7 טיפים מנצחים לשיפור תוצאות מסעות שיווק לרשימות תפוצה – חלק א' | הבלוג של קייסי קולג'

































































7 טיפים מנצחים לשיפור תוצאות דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה – חלק א'

שיווק בדיוור אלקטרוני הוא אחת האסטרטגיות החשובות במערכת שיווק באינטרנט,
הפוסט הזה יעזור לך לעשות את זה טוב יותר.

בין אם שיווק בדיוור אלקטרוני חדש לך ובין אם יש לך ניסיון רב, שמירה על עדכניות ושילוב המהלכים החדשים ביותר במסעות השיווק שלך בעזרת המייל, יכולים להשפיע באופן רציני על הצלחתם.

האמת היא שהטכנולוגיות המשתנות, התקנות והחוקים למשלוח דיוור והתנהגות הצרכנים דורשים מאיתנו, המשווקים, בחינה חוזרת ונשנית של מסעות השיווק שלנו בדיוור אלקטרוני וייעול שלהם בעזרת האסטרטגיות החדשות ביותר.

ברוח הדברים האלו אנחנו פותחים בסדרת מאמרים ובהם אוסף רב ערך של טיפים מהירים שיעזרו לך להמריץ את ביצועי מסעות השיווק שלך בדיוור אלקטרוני יחד עם שיפור שביעות רצון הלקוח.

זוהי סדרה של טיפים פשוטים ופרקטיים ואנחנו סבורים שביצוע סדיר שלהם ישדרג את איכות ותוצאות מסעות השיווק שלך.

נצא לדרך ונתחיל עם 7 טיפים ראשונים לשיפור השיווק לרשימות תפוצה:

1. שמור את ערוצי התקשורת פתוחים
כוחו של שיווק בדיוור אלקטרוני נעוץ ביעילות שלו כערוץ תקשורת.
כתוצאה מכך דיוור אלקטרוני הוא הדרך הטובה ביותר לעודד ולפתח מערכות יחסים יציבות עם קהל הקוראים שלך (שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלך).
מכיוון שמערכות יחסים נבנות על תקשורת דו כיוונית, עליך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים.
מה זה אומר? זה אומר שלספק כתובת לתשובה כ donotreply@companyname.com או הוספת פסקה המבקשת מהלקוח שלך לא לענות למייל, סותרת את ההבנה הזו ופוגעת ביכולת התקשורת שלך עם הלקוח. התנהגות כזו מצביעה על רצון לתקשר עם הלקוחות שלך באופן חד כיווני. אני רוצה להעביר את המסר שלי אבל איני רוצה לשמוע מה יש לך לומר.
בינינו, היית רוצה להתחיל מערכת יחסים עם מישהו שרק מדבר ולא מקשיב ? ברור שלא. זו אינה דרך טובה להתחיל מערכת יחסים.

עליך להבטיח שכתובת המענה שלך מגיעה לאנשים אמיתיים, שקוראים ומנתבים את הפניות שמגיעות מקהל הקוראים והם מוסמכים לתת תשובות ותגובות באופן ישיר בשם החברה / עסק, ולא מענה אוטומטי.

מהר מאוד יתגלה לך שהתגובות הכנות ביותר והרלוונטיות ביותר מגיעות ישירות אל הכתובת שסיפקת ככתובת להחזרת תשובה. שווה למנף את הערוץ הזה ולא לחסום אותו.

