אם אל אתר האינטרנט שלכם מגיעה תנועה פעם ב…
תתנחמו, אתם לא היחידים.
יודעים למה הנתונים בגוגל אנליטיקס מראים שגולשים לא חוזרים לאתר שלכם, שאין לכם מבקרים נאמנים ושאחוזי הנטישה מרקיעי שחקים ?
יודעים למה התנועה לרוב האתרים התדמיתיים דלילה כמו התנועה בכביש הערבה באמצע הלילה ולא מגיעה אפילו פניה עסקית אחת לרפואה?
תמשיכו לקרוא, עוד רגע תתגלה לכם התשובה.
תחשבו רגע על מספר הפעמים שיוצא לכם להיכנס לסופרפארם בשבוע.
איזו סיבה תהיה לכם להיכנס פעמיים או שלוש באותו השבוע לסופרפארם?
נדמה לי שתסכימו איתי שאחרי הביקור הראשון בסופרפארם לא תחזרו אליו שוב באותו השבוע ולפעמים גם באותו החודש, אלא אם התעורר פתאום צורך דחוף במוצר, שהכי קל לכם לקנות שם.
אני לא מכירה הרבה אנשים שיכנסו לסופרפארם רק כדי לעשות סיבוב בין המדפים.
מאותה סיבה, אני לא מכירה הרבה אנשים שיכנסו שוב ושוב לאתר אינטרנט שכל מה שיש בו זה אוסף של 5 עמודי מכירה ועמוד צור קשר.
מה יש לגולשים לחפש באתר אינטרנט תדמיתי ?
איזו סיבה יש להם לחזור לאתר הזה אם הם ראו בפעם הראשונה את מה שיש שם ולא היו זקוקים לזה?
מה הסבירות שהם יזכרו את האתר הזה ויחזרו אליו אי שם בעתיד כשיתעורר אצלם הצורך או הרצון ?
ולא דיברנו עוד על רבדים עמוקים יותר שקשורים לפסיכולוגיה של הקניה, להתנהגות הצרכנים ברשת ולאלטרנטיבות שהאינטרנט מציע לגולשים בתחום העיסוק שלכם.
אתר אינטרנט הוא נכס נדל"ני וירטואלי.
לאתר אינטרנט יש את כל הפוטנציאל להיות נכס שמניב הון.
אלא שכדי שהוא יניב תשואה חיובית הוא חייב לעמוד בכמה כללים מאוד פשוטים: הוא חייב להיות מזמין מבחינת מבנה, אווירה ותוכן, חייב להיות מסביר פנים מבחינה תקשורתית וחייב אבל חייב להיות רלוונטי ומעורר עניין.
כל העניין טמון בעניין, ברלוונטיות ובערך שהאתר שלכם על התוכן שבו יכול לתת לגולשים שהגיעו אליו.
באתר אינטרנט שמרכז מספר עמודי מכירה שמספרים מה אתם עושים או במה אתם מאמינים אין עוגני משיכה לגולשים.
בשורה התחתונה: אין לגולשים סיבה לחזור ולבקר באתר והתוצאה היא, אובדן של כמויות גולשים שיש להם פוטנציאל ענק להפוך ללקוחות פוטנציאליים ואחר כך ללקוחות משלמים.
אם הבעיה היא העדר עניין, הפתרון הוא כאמור "לספק עניין" ובלוג משמש אריזה ידידותית – לגולשים ולמנועי חיפוש – של תוכן (של עניין) .
מה זה בלוג ?
בלוג הוא אוסף של רשומות (פוסטים).
במילים אחרות, בלוג הוא המחברת או היומן, והפוסטים הם הסיפורים שכתובים על כל דף.
עד לפני שנתיים שלוש, בלוג שימש ביטוי לאסופת רשומות בנושאים אישיים.
היום הביטוי בלוג משמש ככינוי אסופת רשומות סביב רעיון, ציר תוכן או תחום.
נדל"ן וירטואלי ושמו בלוג
לבלוג ערך ותרומה עצומים לקידום העסק באינטרנט.
