פתאום יש אנשים מאחורי המילים במאמרים שמתפרסמים באתר מאמרים.
אני לא יודעת כמה שנים אתם מכירים את אתר מאמרים, אני מפרסמת שם מאז 2007.
בשנים הראשונות כשהאתר עלה לאוויר, אפשר היה להרגיש שאנשים כותבים את המאמרים.
אחר כך, יותר ויותר הרגשתי שהאתר הפך להיות מן סוכנות תוכן לקידום אתרים ופחות אתר עם תוכן שמתייחס לתועלת של האנשים.
חברות קטנות וגדולות לקידום אתרים פרסמו ים של מאמרים והוציאו קישורים כדי לקדם אתרים.
שלא תטעו, אני לא חושבת שזה פסול, אני רק מבינה שזה כל כך מגמתי ולא פרו הגולש כך שלאט לאט, ככל שראיתי יותר ויותר ששם הכותבים הם חברות ועסקים ולא אנשים, כך נכנסתי פחות ופחות לאתר וכמובן שפרסמתי שם פחות ופחות.
עדיין, בקורס השלם שלנו לשיווק באינטרנט– אני מלמדת על החשיבות לפרסם באתרי תוכן ויש לזה המון יתרונות (שלהם צריך להקדיש פוסט בפני עצמו).
השבוע קפצתי לבקר מאמר ותיק שלי באתר מאמרים ופתאום גיליתי אותי מחייכת אלי ליד המילים.
"זה חדש ושווה התייחסות !" אמרתי לעצמי ומיד עשיתי ALT-TAB לצ'אט של פייסבוק כדי לברך את מיכל מורנו, העורכת הראשית של האתר על השינוי.
התמונה בראש הדף מחזקת את הקשר בין הקורא לכותב
לי ברור חד משמעית: נוח לי יותר לעשות עסקים עם אנשים.
כשהטלפון מצלצל והקול מעבר לקו מזדהה, אני מיד פונה לחברי הטוב גוגל תמונות כדי לראות עם מי אני מדברת.
כשאני נכנסת לאתר ופונה לעמוד אודות , אני מצפה לראות שם תמונה של האנשים שמאחורי האתר.
כשאני נכנסת לאתרי תוכן, אני מצפה לכל הפחות לפגוש את הכותבים. למה?
כי זה עוזר לי להתחבר אליהם. כי זה עוזר לי להבין שמי שטרח וכתב את המילים האלה רואה אותי קודם כל כבנאדם ורק אחר כך כפוטנציאל למכירה. כי זה אנושי ולפני הכול אנחנו בני אדם.
אחרי ששמחתי על השינוי ושיתפתי את מיכל בתובנה שלי,
שאלתי אותה מאיפה נולד השינוי או "האם שעמם לך והתיישבת לכתוב קוד חדש ? "
התשובה מסתבר הייתה הרבה יותר רצינית…(כמו מיכל).
אפקט הפרפר: השינוי באתר מאמרים כתגובה לשינוי האחרון של גוגל
לאחרונה פרסם מאט קאטס, הבלוגר הראשי של גוגל שנעשה שינוי באלגוריתם של גוגל שמטרתו לתת זכות קדימה (דירוג טוב יותר) לדפי תוכן שהם פרו גולש. איך בודקים אם העמוד "פרו גולש" ? באמצעות בדיקת היחס בין פרסומות לבין התוכן בדף. הרעיון הוא שדפים שיקפידו לשמור את האזור של העמוד מעל לקו הגלילה (Above the fold) נקי ככל האפשר מפרסומות ויעדיפו לפרסם את הכותרות של התוכן ואת התוכן של הדף מעל לקו הגלילה יקבלו זכות קדימה. האחרים, יענשו גוגלית. מה עומד מאחורי השינוי הזה: הרצון לשפר את חווית המשתמש.
הרבה יותר מקום לתוכן, פחות מקום לפרסומות
אותו הרעיון הניע את מיכל לשורה של שינויים באתר מאמרים, שינויים שכולם ממוקדים בשיפור חוויית המשתמש.
המטרה המרכזית בשינויים באתר מאמרים הייתה ליצור איזון בין כמות התוכן לתמונות, להגדיל את השמישות של האתר לגולשים.
למעט העלאת תמונת הכותבים לחזית המאמר (ושימו לב, לא מדובר בתמונה קטנטונת של 50X50, נתנו שם כבוד לתמונה – אפשר להעלות תמונות ברוחב 160 פיקסל) האתר כולו עבר מתיחת פנים. כנסו ותראו: נעים להיכנס הביתה. הפרסומות לא קופצות על הגולש, התוכן מוצג מעל לגלילה : שיפור הרלוונטיות בלחיצת עכבר.
