מדוע הם ממשיכים לשווק באינטרנט עם חוסר שביעות רצון | הבלוג של קייסי קולג'





































































מה מניע עסקים לשווק באינטרנט אם התוצאות לא משביעות רצון ?

אחת הסוגיות המעניינות שעולות מניתוח נתוני הסקר הגדול לשיווק באינטרנט שערכנו בינואר 2012

בשיתוף עם ד"ר דן הרמן מיתרונות תחרותיים (ושממצאיו התפרסמו לראשונה בגלובס ב- 5.2.2012 ) היא:

מה מניע בעלי עסקים להמשיך לבצע פעולות שיווק באינטרנט לאורך זמן ממושך, אם התוצאות אינן משביעות רצון ?

מנתוני הסקר שהתקיים במהלך ינואר 2011 עולה שרק 33% מהנסקרים נהנים מתוצאות משביעות רצון מהשיווק שלהם באינטרנט.

מידת שביעות הרצון מתוצאות השיווק באינטרנט - מתוך הסקר הגדול לשיווק באינטרנט

לא הסתפקנו בשאלת שביעות הרצון מהפעילות השיווקית תחת המטריה הרחבה של שיווק באינטרנט,

ובחנו את מידת שביעות הרצון מהשיווק במדיה החברתית. גם שם הממצאים לא מעודדים ואולי אף יותר מדאיגים:

רק 23% מהנסקרים שבעי רצון מהתוצאות העסקיות שמניבות פעילויות השיווק שלהם במדיה החברתית.

 

מידת שביעות הרצון מתוצאות השיווק במדיה החברתית - מתוך הסקר הגדול לשיווק באינטרנט

עם ממצאים כאלה עולה השאלה:

האם כל אותם בעלי עסקים שמשווקים באינטרנט ובמדיה החברתית, ואינם מרוצים מהתוצאות,

עושים פעולה יזומה ומודעת של רכישת ידע מקצועי בשיווק באינטרנט.

על השאלה: האם אתם משתתפים בקורסים, סדנאות ימי עיון וכו' בשיווק באינטרנט,

ענו רק 15% מהנסקרים שהם משתתפים באופן קבוע בפעילויות של השתלמות ורכישת ידע מקצועי.

65% מהנסקרים הודו שהם משתתפים מעט או השתתפו בעבר וכיום פחות.

מידת ההשתתפות בקורסים סדנאות וימי עיון בנושא שיווק באינטרנט - מתוך הסקר הגדול לשיווק באינטרנט

אי אפשר למהר ולהסיק מהממצאים האלה על כלל אוכלוסיית המשווקים שכן, לא ניתן לדעת מה הם הממצאים אצל כל אותם עסקים שמשווקים באינטרנט ולא השתתפו בסקר אבל, אם נסכים לרגע אחד, להקיש מהממצאים האלה אל כלל אוכלוסיית הנסקרים אי אפשר להתעלם מהסוגיה המתמיהה:

מדוע עסקים ממשיכים לשווק באינטרנט, ממשיכים להשקיע שעות, כסף ואנרגיה, אם התוצאות אינן משביעות רצון ?

שאלה נוספת שעולה מהממצאים האלה היא מדוע אנשים שבוחרים להקים עסקים עצמאיים, שמעולם לא למדו שיווק, בוחרים לשווק מתוך האפלה, להגיע לתוצאות זעומות ובכל זאת, לא הולכים ללמוד ולהשתלם בפונקציה שהיא הכי קריטית לעסק: בשיווק ?

אני יכולה להעלות מספר השערות לשאלות האלה, אני יודעת שרבים יאמרו מיד: אין כסף…

ואני שואלת: האם "אין כסף" זו הסיבה האמיתית לזה שבעלי עסקים ממשיכים לעשות את אותו אוסף הפעולות,

שלא מייצר להם את התוצאות הרצויות, שוב ושוב שוב ?

אני סבורה שלא.

אשמח לשמוע את דעתכם כאן למטה בתגובות ולפתח ביחד איתכם דיון שממנו אוכל לכתוב המשך לפוסט הזה.

מה דעתכם ?

ואולי תרצו להצטרף ל- עושים סדר בשיווק – מיד אחרי פסח  – כל הפרטים כאן

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר