אם גם אתם הרגשתם לא פעם אכזבה אחרי שגיליתם שלא נרשמים לסדנא שלכם או לא משאירים פרטים בעמוד איסוף הלידים שלכם, הפוסט הזה נכתב בשבילכם.
שיפור אחוזי ההמרה בעמודי נחיתה באינטרנט מעסיקים אינסוף מומחים וסביב הנושא נעשים אינסוף מחקרים וניסויים.
אני לא יכולה להגיד את זה בדרך עדינה יותר: זה התפקיד שלכם לגרום לדף הנחיתה להמיר יותר גולשים. זה התפקיד שלכם לומר למעצב שאחראי על העבודה הגרפית של עמוד הנחיתה שלכם איך לעצב נכון את עמוד הנחיתה.
למה? כי מעטים המעצבים שמשקיעים בלימוד תורת העיצוב לאינטרנט.
אני מקווה שלפני שתריצו את מסע הפרסום הבא שלכם בפייסבוק או תתחילו את ההשקה הבאה, תיקחו כמה מהעצות הבאות ותיישמו אותן.
1. אנשים מסתכלים לאן שאנשים אחרים מביטים
אתם נוסעים בכביש המהיר ופתאום הקצב מאט עד שמתחיל להשתרך פקק ארוך. אחרי כמה קילומטרים של נסיעה אתם מגלים שכולם מאטים כדי להסתכל על שתי המכוניות שהתנגשו אחת בשנייה ועומדות בצד הכביש. מה אתם עושים? אני מניחה שאתם מסובבים את הראש ומסתכלים לאן שכולם מסתכלים.
את מאפיין ההתנהגות הזה אתם צריכים לזכור כשאתם מדברים עם המעצב שאחראי לעיצוב עמוד הנחיתה שלכם.
למה הכוונה ?
העיקרון הוא פשוט: אנשים מסתכלים לכיוון שאנשים אחרים מביטים אליו. המשמעות היא שאנשים יסתכלו לכיוון שבו האובייקט בתמונה שתשלבו בעמוד, מסתכל ולא יסתכלו בהכרח לתוכן השיווקי .
Source: http://usableworld.com.au/2009/03/16/you-look-where-they-look
כאשר משלבים תמונת אדם שמסתכל ישר, הגולש מחזיר אליו מבט ומסתכל אליו בחזרה. כאשר משלבים תמונת אדם שמסתכל לכיוון אחר, הגולש מסיט את המבט שלו אל הכיוון שאליו מביטה הדמות בתמונה.
המסקנה: ניתן לגרום לגולשים להתבונן בתוכן השיווקי באמצעות שימוש באובייקט שמביט בעצמו לכיוון התוכן השיווקי הזה. ויותר מזה, מסתבר שאנשים נוטים לזכור מודעה שיש בה אנשים יותר מאשר מודעה שהתמונה בה היא של אובייקט לא אנושי.
שורה תחתונה: מומלץ לשלב תמונות אנושיות שבהן האוביקט מביט לכיוון התוכן השיווקי שאליו רוצים שהגולש יביט.
2. עדויות
עוד טקטיקה שמתגלה כאפקטיבית בצורה מדהימה היא לכלול עדויות של לקוחות בעמוד הנחיתה. אין באמת דרך טובה ביותר לבניית אמון אצל לקוחות פוטנציאליים מאשר לתת ללקוחות קיימים לשיר את שיר ההלל שלהם.
לא חייבים בהכרח לשלב את העדויות בכותרת העליונה של העמוד כמו שעשו Sono Bello , אפשר להציג את העדות גם במקום אחר בעמוד הנחיתה – לדוגמה, בסייד בר.
3. הנעה לפעולה עם הבטחה לאמינות ובטחון
בספרו, Always be testing , מציג בריאן אייסברג, הגורו הראשון של אחוזי ההמרה, נקודה מאוד חשובה שמשפיעה מאוד על הנכונות של הגולש ללחוץ על כפתור ההזמנה. אחד הטיפים החשובים של אייסברג בספר מדבר על הצגת אייקון שמעלה את הביטחון בפעולה התשלום ליד כפתור ההנעה לפעולה.