דרך אגב, אם פתאום נקי לכם בעיניים ועמוד הבית נראה לכם רחב מתמיד, זו לא טעות אופטית. סרגל הניווט הצידי הוסר מעמוד הבית ועכשיו תמצאו אותו רק במסכי המערכת לכותבים.
אינטגרציה בין אתר מאמרים לפייסבוק
זה לדעתי השינוי המהפכני ביותר באתר ! מעכשיו, כותבים קיימים וכותבים חדשים יכולים להחליף את הלוגאין שלהם באתר מאמרים עם הלוגאין שלהם מפייסבוק.
מה צריך לעשות ?
1. להתחבר למערכת
2. להיכנס "לפרופיל שלי" (פעם היה בסייד בר, היום נמצא בסרגל הניווט העליון, מצד שמאל)
3. לוודא שאתם מחוברים באותו הדפדפן לפייסבוק
4. לתת לשני האתרים לדבר בינם לבין עצמם (אתם לא רואים את השיחה, תהליך שקוף למשתמש) – כך זה נראה תוך כדי שיחה.
5. אחרי שהם מקשקשים כמה רגעים ביחד, במידה ולא נוצרה אינטגרציה בעבר, תקבלו הודעה כזו:
6. לוחצים על הכפתור "התחבר לפייסבוק" ונפתח חלון שמבקש מכם אישור לעשות אינטגרציה בין האתרים, לוחצים על הפתור הכחול
7. מחכים לסוף השיחה בין האתרים. המשמעות היא: נוצרה אינטגרציה. בפעם הבאה תוכלו להתחבר לאתר מאמרים דרך היוזר שלכם בפייסבוק. כך זה נראה בסוף השיחה.
השינויים באתר מאמרים הם דוגמה נפלאה לאפקט הפרפר: משב כנפיים באלגוריתם של גוגל מחולל שינויים מהפכניים באתר מאמרים.
האם היה שווה להם לעשות את כל העדכונים האלה?
מסתבר שכן. המספרים מדברים על גידול מיידי של כותבים ומאמרים.
מה אתם יכולים לקחת מזה?
חזרו אל האתרים שלכם והסתכלו עליהם: האם חשבתם על הגולשים כשתכננתם את האתר? האם לגולשים שלכם יש חוויית גלישה מהנה ונעימה ?
האם קל להם להתמצא ולנווט באתר ?
אחר כך, החליפו משקפיים: האם הפרסומות מכסות לכם את החלק העליון של העמוד ? מה רואה הגולש מעל לקו הגלילה ?
ולסיום, כן, מותר לפרגן למיכל מורנו.
השינויים האלה מלמדים אותנו עד כמה היא קשובה לשינויים בהרגלי הגלישה, הסריקה והצריכה של התוכן.
מה דעתכם על השינויים באתר מאמרים ? גיליתם משהו נוסף שלא גיליתי – שתפו אותנו כאן למטה.
פוסטים נוספים בנושא חדשות וחידושים שיכולים לעניין אותך:
[catlist=85]
מאמר נפלא!
אהבתי את איך שסיכמת את המאמר, בהחלט פחות אנשים חושבים על חווית הגלישה של הגולש ולכן מאבדים מיקומים חשובים בגוגל…
אנשים מה שנקרא "מצביעים ברגליים" , כאשר גוגל רואה שהרבה אנשים יוצאים מהאתר לאחר מס' שניות הוא מעניש את האתר.
המטרה הראשונית היא לתת לגולש חווית גלישה מדהימה – ורק אחר כך – לשים פרסומות במקומות שונים , וזה ממש לא שולל שתהיה לגולש חווית גלישה נוחה… רק לא הבנתי מה הכוונה "מעל הגלילה"?
ושוב תודה!
מוטי
הי מוטי,
מעל הגלילה הוא תרגום עלוב לביטוי מאנגלית
Above the fold
והוא מתייחס לקו התחתון של המסך והכוונה היא
כל מה שמוצג לגולש ברגע הראשון שהוא נכנס לעמוד או לאתר
והוא לא צריך לגלול אפילו לא טיפונת כדי לראות את התוכן שמוצג למטה.
דרך אגב, זו השיטה בדפי נחיתה עם וידיאו.
דואגים שהגולש יראה את הכותרת העליונה שיש בה תועלות ראשיות
ואת הווידאו.
מקווה שעכשיו מובן יותר
קרן
[…] שיווק באינטרנט: מה למדו באתר מאמרים משינוי באלגוריתם של גוגל […]
[…] נתונים מובאת לכם בפוסט הבא שמעורר תובנות שחלקתי איתכם[קבלו טעימה מממצאי הסקר ואיתה תובנות […]
תודה רבה!!
אהבתי מאד את המאמר…