איך מתחילים לשווק ברשתות חברתיות | הבלוג של קייסי קולג'





































































5 עקרונות ליבה לבניית תוכנית שיווק ברשתות חברתיות

מציאת האסטרטגיה הנכונה לשיווק ברשתות חברתיות יכולה להיות קשה, עתירת זמן ולפעמים גם מתסכלת

לא משנה עם מי אני מדברת על רשתות חברתיות, שאלה אחת חוזרת על עצמה שוב ושוב: "זה הכול טוב ויפה אבל איך ואיפה אני מתחיל"? או בווריאציה אחרת, מבעלי עסקים שכבר פעילים ברשתות חברתיות עולה השאלה: " איך אני יודע שאני עושה את הדברים הנכונים?"

שתי השאלות במקום ולא משנה באיזה שלב אתה נמצא בתהליך השיווק שלך במדיה החברתית.

מציאת האסטרטגיה הנכונה לשיווק ברשתות חברתיות יכולה להיות קשה, עתירת זמן ולפעמים גם מתסכלת. יותר ויותר בעלי עסקים כבר מבינים שהאינטרנט הוא קרקע פורייה לפיתוח וקידום היקף הפעילות העסקית ורבים מהמשווקים ממהרים לקפוץ לשיווק במדיה החברתית בלי כל תוכנית פעולה מנחה.
לא משנה מה גודל העסק, אני סבורה שחשוב מאוד לקחת צעד אחד אחורנית ולבחון איך המאמצים שלך עולים בקנה אחד עם העקרונות והיעדים שהצבת (או לא הצבת) כאשר התחלת את הפעילות שלך במדיה החברתית ובמיוחד אם השקת עמוד עסק בפייסבוק או הקמת בלוג חדש.

תכנון. מה לתכנן ?

אם לא יצרת תוכנית פעולה למדיה החברתית לפני שצללת פנימה והתחלת להשתמש בכלי המדיה החברתית השונים לטובת קידום העסק שלך, אתה לא לבד.

תכנון השיווק במדיה החברתית

מתוך האתר socialtimes.com

דוח שפורסם לפני מספר חודשים ע"י Digital Brand Expressions מלמד שכמעט 50% מהחברות בארצות הברית צוללות לתוך המדיה החברתית בלי תוכנית פעולה. יש לי יסוד סביר להניח שהמצב בארץ הוא אפילו גרוע יותר.

לא משנה לאיזה סקטור / שוק / מגזר העסק שלך שייך, ישנם כמה עקרונות יסוד שיעזרו לך לסלול את דרך המלך שלך להגיע קרוב יותר אל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלך במרחבי המדיה החברתית.

הרשומה הבאה לא ממצה את כל הפעולות שיש וכדאי לעשות אלא מהווה מעין מבוא למה שאני מוצאת כחיוני לכל תוכנית פעולה ברשתות החברתיות.

1. למצוא את האנשים הנכונים.

כמו בכל דבר אחר שהעסק שלך עושה, כוח האדם שעומד לרשותך הוא שיעשה את ההבדל בין התפוקות של המאמצים שלך לבין אלו של המתחרים. לפני שמשיקים איזו תוכנית פעולה לרשתות החברתיות, אני מוצאת שחשוב ביותר להגדיר "מי עומד לנהל וליישם את התוכנית הזו". מי יהיה זה שיוציא אותה לפועל.
אל תנסה מיד לבדוק ממי אתה יכול לקנות את השירותים האלה כי חשוב שתזכור שמי שיעשה את פעילות השיווק הזו במדיה החברתית חייב להיות מחובר בנשמתו אל העסק, הוא יהיה ה"קול של העסק" בפומבי. ברגע שיהיה ברור מי המשאב האנושי הנכון שיוביל את המאמצים השיווקיים האלה, תגלה שיש לך ערך נוסף: יהיה לך משאב אנושי שיעזור לך בתהליכי קבלת החלטות ופיתוח וקידום העסק.

2. קודם כל להקשיב

אף אחד לא אוהב את הנודניק שכל היום מדבר על עצמו. אל תהיה הבנאדם בזה. יש מאות אם לא אלפי כלים שיכולים לעזור לך לגלות מה אומרים על העסק שלך או על המומחיות שלך. אחד הכלים הפשוטים שתוכל להיעזר בהם הוא כלי ההתראות של גוגל. תוך דקות ספורות יהיה לך מודיעין מהימן, חוקי וחינמי.
אני נוהגת לומר שבמקום לדבר על העסק שלך ועל המומחיות שלך, תתמקד בפעולות מקצועיות. המוניטין של המומחיות שלך ייבנה כתוצאה ממה שאחרים ייחסו לפעולות שלך.

