גם המשווקים הדיגיטליים הוותיקים ביותר עסוקים בשאלה:
איך משפרים את שיעור ההמרה של המערכת השיווקית?
במילים אחרות: איך משפרים את כמות ההכנסות, העסקאות, הלידים וההפניות
שמקבלים ממערכת השיווק הקיימת של העסק.
פיתוח רשימת מועמדים והמרה שלהם ללקוחות אינה טקטיקה ששמורה לשיווק באינטרנט.
זוכרים את הימים שביד אחת היו מחזיקים את דפי זהב, ביד השנייה טלפון ובמהלך היום מקיימים אינספור שיחות מייגעות בניסיון לשכנע אנשים להירשם, לקנות, להשתתף וכו'.
תודות לטכנולוגיה ולזמינות של הכלים השונים, השיווק באינטרנט שינה את הקונספט: במקום להתקשר ולחפש את המועמדים, יוצרים נוכחות עסקית מובחנת ובולטת בעזרת מערכת שיווק באינטרנט , ומושכים את הלקוחות אל מתחם העסק במדיה הדיגטלית.
האסטרטגיה מאחורי יצירת המדריכים החינמיים מאוד פשוטה וברורה:
1. יוצרים משהו בעל ערך שאנשים רוצים ומוכנים לספק בעבורו את הפרטים שלהם
2. משתמשים בתוכן הזה כמגנט למשיכת לידים (מועמדים) כדי לבנות מערכת יחסים שמבוססת על אמון, כזו שתאפשר להציע הצעות עסקיות בעזרת שיווק באימייל.
אז מה הבעיה ?
כשאסטרטגיה מסוימת נמצאת בשימוש יתר היא מפסיקה לעבוד !
כשכולם מתחילים לעשות את אותו הדבר, אין שום דבר מיוחד וכשאין שום דבר מיוחד, קהל היעד שלכם חושב פעמיים אם להירשם ולקבל את התוכן שלכם, כי קרוב לוודאי שיש בשוק עוד 3 או 4 גרסאות של אותו הדבר והם כבר יודעים, שבעצם ההרשמה, הם נותנים לכם רשות להיכנס לתיבת המייל שלהם…
הצלחה אי אפשר פשוט להעתיק ולהדביק. זה פשוט לא עובד ככה.
התפישה שהובילה לפיתוח הטקטיקה הזו הייתה שברגע שמספקים לאדם משהו שהוא מחפש וצריך, הוא ירצה את זה. אלא ששימוש היתר בטקטיקה – בצורה לא מדויקת לקהל היעד – הובילה לכך שיש היום טונות של תוכן משומש, שחוק, לעוס וממוחזר.
האם זה אומר שבא הקץ על השיטה הזו ? ממש לא.
אלא שהיא תעבוד רק כאשר תבצעו את ההתאמות הנדרשות בעבור קהל היעד שלכם, רק כאשר תפתחו תהליכים שיווקיים שמתאימים לקהל היעד שלכם כך שהם יבינו וירגישו שיש פה באמת משהו מיוחד בעבורם.
הדגש כאן, הוא בעבורם. רק כאשר יהיו לכם תהליכי שיווק שפותחו מתוך ההבנה הזו ואשר עוצבו וגובשו כך שקהל היעד שלכם אכן יקבל את מה שהוא צריך מכם, שיעורי ההמרה שלכם יעלו ויחד איתם גם התוצאות העסקיות שלכם.
האתגר הגדול, שמתעורר כתוצאה מההידרשות הזו עוסק בשאלה : איך מתמודדים עם היקף פעילות השיווק הנדרשת, על מנת לייצר בשוטף, שוב ושוב, את אותם תהליכי שיווק, מול מועמדים או לקוחות, כאשר משאב הזמן מוגבל ולעיתים גם הידע הדרוש חסר.
התשובה לכך טמונה באוטומציה של תהליכי שיווק או באנגלית: Automation Marketing.
אוטומציה של תהליכי שיווק מתקיימת באמצעות סדרות מסרים אוטומטיות שמוגדרות פעם אחת ונשלחות אינספור פעמים בלי התערבות נוספת שלכם.
(דוגמה ל – 6 סדרות מסרים אוטומטיות שמתחקות אחרי 6 תהליכי שיווק תוכלו למצוא כאן ).
