לקבל כל כך הרבה עבור כל כך מעט השקעה
אני לא מכיר עוד הרבה כלים ומדיות בעולם העסקי של היום שנותנים כל כך הרבה עבור כל כך מעט השקעה.
לדעתי עסק שאין לו אתר אינטרנט דומה לעסק שלא הופיע פעם בדפי זהב.
זוכרים את האמירה "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", האמירה הזו נכונה היום לגבי האינטרנט.
אם אין לך אתר אתה לא קיים – בשביל מיליוני הגולשים שנמצאים ברשת.
רוב העסקים (גם עסקים קטנים מאוד יחסית) כבר מבינים את זה ודואגים לנוכחות אינטרנטית.
בעלי העסקים מבינים את החשיבות של בנית אתר אינטרנט.
אבל פה עולה השאלה: "האם בעלי עסקים מבינים את החשיבות של בנית אתר אינטרנט שיווקי?"
והדגש הוא על המילה "שיווקי".
מידי שנה עולה כמות הלקוחות הפוטנציאלים שמתחילים את החיפוש על המוצר או השרות שהם זקוקים לו באינטרנט.
רבים מאותם לקוחות פוטנציאלים שמעוניינים לרכוש מוצר או שרות בעסק מסוים, רוצים קודם כל לבדוק את האתר של אותו עסק בכדי להתרשם, לקבל פרטים ומידע וכן להתרשם מהמקצועיות והאמינות של העסק לפני יצירת הקשר הראשונית.
הקמת אתר תדמיתי שיווקי אינה כרוכה בהכרח בהשקעה גדולה של כסף, אבל בכל זאת, ישנם הרבה בעלי עסקים שגם 2,000 ₪ הם הוצאה מכבידה עבורם והבעיה מתחילה כאשר האתר מייצר מספר עסקאות בודדות בחודש או אפילו בשנה שלמה. ההשקעה לא מחזירה את עצמה.
בנית אתר מושקע יכולה להגיע לעלות של עשרות אלפי שקלים. זו הסיבה שפעמים רבות בעלי עסקים דוחים את הקמת האתר שלהם. הבשורה הטובה היא שאפשר להקים אתר תדמיתי שיווקי בסיסי בהשקעה של 2,500 ₪ וליהנות מהחזר השקעה מהיר ותמורה עסקית עסיסית מהאתר.
החלטתי לכתוב פוסט על בנית אתר אינטרנט שיווקי כדי לעזור לכם להימנע מכמה טעויות נפוצות ולהיכנס לתהליך בנית אתר בעיניים פקוחות ועם מידע התחלתי שיסייע לכם לבנות אתר אינטרנטי שיווקי.
מי יבנה לי בית? תחילתה של בנית אתר אינטרנט
זה לא סוד שיש תחרות גדולה של בוני אתרים שכוללת חברות גדולות וקטנות וגם המון פרילנסרים שבונים אתרים, ואפשר לקבל אתר בסיסי ופשוט גם ב-150$. יותר מזה, יש אפשרות להקים אתר לבד או בעזרת מכר שמבין או מוכן ללמד אתכם איך בונים אתר בסיסי לבד. אבל. האם זה יהיה אתר שיווקי? כדי לבנות אתר אינטרנט שיווקי נדרש ידע אחר מהידע שרוכשים בוני אתרים או מעצבים גראפיים. העובדה הזו מביאה אותי לטיפ הראשון שלי אליכם.
טיפ 1 לבנית אתר אינטרנט: מתחילים לבנות רק אחרי אפיון אתר
הרבה אנשים מבינים שאת העיצוב עושה מעצב ואת בניית האתר עושה בונה אך לא לוקחים בחשבון שצריך לפני הכול לתכנן את האתר או במילים מקצועיות: לאפיין את האתר.
לרוב בוני ומעצבי האתרים אין את הידע השיווקי הנדרש לבנית אתר שיווקי והם אלופים, מלכי האלופים בתכנות ופיתוח.
אפיון אתר הוא מעין תוכנית אדריכלית של האתר שמאפשר תכנון מוקדם של כל תהליכי הגלישה. יקבעו בו מהם דפי המכירה העיקריים, מהם נושאי האתר, אילו אלמנטים שימושיים ישולבו באתר ועוד. ניתן לפנות לאיש מקצוע לצורך אפיון אתר או לאפיין לבד את האתר לפי כל הכללים השיווקים (אפשר ללמוד לעשות את זה לבד בעזרת השיטה לשיווק באינטרנט).
חשוב להבין שאפיון נכון של האתר חוסך הרבה כסף גם בתהליך הבנייה וגם לאחר מכן בתהליך הקידום של האתר.
אתרים שעברו אפיון שיווקי נכון יצליחו להשיג תוצאות גבוהות בחיפוש האורגני גם ללא קידום מובנה.
טיפ 2 לבנית אתר אינטרנט: מערכת ניהול התוכן קובעת. ועוד איך קובעת.
תת-טיפ חשוב 1: אני ממליץ בחום להימנע ממערכות ניהול תוכן המאפשרות בניה עצמאית של אתרים מכיוון שכשתרצו להעביר את האתר למערכת אחרת או יותר זולה תצטרכו לבנות את כל האתר מחדש.
תת-טיפ חשוב 2: אם אתם משלמים לבונה אתרים בכדי שיבנה לכם אתר, תדאגו שיש לכם את האפשרות לעצמאות מלאה בהעלאת תכנים חדשים לאתר ואני אף אעיז ואומר לערוך שינויים סבירים באופן עצמאי כדוגמת מערכת וורדפרס.
מערכת ניהול התוכן חייבת לאפשר לכם: גמישות, עצמאות, שליטה וחשוב לא פחות, להיות ידידותית ופשוטה לניהול.
זו המערכת שתלווה אתכם לכל אורך חיי האתר וכדאי שהיא תהיה נוחה כמה שיותר, תאפשר לכם שליטה מלאה בהזנת התכנים (כתב, תמונות, אודיו ווידיאו), בהזנת נתונים קידומיים לכל עמוד או תמונה, ביצירת ההיררכיה של האתר ובפיתוח של האתר בהתאם להתפתחות העסק. בקיצור, זו חייבת להיות מערכת שתאפשר לכם מקסימום עצמאות.
חשוב: כשבוחרים מערכת ניהול תוכן וודאו שיש לכם גישה חופשית לכותרת של כל עמוד, לתקציר ולמילות המפתח.
כך תוכלו לעזור לגוגל לקדם לכם את האתר ותיהנו מתוצאות גבוהות יותר בעמוד התוצאות האורגניות.
אנחנו נהנים ולכן גם ממליצים לעבוד עם מערכת וורדפרס – למה ? התשובה מחכה לך בפוסט "למה וורדפרס"
טיפ 3 לבנית אתר אינטרנט: לקנות את שם הדומיין אחרי מחשבה שנייה
אחרי שאפיינתם את האתר ומצאתם את בונה האתר מגיע שלב רכישת שם הדומיין (שהוא כתובת האתר, שם המתחם).
מחיר הדומיין תלוי בסיומת המבוקשת. לדוגמא כתובות המסתיימות ב- Com מחירן כ- 9-10$ לשנה. כתובות ישראליות שמסתיימות ב- co.il מחירן בין 80-100 ₪ לשנה. אמנם יקר יותר, אבל לא סכום שכדאי בגללו לבחור את הסיומת Com.
כמה מילים על רכישת דומיין. כדאי לשים לב ולהשתדל ששם הדומיין יהיה קל ופשוט לזכירה. ככל ששם הדומיין יהיה פשוט יותר, לגולשים וללקוחות הפוטנציאלים שלכם יהיה קל יותר לחזור אליו, גם אם לא יהיה להם קישור להקליק עליו. משתנה נוסף שמאוד משפיע הוא המִצלול של השם. האם כשתגידו את השם של האתר בשיחת טלפון או פנים אל פנים האחר ישאל אתכם: איך כותבים את זה? תאיית/י לי…
טיפ 4 לבנית אתר אינטרנט : איפה לאחסן את האתר ?