3. להתערבב מוקדם ולעיתים תכופות.

אינגייג'מנט – Engagement – (אין מילה ממש טובה לזה בעברית) היא הלחם והחמאה של כל מאמץ מוצלח במדיה החברתית. כדי להגיע לאינגייג'מנט אמיתי, שממנו אכן צומחים קשרים עסקיים חדשים (לקוחות, ספקים, שיתופי פעולה עסקיים וגם חברים) נדרשת עקביות ותשוקה אמיתית ליצור ולבנות קשרים. אם מתאים לך לפרסם איזשהו מסר אחת לתקופה, יש לשם כך ערוצי שיווק מסורתיים למכביר – בחר את מה שמתאים לך. אבל ! אם בחרת לאמץ את המדיה החברתית למינוף עסקי, התדירות, העקביות והתוכן חייבים להיות מוגדרים מראש ועליך להיצמד אליהם למשך תקופה של לפחות 6 חודשים. בלי להרים ידיים ולהתייאש.

4. למדוד כל דבר.

חלק בלתי נפרד מתוכנית הפעולה שלך חייב להיכתב כיעדים בעלי משתנים ברי מדידה. כחלק בלתי נפרד מתוכנית הפעולה, חשוב מאוד להגדיר את נקודות המדידה, התדירות שלהם, הכלי והדרך בהם תתבצע המדידה. ברשומה הזו אין באפשרותי לפרט את הכלים המיועדים למדידת כל אחד מערוצי השיווק באינטרנט אבל זה בהחלט המקום להזכיר שכאשר מדובר במדידה של פרמטרים שקשורים באתר או בבלוג שלך, כמו לדוגמה: תנועה שמגיעה מהמדיה החברתית או מפרסום מודעות מילים, גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים הזמינים, החינמיים והקלים לשימוש.

5. ללמוד ולשנות את הדרוש

הלימוד יכול להגיע מערוצים שונים ורבים באינטרנט וכמובן גם מהשורה התחתונה בדוחות הכספיים של העסק. באותה נשימה, הלימוד חייב להיות התוצר של פעולת התכנון והמדידה. אחרי שתכננת, יישמת ועצרת כדי למדוד ולראות מה התוצאות מגיע שלב הבחינה, החקירה והלימוד. בשלב הזה יש לבדוק מה הן התוצאות אליהן הובילו מאמצי השיווק שלך. זה לא הזמן או המצב להתבונן על התוצאות במונחי "טוב ורע", זה הזמן והמצב להתבונן בתוצאות וללמוד מהן לגבי הפעילות העתידית שלך: אם לא פגשת את היעדים שהצבת, כדאי לבדוק מה מהפעולות שעשית לא הניבו את הפרי הרצוי, אלו פעולות יש ביכולתך לעשות אחרת כך שיניבו את הפרי הרצוי, מה עוד עליך ללמוד או לשנות כדי להגיע לתוצאות הרצויות. חלק בלתי נפרד מהצמיחה וההתפתחות של העסק כרוכה במדידה, חקירה, למידה ויצירת פעולה מעודכנת, אחרת, שונה.

ערוץ הזנה ולימוד נוסף שהוא קריטי למשווקים ברשתות החברתיות הן הדיאלוגים והפידבקים המתקבלים והמושמעים בשיחות השונות שמתנהלות בינך לבין אנשים שונים במדיה החברתית וכמובן בשיחות בהן אין לך חלק. דיאלוגים משנים כל דבר. הייתי אומרת שממש חובה להיות פתוח לקלוט וללמוד מהנאמר מסביבך, לאמץ את שנכון לעסק שלך ולהוציא לפועל בהתאמה.

המשמעות היא כמובן שינוי והתאמה של תוכנית הפעולה המקורית מה שאומר, שגם במקרה הזה, תוכניות מועדות לשינויים אבל כך או כך הן מתווה לדרך עבודה נכונה ומתגמלת ואין לוותר עליהם או להשאיר אותם רק לחברות וארגונים גדולים.

ועכשיו תורך.

מה דעתך? האם יש לך קווים מנחים בפעילות שלך ברשת החברתית ? אם כן, אני אשמח מאוד לשמוע מה מצאת כקווי פעולה חיוניים להצלחה עסקית במדיה החברתית. מחכה לתגובה שלך כאן למטה.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ברשתות חברתיות שיכולים לעניין אותך:
[catlist=6]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר