ברוכים הבאים ל "לה-לה-לאנד"
אם הייתי שואלת אותך עכשיו אם אתה מאמין בקסמים, בטח היית מסתכל עלי בעיני עגל ומתפלא שאני בכלל שואלת אותך. אתה הרי בנאדם רציני, הגיוני שקול וכל ילד יודע שאין קסמים.
אוקי, סליחה. טעיתי. אתה יודע שאין קסמים.
ותגידי את, אם הייתי שואלת אותך אם את יכולה להשאיל לי קצת מאבקת הפיות שעוזרת לך לסדר את הבלאגן בבית בשנייה, היית מתייחסת אלי ברצינות ?
אה. נכון. אין אבקת פיות…
עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם, מה קרה לי שאני פתאום מדברת אתכם על קסמים ואבקת פיות בתור בנאדם שחי נושם ומדבר שיווק באינטרנט ?
לא, אלה לא ההורמונים לפני הלידה שמשבשים לי את המחשבה.
זו דווקא הסקרנות הענקית שמציפה אצלי את השאלה:
איך זה שכל כך הרבה בעלי עסקים, שיודעים בשכל הבריא שלהם שאין טריקים, ואין סודות ואין באמת קיצורי דרך בכל זאת מאמינים וקונים את כל מערכות הקסמים שמוצעות להם.
אני מאמינה שיש קסמים.
אני מאמינה שיש פיות.
אני מאמינה שיש הוקוס פוקוס.
אלא שאני מאמינה שכל זה מתקיים בעולם מקביל לעולם העסקים.
בעולם העסקים יש אוסף קטן מאוד של מרכיבים שחוברים ומאפשרים הצלחה והם לא מה שהזכרתי לפני רגע.
במילים אחרות, אין שום טריק, טיפ או טכניקה סודית שעומדת להפוך למישהו מכם את סימן המינוס לפלוס בבנק או לחילופין לשנות מי מכם ממי שהוא היום למיליארדר.
אם הגעתם לקרוא עד כאן, זה בגלל שיתכן שגם אתם, כמוני, מפלבלים בעיניים מול כל המשפטים שמבטיחים לכם שהאינטרנט עוד שנייה יהפוך לכספומט ויוציא לכם שטרות כסף מגוהצים.
אלה הבטחות מצוינות לכל מי שמאמין בקסמים, בפיות ובטריקים.
אלה לא שיטות או אסטרטגיות מבוססות שמייצרות שינוי ממשי בתוצאות העסקיות.
כמו שאמרתי, בעולם העסקים יש אוסף קטן של מרכיבים שמתפיחים את הרווחיות של העסק והפעם אני רוצה לדבר על המרכיבים הטריוויאליים לכאורה…אבל רק לכאורה.
מרכיב # 1 : עשייה, עבודה.
צר לי לאכזב את כל מי שקצה נפשו בעבודה וחושק בחופשה אחת ארוכה ומתמשכת (כמוני לדוגמה): מסתבר שכדי להגיע לתוצאות אחרות, צריך לעשות פעולות אחרות.
מהתחלה.
כולנו יודעים שאם משקיעים מאמצים ממושכים וממוקדים במשהו, אם מתמידים בנחישות לעשות את מה שרוצים לעשות (אבל לא מנסים שוב ושוב בדיוק את אותו הדבר אלא מחליפים את הדרך או הגישה עד שמוצאים שאת זו שעובדת הכי טוב) – גורמים לזה לקרות.
כמו שאמרתי, כולנו יודעים את זה ויותר מזה, רובנו גם מוכנים לעבוד ולעשות, מוכנים להציב מטרות ויעדים, להתכוונן במלוא תשומת הלב להשיג אותם, לעלות עוד שלב, לעשות את מה שצריך כדי לקבל עוד לקוחות, להרוויח מעסקאות נוספות וליהנות מההכרה המקצועית והחברתית.
כולם מוכנים. אבל רוב רובינו פשוט לא עושים את זה.
מרכיב שני: ידע, שיטות וכלים
כן, אני יודעת שזה נשמע נדוש ואני מצטערת שאני לא איזו אשת בשורה חדשנית ועדכנית ברגעים אלה. במבחן המציאות, כדי לשנות צורת חשיבה, שיטת עבודה או תפיסה צריך להיחשף כל הזמן לידע חדש.
אם לא למדתם שיווק במסגרת ההכשרה המקצועית שלכם, אין סיבה שתדעו לשווק. אם לא למדתם איך להקים עסק או איך לבנות תכניות אסטרטגיות, אין שום סיבה שתדעו לבנות ולפתח אותן.
אם בחרתם להיות בעלי עסקים כדי להביא את המומחיות והמקצועיות שלכם בתחום שלכם הגיוני שבתחום המקצועי הזה תתבססו ותרכשו מוניטין.
עכשיו נשאלת שאלת השאלות: איך מבססים עסק ורוכשים מוניטין (שמביאים גם הכנסות) בלי לדעת שיטות וכלים לפיתוח עסקי, בלי לדעת שיווק ?
התשובה ממש בנאלית ואולי אני אפילו לא צריכה לכתוב אותה.
או שבעצם אני כן צריכה להגיד אותה בקול רם:
בעזרת לימוד בלתי פוסק, גם אם זה לימוד עצמי.
רכישת ידע, שיטות וכלים שווה ערך להוספת קמח ללחם.
בלי קמח אין לחם.
מה אני באמת רוצה בשבילכם ?
כשילדתי את הבן הראשון שלנו היינו בתחילת דרכנו הזוגית בארץ. לא היה לנו עסקים פעילים מה שאומר שלא היו לנו הכנסות, לא היה לנו בית ולא הייתה לנו דרך מול העיניים. ידעתי אז רק דבר אחד: יש לי ילד ואני כאימא שלו אחראית לדאוג לקיום שלו.
אני לא יודעת לומר אם המוטיבציה שלי הגיעה מהידרשות האבולוציונית לקיים ולהגן על התינוק שלי או מהרכב האישיות שלי. אני יודעת לומר שהייתה לי מוטיבציה גבוהה מאוד לשנות את המצב, ומהר.
המוטיבציה הזו הובילה אותי לשני דברים ששינו את פני המפה המקצועית והכלכלית שלנו: ללימוד ולעשייה.
יצרתי את האתר הראשון שלנו, הלכתי לגלות איך כותבים שיווקית כדי שאוכל לכתוב כתיבה שיווקית, למדתי פוטושופ כדי לעצב לנו, חקרתי את עולם קידום האתרים כדי לקדם את האתר, למדתי, עשיתי, ניסיתי טעיתי ו…בלי קסמים, עם הרבה עבודה, נחישות והתמדה הגענו לתוצאות אחרות.
וזה מה שאני רוצה בשבילכם. רוצה את התוצאות האחרות במרחבי החיים שלכם.
אז מה הלאה ?
תתכוננו…אנחנו ממש לקראת הפתיחה של הזירה החדשה שפיתחנו בשבועות האחרונים.
זו הפעם הראשונה בישראל שנפתחת זירה שכזו,
זו עומדת להיות הזירה היחידה מסוגה שקיימת (בינתיים) בישראל
וזו הזירה הראשונה (נכון להיום, יולי 2011) שאפשר יהיה לעשות את זה בעברית.
זוכרים?
אני לא מאמינה בקסמים, לא באבקת פיות ולא בשפנים בכובע….
בזירה הזו אין אף אחד מהדברים האלה.
וזו הבטחה.
וואו!! עכשיו אני מ-זה סקרנית….
איזה שפן את עומדת לשלוף לנו?
ולמה עושים לי את זה לקראת הסופ"ש שלי?
זה שאת צודקת – אני כבר יודעת,
זה שאין קסמים וצריך לעבוד קשה…. – אוי, כמה יודעת….
אז "זירה חדשה" נשמע לי מאוד מעניין
(אולי בכל זאת תכניסי גם קוסם לזירה???)
ממתינה בעניין רב!
ואולי דווקא קוסמת ???
קרן יקרה.
בכל פעם שאני קורא את הבלוגים שלך אני מתמלא בגאווה ובהשראה.
ככה כותבת אחת של ידעה לכתוב כתיבה שיווקית?
מעניין איך היית כותבת לו כן ידעת לכתוב כתיבה שיווקית.
כמוך גם אני מאמין בעשייה. כי עשיה מקדמת אותי בתהליך.
אהבתי את הפוסט הזה מאד.
בהצלחה יקירה.
אני בהחלט סקרן ומחכה לזירה החדשה.
איציק שדה.
איציק יקר,
למען הגילוי הנאות, מאז ומעולם אני כותבת. יש לי ספר כתוב בשלושת רבעי דרך כבר 7 שנים
תמיד אהבתי לכתוב וכתיבה ממש אינה זרה לי אבל ! כתיבה שיווקית לשם מכירה לא ידעתי
עד לפני 6 שנים.
בסופו של דבר מדובר באוסף חוקים וכללים שצריך לקיים ובינהם יש טווח עצום לביטוי אישי.
תודה שאתה איתנו 🙂
קרן
איזה יופי.
נדמה לי שקראתי ספר מפרי עטך.
כישרונית מאד.
קבלי לייקים.
ברכות להולדת הנסיכה.
בהצלחה.
איציק שדה.
עדיין לא נולדה הנסיכה…
יש לה עוד כמה שבועות ספורים…..
בכל מקרה,
תודה
מסתבר שהצחקת את מאיה הנסיכה.
ברכות ומזל טוב מלוא החופן.
היי קרן, לא יודעת האם זה ההורמונים, אבל כתבה מצויינות. גם אני מופצצת אבל לא מוחקת, מנסה להבין איך כל המסרים האלה פועלים על אנשים ולהוציא את הטוב שבהם.
יש לך תמיד את הזווית המיוחדת שדרכה את רואה את הדברים.
תודה רבה!!
סוף סוף קצת אוטנטיות! סוף סוף יש למישהו את האומץ לאמר את האמת גם אם היא אינה תמיד נעימה לאוזן השומע! יופי של מאמר, קצת אמינות בים ההבטחות והקסמים.
דניאלה,
אני חייבת לשתף אותך שאני מאמינה שהמשווקים מאמינים בדבריהם
הם פשוט אימצו נוסח דיבור וכתיבה מתוך אמונה שככה זה נכון וככה זה עובד הכי טוב…
אני רוצה להאמין שהאנשים השקולים יודעים להבחין בין עיקר לתפל בין הבטחה עם בסיס לבין אמירה לשם מכירה…
מקווה ורוצה להאמין 🙂
האמת רותי שקל יהיה לי להפיל את זה על ההורמונים אבל זו לא האמת…
האמת היא שפשוט קשה לי לראות שהופכים את השיווק באינטרנט למן זירת סיסמאות
שלאחר מכן, בעלי עסקים חווים אכזבות ותסכולים ומוציאים דיבה על השיטה…
זה עוול לערוץ פעילות קריטי בעבור עסקים וחבל לי שיוצא לזה מוניטין שגוי…