עוד נושא לא פחות חשוב הוא בחירת מקום האחסנה לאתר.
יש חברות (בעיקר אמריקאיות) שבעלות של 5-6$ לחודש יאחסנו לכם את האתר וגם יתנו לכם תיבות דואר אלקטרוני (לפחות לשנה הראשונה), אבל לפני שרצים לאחסן את האתר בחברה כזו חשוב לשאול את עצמנו שאלה מאוד חשובה – היכן נמצא קהל היעד שלנו?
האם קהל היעד שלנו הוא ישראלים בישראל או תושבים בחו"ל ואולי האתר בכלל באנגלית ומיועד לגולשים ממדינות אחרות.
מאחר וגוגל מייחס משמעות לזמן טעינת האתר, הרי שעבור קהל גולשים שנמצא בארצות הברית, אתר שיאוחסן בישראל יעלה לאט יותר מאשר אתר שיאוחסן בארצות הברית,גם אם מדובר ב-3 שניות לעומת 7 שניות. יתכן שלגולש ההבדל במהירות יהיה מינורי (כשלא מדובר בטעינת גדולות או מצגות פלאש) אבל למנועי החיפוש ולגוגל במיוחד כל עשירית השנייה קובעת והאתר יפגע מבחינת הקידום.
כלל האצבע הוא: שרת ישראלי לאחסון אתר לקהל ישראלי. שרת בחו"ל לקהל גולשים בחו"ל.
טיפ 5 לבנית אתר אינטרנט : תחשבו על קידום האתר כבר בשלב אפיון האתר
נהוג לחשוב שתהליך בנית האתר וקידום האתר הם שני תהליכים נפרדים, אך למעשה תהליך נכון של בנית האתר יביא לחיסכון ניכר בתהליכי הקידום. החשיבה באוריינטציה של קידום מתחילה כבר בתכנון ההיררכיה של עמודי האתר בשלב אפיון האתר. יש אוסף של פעולות קטנות ופשוטות שכל אחד יכול לעשות כדי לתרום לקידום האתר שלו: חשוב להקפיד על הכנסת התגיות המתאימות, להזין את מילות מהפתח הרלוונטיות לכל עמוד, לכתוב תקצירים מניעים לפעולה משולבים במילות מפתח ועוד הרבה יותר מזה (שמפורט בפוסט אופטימיזציה של תוכן לאתר אינטרנט )
אם אתם עומדים לבנות אתר או בעיצומו של תהליך בניית אתר, ספרו לנו מה הם הקשיים והאתגרים שנתקלתם בהם ובמידה ואתם זקוקים לייעוץ או עזרה, נשמח לתת אותה כאן למטה בתגובות.
מאמרים נוספים בנושא בנית אתר אינטרנט שיכולים לעניין אותך:
[catlist=7]
מי שחושב על בניית אתרים כערוץ אחד נפרד ועל קידום אתרים כערוץ אופציונאלי בעתיד, אחרי בנית אתרים… פשוט לא חושב בצורה נכונה, ויותר מכך – הוא מבזבז זמן.
אין שום טעם לבנות אתרים אשר לא יהפכו לאתרים מקודמים ברשת האינטרנט ובכדי שהם יהיו אתרים מקודמים יש להתחיל לעבוד עליהם כבר בשלב של בניית אתרים
אני מסכים איתך לגמרי.
מהסיבה הזו בדיוק אנחנו מלמדים בעלי עסקים את כל מערך השיווק באינטרנט כמנגנון ולא כמרכיבים נפרדים.
וכמובן כשאנחנו מציעים בניית אתר אנחנו במפורש מדגישים שאנחנו בונים אתר שיווקי כלומר,
אתר שעובר אפיון מראש להתאמה הן למנועי החיפוש ולקידום אורגני והן אתר שיהווה פתח למשפך שיווקי.
הרי אין טעם באתר שהוא פלקט ברשת ושאינו מוביל את הגולש לפעולה אקטיבית.
אבל קידום אתרים עולה הון. אלא אם אתה עושה זאת בעצמך ומבלה שעות רבות ברשת. תקנו אותי אם אני טועה.