשך, קניות באתר אינטרנט, פניות דרך אתר אינטרנט או דרך ערוצי שיווק אחרים, תגובות בערוצי המדיה החברתית ובבלוג – כל אלה הם סוג של לוג המפרט את היסטורית התקשורת וההתקשרות שלכם עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

בהקשר הזה רלוונטי לחלוטין להגדיל את תשומת הלב ל- "מחזור חיי הלקוח" ולהתנהגות הצריכה של הלקוח.
ככל שיהיה לכם מידע מפורט ומדויק יותר על מחזור חיי הלקוח בעסק שלכם ועל השלבים אותם הוא עובר עד שהוא מקבל החלטה לרכוש אצלכם – מאגר הנתונים הצומח יוכל לעזור לכם לשלהב לקוחות פוטנציאליים בדרכים שונות ולהגדיל את סך ההכנסות.

בכל רגע בו אתם לא מנהלים מאגר כזה ההשלכה היא על הזדמנויות המכירה שלכם.
אל תתעלמו ממנו, הגדילו אותו.

2. פיתוח בינה מבוססת התנהגות לקוחות

בעניין הזה לא מדובר על אנליזה של פעילות השיווק או של כמה קנה או לא קנה לקוח קיים של הארגון.
תהליכי הניתוח האלה שמוצגים בגרפים וסטטיסטיקות שייכים לתקופה שהסתיימה.
ברגע שמפיחים חיים בהיסטורית הטרנזקציות והאינטראקציות של הלקוחות הקיימים, מעבדים אותם ושולפים אותם בזמן אמת (לפני תחילתו של קמפיין שיווק לדוגמה) אפשר תודות לסגמנטציה חכמה ופרופיל לקוח מלוטש להגדיל את כמות הרכישות של מוצרים חדשים או משלימים בצורה יעילה יותר.
הגדולה בהקשר הזה טמונה בשילוב תהליכי מכירה אוטומטיים כך שניתן ליצור הזדמנויות מכירה נוספות דרך מחזור חיי הלקוח שכבר נכנס לבסיס הנתונים שלכם.

3. אוטומציה בעידן 3.0

השוואת הווב 3

נלקח מ http://edigitales.org - הקליקו להגדלה

 

בהקשר הזה התפקיד של המשווקים בשנה הקרובה הוא ליצור אינטגרציה בין השיווק הדיגטלי ונתוני הלקוחות הפוטנציאליים כפי שהם מופיעים במדיה החברתית (אחת המערכות שהשימוש בהם הולך וצומח הן מערכות social CRM ) לבין נתוני הלקוחות כפי שהם מופיעים במערכות השיווק המסורתיות (לצורך העניין מערכת ה-CRM המסורתית). האינטגרציה יוצרת מעגל סגור בין השיווק והמכירות (לא עוד משפך שיווקי כי אם ספירלה שיווקית מעגלית בה העסק פוגש את הלקוח בנקודות בשלות שונות במחזור חיי הלקוח) וקוצרת את הפירות של מאגר הנתונים הגדול שמוזכר לעיל.

מדוע נדרשת אינטגרציה בין נתוני השיווק במערכות האונליין לבין נתוני השיווק במערכות האופליין ? מהטעם הפשוט: כדי להיות מסוגלים ליצור פרופיל שלם ומלא של הלקוחות הפוטנציאלים. המידע הזה הוא הבסיס לכל קמפיין שיווק, בכל אחד מהשלבים של מחזור חיי הלקוח. ייבוא מאפייני הלקוח מהאונליין ושילובם בבסיס הנתונים באופליין מאפשר ליצור סגמנטציה של לקוחות המגדילה את היכולת לדייק במסר השיווקי והמכירתי ולהגדיל את שיעורי ההמרה.

4. מחזור חיי הלקוח

הזכרתי את המונח מחזור חיי הלקוח מספר פעמים לפני כן בפוסט הזה ולא במקרה. אלומת האור על מחזור חיי הלקוח הולכת ומתחזקת. אין פה חידוש אבל יש פה הרחבת המודעות לקיום הרעיון וחיזוק השימוש בו. מהפכת הסמארטפונים המאפשרים זמינות והתקשרות בכל עת ובכל מקום ומייצרת הזדמנויות שיווקיות שלא מומשו בעבר. מידע על מחזור חיי הלקוח יכול לעזור לכם כאמצעי דינאמי להניע לקוחות פוטנציאלים וקבועים להשלים עסקה בדיוק בזמן שהלקוח רוצה לקנות. מחזור חיי הלקוח מביא את היכולת לשווק בצורה הכי פחות פולשנית.

5. אדפטיזציה וחדשנות

כדי לא רק לשרוד אלא גם לשגשג עסקים וחברות נדרשים לשכלל את היכולת לאמץ ולסגל ערוצי שיווק ושיטות שיווק חדשות שתפורות למאפיינים של לקוחות העסק. כמות המידע העצום בצד השכלול המואץ של הלקוח הממוצע מחייבים את העסקים מצד אחד להיות מסוגלים להתאים את עצמם למגמות החדשות ( פיתוח מוצרים, אריזה, שיווק ושימור לקוחות) ומצד שני להמציא את עצמם שוב ושוב מחדש באמצעות שיתופי פעולה עסקיים ופיתוח יכולת תגובה מהירה.

לסיכום:
המגמות הבולטות במדיה הדיגטלית אינן מסתכמות בחמש.
אם נפרק את השיווק באינטרנט לערוציו השונים (SEO, תוכן, מובייל, מדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני ועוד) נוכל להרכיב בקלות רשימה של מאות מגמות ושינויים שהולכים ותופסים תאוצה בשנה הקרובה.
מה שחשוב לזכור הוא שהמושג כפר גלובלי כבר לא רלוונטי רק לחברות בינלאומיות אלא גם לעסקים שגרים באילת או במטולה ורוצים לשווק ללקוחות באזורים גיאוגרפיים רחוקים מהם. הפלטפורמה שמגדילה את היכולת השיווקית של כולם היא האינטרנט. יחד עם זאת, העוצמה שתאפשר להוביל את העסק לשגשוג בשנת 2012 היא אסטרטגיה שיווקית ומאגר נתונים גדול. כי כאשר מתרגמים את הנתונים היבשים שנמצאים במאגר הנתונים ומשביחים את בינת הלקוח שיש לעסק, גדלה היכולת להשתמש בהם בזמן הנכון, דרך רשתות חברתיות וערוצי קידום נוספים, ולהגדיל הזדמנויות להכנסות בשלבים השונים של מחזור חיי הלקוח.

פוסטים נוספים בנושא חדשות וחידושים שיכולים לעניין אותך:
[catlist=85]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר