הבסיס למותג טוב הוא הבטחה בלתי ניתנת לחיקוי!
ההבטחה הזאת היא למשהו שמשפר את חיי הלקוחות שלכם.
בפוסט הקודם אודות מיתוג, מותג ומה שבינהם גילינו שההגדרה ל"מותג" לא מדברת בכלל על המוצר או השירות שלכם אלא על הציפיות שיש ללקוחות מהם.
חשוב לי לציין ש"מותג" הוא מכלול של מרכיבים שונים.
בפוסט הזה אנו נתמקד בשני המרכיבים הבסיסיים ביותר, שבלעדיהם, אי אפשר לבנות מותג.
יאללה, לדרך:
כאמור מותג הוא הבטחה לתועלת ייחודית.
בעצם, אפשר לומר שמותג הוא גם בידול.
אני סבורה שרובכם, אם לא כולכם, נתקלתם כבר במושג בידול, נדרשתם לציין מהו הבידול של העסק שלכם ו… לרובכם לא הייתה תשובה.
אל תדאגו, אתם בחברה טובה – רוב בעלי העסקים הטובים ביותר לא יודעים מהו הבידול שלהם.
למה כל כך קשה לדעת מהו הבידול שלנו?
משום שעל פניו נראה שכולם עושים את אותו הדבר.
כל המטפלים – מטפלים. כל המעצבים – מעצבים. כל הבשלנים – מבשלים וכן הלאה.
כל מי שעוסק במקצוע מסוים, עושה בערך את אותו הדבר. אז איפה ההבדל? איך בכלל אפשר ליצור הבדל?
בידול הוא רכיב הכרחי בתהליך המיתוג שלכם מהסיבה הפשוטה: עליו נשענת התועלת שאתם מבטיחים ללקוחות.
הבידול הוא זה שיקבע איזו תועלת תתאים למותג שלכם.
קשה מאוד לומר מהו הבידול שלכם, זה נכון, אבל מאוד חשוב שתדעו
מה לא יכול להיות בידול עבור העסק שלכם.
להלן הרשימה של מהו לא בידול:
1. מקצוענות.
כל מה שהוא מובן מאליו בעסק, לדוגמא: מעצב גרפי שמבטיח עיצוב יפה. או טבח שמבטיח אוכל טעים. ההבטחות האלה חייבות בכל מקרה להתקיים בעסק, כך שהן לא יכולות להיות בידול.
2. מחיר זול.
אנשים יקרים – זהירות! מחיר זול הוא המפלט היחיד שיש לעסקים שאינם יודעים איזו תועלת להבטיח ללקוחות שלהם, משום שלא מיתגו את עצמם. נראה להם שאין מה להבטיח מלבד מחיר זול.
העניין הוא כזה:
א. כל אחד יכול להבטיח מחיר זול, כך שההבטחה הזאת לא ייחודית.
ב. אין לזה סוף… מי שמבטיח מחיר זול מסתכן בהפסדים איומים לעסק שלו!
3. אמינות ואיכות.
שני האלמנטים הללו לא יכולים להיות הבידול שלכם, משום שכל עסק וכל מתחרה שלכם יכול להבטיח אותם, גם אם הוא לא מקיים (את זה הלקוחות יידעו רק בדיעבד). מה גם, שכל הלקוחות ממילא מצפים לאמינות ושירות כשהם רוכשים מאיתכם משהו…
למה כל האלמנטים שמופיעים ברשימה שמעל לא יכולים להיות הבידול שלכם?
משום שכל אחד יכול להבטיח אותם. אולי לא לקיים, אבל את זה הלקוח עדיין לא יודע, כפי שהזכרתי,
הוא הרי רק בשלב חיפוש ההבטחה עכשיו.
כל אחד יכול להבטיח אותם והם די מובנים מאליהם.
לגבי מחיר זול, בנוסף לשאר ההסברים, הוא פשוט מסכן את העסקים שלכם!
תקבעו לעצמכם חוק – לא מורידים מחירים!
כיצד תדעו מהו הבידול שלכם?
לכל אחד מכם יש להתאים את הבידול האישי שלו. לכל שף יהיה בידול ייחודי, שאף שף אחר לא יוכל להבטיח.