במילים אחרות, אם מציגים אייקון כזה ליד כפתור הפעולה, יותר אנשים יטו ללחוץ עליו. האייקונים האלה יכולים להיות כל דבר החל מהלוגו של חברות האשראי, דרך לוגו של חברת אבטחה באינטרנט וכלה בסמלים של פרסים והוקרות – למעשה כל אייקון של חברה שקשורה ככל האפשר לפעולה שאתם רוצים שאנשים ישלימו. ככל שזה נשמע מוזר, לוגואים שכאלה מעוררים אמון ומעלים את אחוזי ההמרה.
4 . הנעה לפעולה אחת ויחידה
אחת הטעויות השכיחות בעמודי נחיתה היא הניסיון להשיג כמה שיותר עם אותו העמוד. בעניין הזה, "תפסת מרובה לא תפסת". אם תבקשו ממבקרים שיעשו 3 פעולות שונות באותו העמוד, כל הסיכויים שהם פשוט ינטשו מיד את העמוד. לעומת זאת, אם מתמקדים בהנעה לפעולה אחת בלבד, מגדילים את הסיכויים שאנשים יסכימו לעשות את הפעולה האחת הזו.
יש המון אתרים ברחבי הרשת שכבר בעמוד הבית שלהם אפשר לראות את הרעיון הזה במלוא תפארתו אבל גם בפשטותו. העיקרון העיצובי שצריך לתמוך ברעיון הפעולה האחת והיחידה הוא: שהם לא ישכחו אתכם. בחרו רעיון או אלמנט פשוט והניעו את האנשים לפעולה האחת הזו.
בסופו של דבר, כמו שאין חליפה אחת שמתאימה לכל מידה אין נוסחה אחת שמתאימה לכל סוג של עמוד נחיתה.
ישנן הרבה גישות לעיצוב נכון של עמודי נחיתה אבל, ישנם עקרונות שתמיד יתמכו בשיפור ההמרה וכאשר מבינים את העקרונות האלה ומשלבים אותם באופן חכם עם כתיבה שיווקית שמקטינה את אחוזי הנטישה עקרונות נוספים לאופטימיזציה של דף נחיתה מתאים, כל הסיכויים שתפגשו אחוזי המרה גדולים יותר.
אני מקווה שתוכלו לקחת את ארבעת האלמנטים האלה ולשלב אותם בעמודי הנחיתה הבאים שלכם לפני קמפיין השיווק הבא שלכם.
[…] את המטרות השיווקיות שקבעתם לאותו העמוד ועדיין, יתכן שהחלפת אלמנטיים עיצוביים תשפר עוד יותר את אחוזי ההמרה. מופיע בקטגוריות:כתיבה שיווקית, שיווק באינטרנט […]
אחלה מאמר, דרך אגב יש תוכנות שמייצרות מפות חום לפי תנועת העכבר של הגולשים.
אני מאוד אשמח לשמוע על התוכנות האלה…
האם תוכל/י לציין קישורים לתוכנות ?
וש כמה כאלה:
http://www.clicktale.com
http://www.crazyegg.com
http://www.clickdensity.co.uk
http://www.labsmedia.com/clickheat/index.html – open source php (פרוייקט קוד פתוח ב PHP אם יש לך טיפה ידע בתכנות או שאת מחפשת משהו פשוט).
באופן כללי אני לא כ"כ סומך על התכונות האלה הם לא מחליפים בדיקות UX אמיתיות. אצל חלק גדול מהאנשים העיניים סורקות את הדף ורק לאחר מכן הם מזיזים את העכבר למקום שהם החליטו ללחוץ עליו ולכן על מנת להוציא מפת חום אמיתית צריך לעקוב אחר העינים של הגולש ולא רק אחרי תזוזות העכבר.
תודה רבה על הפוסט
מאוד מעניין ומרתק
בדיוק חפשתי דבר כזה
תודה רבה
מאוד מעניין ובעיקר עוזר !
תודה(:
בכיף 🙂