2. קבע קריטריונים משלך
סקר שפורסם לאחרונה בהתאחדות השיווק הישיר בארצות הברית DMA: Direct Marketing Association מגלה שבקרב הנסקרים ממוצע אחוזי פתיחת המיילים עומד על 20% בלבד. מה זה אומר לגביך? האם זה אומר ש- 80% לא קוראים בכלל את המיילים שלך? מה מידת המעורבות של הקהל הזה? כמה זמן הם מנויים שלך? האם התוכן שנשלח להם רלוונטי? כמה תוכן באמת נשלח?
יש כל כך הרבה משתנים לא ידועים במשוואה הזו בכדי לבחון את התוצאות של מערכת שיווק בדיוור אלקטרוני.
במקום להסתמך על הפרמטרים הנפוצים או מפורסמים בתעשייה, כדאי לך לקבוע פרמטרים אישיים בהסתמך על פרופיל הקהל שלך, לפי כמות הדיוור ששלחת, לפי הביצועים של מסעות שיווק בעבר ובהווה.
באופן הזה תתקבל אמת מידה רלוונטית איתה אפשר לבחון את התוצאות של מסעות השיווק שלך!

3. בחן את שורת הנושא בזמן אמת.
בחינה של יעילות שורת הנושא היא נושא שכולם מדברים עליו וחלק אכן מיישמים, אבל השיטה שמאחורי השיגעון אינה יעילה.
יש מספר גורמים המשפיעים על הביצועים של שורת הנושא, וחלק גדול בתרומה של אותם גורמים בכלל אינו בשליטה שלנו!
מהסיבה הזו חשוב לבחון את האפקטיביות של שורת הנושא בכל מייל ומייל שעומד לצאת מטעמך לקהל הקוראים שלך.
אין נוסחה אחידה שקובעת מה לכתוב בשורת הנושא כך שאחוזי הפתיחה יגדלו באופן קבוע. ישום מתודולוגיות ידועות ארוכות טווח לבחינת האפקטיביות של שורת הנושא זו פעולה מסוכנת. האם תמשיך להכניס את שם החברה שלך בשורת הנושא? זה אולי יעבוד בהתחלה אבל ימאס על הקוראים שלך במהירות והאפקטיביות תרד. בחינה בזמן אמת זה הנתיב שכדאי ללכת בו.
כדאי לך לבדוק בקפדנות ובתשומת לב מהי שורת הנושא הנכונה לכל מסר, בכל זמן נתון.

4. התאם את מערך הדיוור שלך למדיה החברתית
הכללת מרכיבים של המדיה החברתית במערך הדיוור האלקטרוני מספקת מכאניזם שבקלות וביעילות מרחיב את הטווח של המסר שלך מעבר למנויים ברשימות. אבל, בכדי להשיג את הגידול הזה חיבת להיות לך תוכנית פעולה – אסטרטגיה אמיתית.

ישנם משווקים מקצועיים שבחרו להוסיף לינק – Share With Your Network למייל שלהם או לחילופין הוסיפו את הפיצ'ר "שלח לחבר". התוצאות בשטח לא היו מעודדות במיוחד.
מינוף מסעות דיוור אלקטרוני בעזרת המדיה החברתית אפשרי בתנאי שהתוכן מושך ויכול להפוך לשיחת הרשת.
בקיצור, ליצור אפשרות לשיתוף התוכן שלך אינה מספיקה – התוכן חייב להיות שווה שיתוף! (Share Worthy).
ולזאת תידרש התנסות וניסיון מצדך בכדי למצוא את הגישה הנכונה, התוכן הנכון / ההצעה הנכונה לקהל שלך.

5. פשוט להמעיט במילים
הזמן שהקורא שלך משקיע בקריאת המייל שלך הוא מינימאלי בערך כמו הזמן שהוא משקיע בצפייה בלוח מודעות על הכביש המהיר.
יש לך בממוצע שבע שנית להעביר את המסר שלך עד לשלב בו הלקוח הפוטנציאלי שלך מחליט אם לסגור את המייל או להמשיך ולקרוא.
מסר שעמוס בתוכן ומידע יכול להכשיל את המסע שלך במיוחד אם התוכן שלך נקרא במכשיר ידני כדוגמת איפון או בלאקברי.

במסר שיווקי כדאי להקפיד על כותרות ברורות ותמציתיות, ולהגביל את גוף ההודעה לארבע או חמש שורות.
לפעמים פחות שווה יותר.