• הוא עוזר לגולשים להכיר מלפני ומלפנים את בסיס ההתמחות, את מידת המקצועיות ואת האנשים הפועלים מאחורי הקלעים של העסק או החברה. כתוצאה מכך, המרחק בין העסק לגולש מצטמצם והדרך להפוך גולש לקונה הופכת להיות קצרה ופשוטה יותר.
• הבלוג מאפשר לספק לגולשים תוכן מעניין, רלוונטי ובעל ערך ובכך לגרום להם לרצות לחזור, לקרוא ולהתקרב אל העסק או החברה. כתוצאה מכך נבנה קהל קוראים נאמן ויתרה מזאת, כשיש אמון במותג, יש רכישות.
• בעצם בניית קהל קוראים נאמן שמצביע בעיניים ובאצבעות גוגל לומד שהעמודים האלה רלוונטיים לביטויי המפתח המוצהרים בהם ונותן להם קדימות בתוצאות האורגניות.
באופן טבעי, גדלה התנועה לבלוג והעסק נחשף לעוד ועוד גולשים חדשים.
• ונקודה נוספת שנזקפת לזכות העסק תודות לבניית קהל קוראים נאמן: העסק זוכה בקהילה הולכת וגדלה של מתעניינים בתחום או בנושא של העסק. קהילה אקטיבית מבוססת על מערכת יחסי גומלין ובמערכת יחסים שכזו מתבצעת טרנספורמציה מגולשים למנויים, ממנויים ללקוחות משלמים.
מערכת ניהול התוכן וורדפרס מאפשרת לבנות אתרי אינטרנט מקצועיים כשאלמנט הבלוג הוא חלק בלתי נפרד מהאתר.
בעצם היותה מערכת ניהול תוכן שמאפשרת דינמיות וחופש עצום בעדכון תוכן מסוגים שונים, כלי הבלוג הופך להיות דינמי, משתנה, מתעדכן, מחדש ומושך עוד ועוד גולשים ומנויים.
בלוג הוא קיצור הדרך של העסק אל אלפי לקוחות פוטנציאליים
הבלוג הוא המקום האידאלי להציג את המומחיות והמקצועיות של העסק לא בדרך פורמלית, עניינית עסקית ויבשה אלא בדרך מעוררת, מגוונת, עסיסית וכמובן מקרבת.
עידן העסקים הפורמליים הולך ונכחד ואת מקומו תופש עידן העסקים החברתיים. אנשים מחפשים את הקשר עם העסק, עם המותג, עם הפירמה.
אנשים רוצים להרגיש קרוב, להרגיש שהם מכירים את מי שבסופו של דבר מוכר להם או נותן להם שירות.
הבלוג, בתצורה הבלתי אמצעית שלו, מאפשר ליצור קשר, קרבה, קונקשיין בלתי מחייב.
יתרה מזאת, העושר העצום של תבניות מקצועיות לבניית בלוגים שמוצעות היום בשוק, מאפשר להקים בהשקעה זניחה לתשואה, בלוג במבנה של מגזין, של תיק עבודות, של יומן אישי ועוד.
גולשים מגיעים לאינטרנט כדי למצוא מידע ולקבל עזרה בהחלטות קנייה וזו לא מגמה זמנית.
אתם רוצים להימצא כשהם מחפשים. אתם רוצים שהם יחזרו אליכם אחרי שמצאו אתכם בפעם הראשונה.
הבלוג יעזור לכם לייצר נוכחות שממירה גולשים לקונים.
אז מה דעתכם עכשיו על הקמת בלוג לעסק שלכם ?
הגיבו, לייקקו ושתפו – זה עושה טוב לכולם 🙂
כל מילה בסלע!
בלוג הוא המקום הנכון לרכז את ה"נכסים" השיווקיים והאינטלקטואלים של בעל העסק.
ממליץ בחום לכל מי שיש לו מסר להעביר לעולם – לפתוח בלוג.
דני טובה