כנ"ל לגבי יועצים עסקיים, אדריכלים, עורכי דין ולמעשה כל בעל עסק. לכל אחד יש בידול, עכשיו צריך רק לאתר אותו.
אם כך, איפה נמצא הבידול הזה?
הבידול שלכם נמצא במה שמסביב לעיסוק המקצועי שלכם, שיכול להוות ייחודיות והוא בלתי ניתן להעתקה ע"י המתחרים שלכם.
הוא יכול להימצא בגישה שלכם לבני אדם, אולי, בשותפות שיש לכם עם גורם נוסף, שמוסיף ערך מוסף למותג שלכם.
הבידול יכול להימצא בחוויית השימוש שאתם מספקים, או באופן שבו אתם שומרים על מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלכם. הבידול שלכם יכול לשבת במיומנות נוספת שיש לכם, שאינה קשורה לעסק שלכם אך יכולה לתמוך בו.
בנוסף, הבידול שלכם צריך להיות כזה שתורם לאיכות חייו של הלקוח שלכם.
אני מזכירה לכם שאנחנו רוצים ליצור תועלת ייחודית ותועלת תפקידה לייעל משהו בחיים שלנו, לשפר, לשדרג, להיטיב עימנו. זה גם מה שהלקוחות שלכם רוצים ומחפשים.
מה מרוויחים מתהליך המיתוג?
עסק שממתג את עצמו מרוויח את התרחיש הבא:
הוא יוצר בסיס יציב למותג, המורכב מ:
1. תועלת ללקוח שמשפיעה לטובה על חייו ומשפרת אותם.
2. בידול. התועלת היא כזאת שלא ניתן לחקות אותה והיא לא יכולה להימצא אצל מתחרים.
3. ציפייה לתועלת הייחודית הזאת. בהגדרת תהליך השיווק המתאים וביצירת אלמנטים נוספים החיוניים למותג,
אנו יוצרים אצל הלקוחות שלנו את הציפייה למימוש ההבטחה.
על מנת לממש את ההבטחה הלקוחות צריכים לרכוש מאיתנו.
ואחרי שהלקוחות שלנו רכשו מאיתנו וההבטחה שלנו מומשה, הם מרוצים עד השמיים ומרגישים מצוין!
וכשהלקוחות מרוצים עד השמיים ומרגישים מצוין, הם רוצים עוד מהדבר המופלא הזה שמכרנו להם,
כדי להמשיך ולהרגיש מצוין. אז הם רוכשים עוד. וגם ממליצים לחברים.
והנה, יש לכם מותג מצליח!
עכשיו, אחרי שבניתם את המותג , אתם צריכים ליצור עבורו תהליך של מיתוג נכון באינטרנט, של יצירת נוכחות איכותית
ובעלת ערך רב, שמושכת אליכם עוד לקוחות ומשמרת את הלקוחות הקיימים.
בהצלחה!
הפוסט נכתב על ידי רחל נצר, מנכ"לית סטודיו נווה, מיתוג לעסקים קטנים.
אם גם אתם הבנתם שמיתוג בסיסי הוא חלק בלתי נפרד מיציקת יסודות לעסק מצליח, וודאי תרצו לקבל את קורס המיתוג של סטודיו נוה.
יש לכם שאלות ? חסרות לכם תשובות ? נשמח לענות לכם כאן בתגובות.
אהבתם את הפוסט, ספרו לנו עם לייק שלכם
מצאת בו תועלת, שתפו את החברים שלכם בפייסבוק עם כפתור ה- Share
הי קרן, אז קודם כל לא צריך לשלוח לי, את התשובה כי היא נמצאת כאן, זה ברור לדעתי מאוד, שלכל עסק צריך להיות את הדבר הייחודי לו, כך שאני לא חושבת שיש כאן איזה וואו. שרון.
אני מסכימה איתך שאין פה וואו
אכן, לכל עסק צריך להיות הדבר הייחודי שלו
השאלה היא: האם אכן כל בעל עסק יודע לומר בשניה מה הדבר הייחודי לו…
אני בטוחה שאם תשאלי 10 בעלי עסקים – התמונה תתבהר לך בשניות 🙂