אחרי שתגדירו פעם אחת את תהליכי השיווק הנכונים שעונים בדיוק, אבל בדיוק, על הצרכים, הן של קהל היעד והן של העסק ואחרי שתטמיעו את התהליכים האלה במערכת השיווק כך שהם יחזרו על עצמם במינימום התערבות שלכם כאנשי השיווק של העסק שלכם, יקרו כמה דברים ממש טובים לכם ולעסק:
1. יגיעו אליכם לידים איכותיים, כאלה שבאמת רלוונטיים לצמיחה של העסק שלכם.
2. תגדילו ותשפרו את שיעורי ההמרה בשלבים מתקדמים של המשפך השיווקי. הרעיון הוא להשתמש במערכת שיווק אוטומטית כדי לטפח ביעילות גבוהה יותר את ההיכרות וההתנסות של המועמדים עם המוצר או השירות ולעזור להם לקבל את ההחלטה לשלם בעבורם – כלומר, לקנות מכם.
3. תקטינו את שיעור הפחת של רשימת המועמדים שלכם. אם תקדישו את הזמן למפות את התהליך שעובר הליד החל מהרגע שהוא הצטרף לרשימת התפוצה שלכם ועד לרגע שבו הוא סוגר את העסקה, ותזהו את השלבים החלשים בהם נוטשים מועמדים את הרשימה או מפסיקים להגיב לדיוור שלכם, תוכלו באמצעות תהליך אוטומטי להזין אותם בתוכן שרלוונטי במיוחד להם. דוגמה טובה לזה אפשר לזהות כאשר ליד קר יחסית מתחיל לקבל הצעות עסקיות שאינן רלוונטיות בעבורו, כלומר, ליד קר עובר לשלב המכירות לפני שהוא בשל. כל הסיכויים שתאבדו את הליד או שהוא יתפנה לתת לזה את הדעת בזמן אחר מהזמן שבו אתם רוצים למכור. בעזרת אוטומציה של תהליכי שיווק, תוכלו להחזיר את הליד לתהליך של טיפוח והזנה כדי לעזור לו להבשיל לשלב של קיום עסקה.
4. תגדילו את שיעור המכירות ללקוחות קיימים. אחד מביטויי המפתח החשובים היום בעולם השיווק באינטרנט הוא "ערך הלקוח" או במילים אחרות: מה הערך של הלקוח לעסק במונחי כסף – כמה כסף הכניס הלקוח לעסק. ככל שהלקוח הכניס לעסק סכום גבוה יותר כך הערך שלו גבוה יותר לעסק וכך גדלים הסיכויים שהוא יקנה שוב, בהנחה שהוא שבע רצון מהשירות או המוצר של העסק. תהליך שיווק אוטומטי ללקוחות קיימים, במיוחד כשהוא משולב עם מערכת קשרי לקוחות (CRM) וניזון מהנתונים של המערכת, יעניק ללקוחות בעלי הערך הגבוה לעסק תשומת לב מיוחדת ובהמשך לכך יציע הצעות עסקיות מיוחדות לאותם הלקוחות. אין ספק שהתהליך הזה הוא גולת הכותרת של השיווק האוטומטי מאחר ויש בו התייעלות ברמה הגבוהה ביותר בצד המרה בכמות הגבוהה ביותר.
5. תדעו למדוד את תוצאות השיווק שלכם, תגלו מה עובד טוב יותר או פחות ותוכלו לשפר את ההמרות באמצעות הנתונים שזמינים מידית תודות לתוכנות המאפשרות שיווק אוטומטי.
יש לכם רעיונות נוספים לשיפור ההמרה מרשימת התפוצה ? יש לכם שאלות ? אשמח לענות לכם כאן למטה בתגובות ובכלל, אשמח לשמוע מה דעתכם על שיווק אוטומטי
איטה טלאור וקרן כהן עומדות ללמד את זה ב
הסדנה תתקיים בתאריך 10.08.2017 בין השעות 10:00 ועד 11:30
שידור חוזר ב- 10.08.2017 בשעה 21:00 ועד 22:30
הקליקו על התמונה להרשמה
[…] כך. בשלב הבא, הפכו את הקורא לקונה, צרו עמוד נחיתה, דוורו לרשימת התפוצה שלכם, כתבו פוסט בבלוג או מאמר באתר, בקשו מחברים שלכם […]