בניוזלטרים כלל האצבע הזה פחות ברור, כדאי לבחון את אופן הגשת המידע והכותרות בכדי למצוא את הנוסחה הנכונה ליצירת התקשורת והתגובה הרצויה של הקורא.

6. להיות רלוונטי – זה עדיין רלוונטי!
המדיה החברתית פרצה כדבר החם הבא, שולחת את אנשי השיווק לחפש בקולות זעקה אחר האפליקציה המתאימה לעסק שלהם. אבל זה לא אומר שאפשר לדלג על הכללים הבסיסיים של שיווק בדיוור אלקטרוני.
להעביר את המסר הנכון, לאדם הנכון בזמן הנכון זו עדין המטרה הסופית.

הדרך להשגת המטרה הסופית הזו היא ליצור חווית קריאה וגלישה רלוונטיים לקהל הקוראים שלך בעזרת מינוף כל האמצעים שעומדים לרשותך, מידע, תמונות, תוכן, קריאה לפעולה ותזמון.
שילוב הוליסטי של כל האפשרויות להשגת רלוונטיות מרבית במידע זו עדיין הדרך הכי טובה לפעולה.
בכדי להיות רלוונטי תידרש ממך עבודה, אך המאמצים ישתלמו ע"י שיפור אחוזי התגובה ושביעות רצון הלקוח.
כישלון במשלוח תוכן הפונה לצרכים, לרצונות ולציפיות של הקוראים לא רק שיגרום לירידה באחוז התגובה,
אלא עלול להביא לעליה בכמות התלונות ובנשירת המנויים מתוך הרשימות.

7. שים לב להתנהגות המנויים שלך
כל מנוי מקיים אינטראקציה שונה עם המייל שלך. חלק מהמנויים פותח כמעט כל מה שנשלח אליהם ומקליד באופן קבוע על המידע. חלק מהמנויים שומרים את המיילים שלך ורק פותחים בכדי לזהות האם יש הצעות או תוכניות שרלוונטיות להם בעודם בודקים את האפשרות לסגור איתך עסקה.
ללא קשר מהו סוג ההתנהגות, עליך להכיר אותה. חשוב שתהיה לך תמונה ברורה של התנהגות המנויים שלך. כיצד הם משתמשים ופועלים עם המייל שלך מהווים אינדיקאטור מצוין לתכנון מסעות השיווק , לתכנון מקצב הדיוור וכיוון התכנים.

המידע הזה מאפשר לך לדעת בדיוק כמה מהקהל שלך אינו מעורב כלל. ובעזרת הידע הזה אפשר להחליט מהי אסטרטגית המגע שלך לקהל הזה, כמה זמן הינך רוצה להמשיך ולפנות לקהל הזה, ולתכנן מתי וכיצד לחזור ולפנות אליהם.
אם אין לך את המידע הזה אין לך אפשרות לתכנן.

בשבוע הבא נפרסם את החלק השני בסדרת הטיפים שיעזרו לך להצליח במסעות שיווק בדיוור אלקטרוני.

אם מצאת את התוכן רלוונטי בעבורך, כפתור ה- Like מחכה לקליק שלך 🙂
אם מצאת שיש בו משום ערך לקוראים שלך, כפתור ה- Share ואנחנו נודה לך על קליק נוסף.
ואם יש לך טיפים, חוויות והתנסויות בשיווק בדיוור אלקטרוני,– כתוב לנו כאן תגובה.

נ.ב.
אנחנו מנהלים את הקמפיינים שלנו, מודדים את הביצועים שלהם ולומדים על התנהגות הקוראים שלנו באמצעות מערכת רב מסר הישראלית. אם מעניין אותך ללמוד עוד – לחץ כאן

מאמרים נוספים בנושא דיוור אלקטרוני שיכולים לעניין אותך:
[catlist=23]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר