רק אם תתייחסו אל האתר כאל השקעה מחוייבת מדידה
בין אם העסק שלכם מתחיל באינטרנט ובין אם האינטרנט הוא בעבורכם פלטפורמה לקידום עסק פיסי קיים,
האתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית שלכם, עם יעדים ברורים למדידת ההצלחה שלו.
לכן, ברגע שאתם יודעים מה היא העלות של האתר שלכם, הגדירו את היעדים להחזר ההשקעה (ROI = Return Of Investment) .
מהלך זה צריך לכלול 3 שיקולים:
1. איזה סוג של החזר אתם מבקשים לראות?
2. איך ההחזר הזה יימדד?
3. מה הוא משך הזמן עד לקבלת ההחזר הזה?
סוגי החזר על השקעה (ROI)
סוג ה- ROI לא חייב להיות רק פיננסי. הוא יכול להיות גודל מסוים של רשימת תפוצה או לחילופין חסכון מסוים בעלויות טלפון או דואר אחרי שמעבירים חלק מהשירות למרחב הווירטואלי.
יתכן שתרצו לחסוך בחלק מעלויות השיווק בזמן שאתם מציבים עדיין את אותם יעדי צמיחה.
מבלי להתחשב באמת המידה, ההחזר צריך למדוד את הרעיון או הנושא המרכזי של האתר.
איך לבחור את ה- ROI ?
בשלב הראשון, בחרו היבט אחד מרכזי למדידה.
ברגע שהגדרתם את הקריטריון הראשון, וודאו שיש לכם אמצעים למדוד את יעילות הביצוע.
אתר מכירות יכול בקלות להימדד באמצעות ספירת העסקאות שבוצעו דרכו אבל, לחילופין, איך תמדדו את החלק שניתן לייחס לאתר בקיטון של עלויות הדואר למשל? או, איך תחליטו אם החזקת מערכת אוטורספונדר אכן מקדמת את המטרות העסקיות שלכם?
חשוב מאוד לפנות זמן ולקבוע מראש קווים מנחים למדידה הצלחת או כשלון האתר שלכם.
חשוב עוד יותר, להתחיל למדוד את היעדים ולהתייעל תוך כדי בחינה ולא רק בסוף התקופה.
אפשר לדאוג לשיפור הביצועים בכל רגע נתון.
בדקו את עצמכם: מה הכיוון של העסק המקוון שלכם ?
הצבת יעדים שיווקיים ריאליים לטווח הקצר, תעזור לכם להשיג את המטרות שלכם בטווח הארוך. רשימת השאלות הבאה תעזור לכם להגדיר את העתיד של העסק המקוון שלכם.
מה הם יעדי השיווק באינטרנט שלכם לשנה הבאה, לשלוש השנים הבאות ולחמש השנים הבאות בתחומי העיסוק שלכם?
[] מכירות בשקלים [] מכירות ביחידות [] רווחים [] הרחבת בסיס הלקוחות
מה הם ששת האתגרים השיווקיים הגדולים ביותר שלכם, מסודרים לפי הדחיפות
(לדוגמה: נטיות של צרכנים, אתגרים טכנולוגיים, מגוון לקוחות, תחרות, צוות עובדים, מתח רווחים, תקשורת וכו')
1. __________________________
2. __________________________
3. __________________________
4. __________________________
5. __________________________
6. __________________________
מה הם ההזדמנויות והאיומים הגדולים ביותר שהעסק שלך יפגוש בשלוש עד חמש שנים הקרובות?
[] מוצרים ושירותים [] התנהגות צרכנים וגולשים [] תחרות [] שינויים טכנולוגיים [] עובדים [] תנאים כלליים של העסק
לאיזו תחרות חדשה אתם מצפים בשלוש עד חמש השנים הבאות
(קחו בחשבון פיתוח טכנולוגי, חידושים של מוצרים/שירותים, שותפויות עסקיות, מיזוגים, רכישות של נכסים)
__________________________________________________________________________
אילו מתחרים אתם מצפים שייעלמו מהשטח או שאיומם ייחלש בשנה הקרובה? בשלוש עד חמש שנים? למה ?
1.
2.
3.
מה היחס של זרם ההכנסה שלכם, שנה מעכשיו, שיגיע בעקבות ו/או בזכות האתר שלכם? (באחוזים) , אילו ערוצים ייצרו בעבורכם את זרם ההכנסה הזה דרך האתר
__________________________________________________________________________
צאו לדרך, ושתפו אותנו אם מרגיש לכם נכון בחוויית התרגיל.