איך הופכים רשימת תפוצה לקהילה | הבלוג של קייסי קולג'





































































הגדלת אחוזי ההמרה באמצעות טיפוח רשימת תפוצה

 

צעדים ראשונים לפיתוח רשימת תפוצה

אני סבורה שהמודעות והחשיבות לקיומה של רשימת תפוצה פעילה הולכת וגדלה ויותר ויותר בעלי עסקים מבינים את החשיבות בפיתוח רשימת תפוצה.

הלכה למעשה רואים שרבים בוחרים לעשות את הצעדים הראשוניים הדרושים לפיתוח רשימת תפוצה:

  • בוחרים מערכת דיוור לניהול רשימת התפוצה (כדוגמת רב מסר, או שלח מסר בעל ממשק המשתמש הידידותי והפונקציונאליות העשירה ).
  • משקיעים בהכנת מוצר חינמי כגון ספר אלקטרוני (כאן תוכלו ללמוד ללא תשלום איך יוצרים ספר אלקטרוני) ומקימים לו עמוד נחיתה.
  • מטמיעים טופס הרשמה באתר ו/או בדף העסק בפייסבוק
  • עובדים על הזרמת תנועה לעמוד הנחיתה ו…לא להאמין, הרשימה מתחילה להתמלא בפרטים של אנשים שמתעניינים.

היופי הוא שאם עובדים נכון, גם מצליחים להקים רשימות תפוצה של מאות ואלפי אנשים.

ברשותכם אני אחליף, מרגע זה, את שימוש במונח רשימת תפוצה למונח קהילה, אלא שכדי שבאמת תיווצר קהילה שבה מי ששולט זה לא התוכן אלא מערכות יחסים נדרשת עבודת טיפוח.

מרשימת תפוצה לקהילה

זה לא כזה סוד שאחת החולשות של הרבה מאוד עסקים קטנים היא שהם לא מזינים ומטפחים את רשימת התפוצה שלהם והופכים אותה לקהילה.

חשוב לזכור שבגדול, נדרשים בערך 7 מגעים בין העסק לליד או ללקוח פוטנציאלי עד שהוא מוכן ובשל לקנות אבל רוב העסקים מרימים ידיים אפילו לפני מגע אחד נוסף או שניים.

למה הכוונה ?

ניקח לדוגמה אתרים שאין בהם בכלל תהליך איסוף לידים.
בעלי האתרים האלה בעצם אומרים: אני רוצה למכור בפעם הראשונה שהלקוח הגיע לאתר שלי. אם הוא לא קנה בפעם הראשונה אז….
כאן כל אחד יכול להשלים לבד את המשפט לפי האמונה האישית שלו רק שכדאי להבין שכל מבקר שהגיע בפעם הראשונה לאתר ולא השאיר פרטים להמשך התקשרות קרוב לוודאי שלא יחזור שוב.
אם כך, מה הטעם להשקיע ביצירת תנועה לאתר והבאת גולשים חדשים אם אחרי הביקור הראשון מאבדים אותם ?

דוגמה נוספת היא בעלי עסקים שכן הכניסו לאתר שלהם טופס הרשמה לרשימת תפוצה (לרוב הם קוראים לזה ניוזלטר אבל צריך להבין שמבחינה תפיסתית ניוזלטר הוא פאסה ).
אחרי תקופה הצטברה רשימת גולשים מתעניינים אבל ניוזלטר יוצא במקרה הטוב פעם בכמה חודשים. המשמעות היא אובדן פוטנציאל המרה והזדמנויות מכירה.

טיפוח רשימת תפוצה והפיכתה לקהילה מחזיקה אותך כל הזמן בתודעה של המנוי, של הליד, של הלקוח הפוטנציאלי.
המשמעות היא שכאשר יתעורר בו הרצון או הצורך, הוא אכן יִפנה אליכם או יספר עליכם ויָפנה אליכם לקוחות אחרים.

דוגמה לתוצאה של טיפוח עקבי ומתמשך תוכלו לקרוא בהודעה הזו שפגשנו יום אחד, על קיר דף העסק שלנו בפייסבוק

הזנת רשימת התפוצה

 

איך בונים קהילה ? איך מטפחים רשימת תפוצה ?

כדי להצליח בתהליך טיפוח ויצירת קהילה נאמנה, התחילו בזה שתיכנסו לנעליים של המנויים שלכם כדי שתוכלו לגלות ולהגדיר לעצמכם מה חשוב להם.

לאחר מכן, צרו תוכן שהוא: רלוונטי, שימושי, ערכי ותועלתי ,כך שבאמצעות מתן התוכן הזה תעזרו להם לאסוף לטובתכם נקודות זכות בתהליך בניית האמון.

באמצעות פיתוח אסטרטגיית תוכן נכונה ופיתוח תהליכי שיווק שמבוססים על תוכן, תוכלו בעדינות ובלי אגרסביות, להוביל את המנויים אל תהליכי המכירה שתציעו להם במהלך תקופת הקשר בניכם.

לדוגמה, הכינו מראש סדרת מסרים אוטומטית (נקרא לה "קמפיין וולקאם") שמתחילה לצאת אל הגולש מיד אחרי שהוריד את התמריץ שהכנתם בעבורו באתר שלכם.

סדרת המסרים הזו חשוב שתכלול :

  • מסר שבו אתם מתאמים ציפיות עם הגולש.
    ספרו לו מה אתם מתכננים לשלוח אליו, באיזו תדירות, ספרו לו שאתם מתכוונים להציע לו מעת לעת גם הצעות עסקיות ולא רק תוכן לימודי וחוויתי.
    כן, מערכת יחסים מבוססת על הדדיות ויחסי גומלין ואם הגולשים / המנויים / הקוראים שלכם מתנגדים, הם ייפרדו מכם וזה בסדר גמור.
    בקהילה הפרטים מזינים זה את זה.
  • מסר שבו אתם מזמינים אותו ליהנות מתכנים נוספים שקשורים בתמריץ שהוריד.
    בהנחה שיש לכם בלוג ויש לכם להיכן להוביל את הגולשים שלכם שיוכלו להמשיך להיתרם מהמקצועיות והמומחיות שלכם,
    אתם יכולים לקבץ מספר קישורים של פוסטים שקשורים באופן ישיר או עקיף בתחום העניין של המנוי ולהוביל אותו בחזרה לבלוג לקרוא תוכן ולהיתרם.
  • מסר שבו אתם מזמינים אותו לבחון את המוצר או השירות שלכם.
    לא מדובר במכירה ישירה אלא במעין היכרות עם המוצר, הסבר על המוצר או השירות, הצעה לבחון אם מתאים לו ודרוש לו בנקודת הזמן הזו…
  • מסרים בעלי ערך ותוכן ממשי וערכי שנשלחים בתדירות קבועה.
    אלה יכולים להיות פוסטים שאתם מפרסמים מידי שבוע או שבועיים ושולחים את הפרומו שלהם או לחילופין יכולים להיות תכנים בלעדיים שיוצאים רק לרשימת התפוצה ואינם מפורסמים בבלוג כך שמי שרוצה ליהנות מהם חייב להיות מנוי שלכם.

מה יוצא לכם מזה ?

באופן הזה, אתם מבטיחים שכל גולש, מיד אחרי שהשאיר את הפרטים, זוכה לקבלת פנים ולהרגשה שהגיע למקום שבו שמחים על הגעתו וציפו לבואו.
תחשבו רגע: איזה תחושה נעימה זה יוצר ?!
אלא שאנחנו לא עושים את כל הפעולות האלה לשם שמיים בלבד אלא לטובת קידום העסקים שלנו ולכן, הכנת הסדרות האלה מראש מבטיחה שלא תפספסו בדרך אף גולש אחד שבחר ליצור איתכם קשר גם אם זה בשעה אחת בלילה כשאתם ישנים.
אתם מרוויחים פולוו-אפ עסקי בלי יותר מידי מאמץ.

נושא טיפוח הקהילה כמעט ואינו מדובר בזירת השיווק בישראל, אבל הוא לב ליבו של השיווק באמצעות דואר אלקטרוני וכאשר מבינים שהלב מזרים את הדם לכל המערכת ומבטיח חמצן, שומרים עליו, מגינים עליו ועוזרים לו להיות בריא.
אותו הדבר לגבי טיפוח רשימת התפוצה.

לא מספיק לבנות אותה ולהגדיל אותה, חשוב יותר להבין איך נכון לעבוד איתה.

מאמרים נוספים בנושא שיווק בדואר אלקטרוני שיכולים לעניין אותך:
[catlist=23]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר