6 דרכים שיעזרו לך ליצור מעורבות ואינטראקציה בדף עסק בפייסבוק | הבלוג של קייסי קולג'





































































6 דרכים לעידוד אינטראקציה בדף עסק בפייסבוק

נתחיל מהאמצע: אינטראקציה היא סם החיים האמיתי של המדיה החברתית

במילים אחרות, לא כמות האוהדים בדף העסק היא שתעזור לכם במאמצי השיווק,

אלא איכות האינטראקציה שמתקיימת על הקיר של הדף.

רשתות חברתיות

יותר ויותר עסקים קטנים מאמצים את פייסבוק כזירה שיווקית ראשית.

יותר ויותר עסקים משקיעים בהקמת דף עסק (דף אוהדים) בפייסבוק כי אמרו להם ש…"יש בפייסבוק המון לקוחות פוטנציאליים בשבילכם" (אם זה נכון ומדויק – זה כבר דיון לפוסט אחר).

המון דפי עסק צצים כפטריות אחרי הגשם וכל יום תיבת המייל גדושה בהזמנות אישיות "הקמתי דף עסק חדש, בואי לבקר בדף העסק שלי ובבקשה תעשי לי לייק".
לפעמים אני מרגישה שהמטרה השיווקית של בעלי העסקים הפכה להיות :
להקים דף עסק בפייסבוק ולאסוף כמה שיותר אוהדים.

כאשר העסק מתחיל להיות פעיל בפייסבוק הוא פונה אל האוהדים שלו דרך הקיר של דף העסק.

במקרים רבים, רואים על קירות דפי העסק המון פוסטים, תמונות, סטאטוסים עם אפס תגובות ולייקים של אוהדים.
המשמעות היא שמאמצי השיווק דרך המדיה החברתית עתידים להעלות 0 אחוזי המרה.

כמו שאמרתי בהתחלה, אינטראקציה היא סם החיים של המדיה החברתית.

בלי אינטראקציה בין אנשים אי אפשר לפתח מערכות יחסים, אי אפשר לפתח קשר אישי עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים, אי אפשר לבסס מערכות גומלין הדדיות.

בשורה תחתונה, בלי אינטראקציה אין טעם לפעילות במדיה החברתית: אנשים לא יגיעו לקיר של דף העסק כדי לבדוק "מה חדש?", אנשים לא יחזרו לצרוך עוד מהתוכן שלכם, אנשים לא ישתפו אחרים בתוכן שלכם ומן הסתם גם לא יזמינו אחרים להכיר ולהצטרף לקהילה שלכם.

אם כך, אחרי שהקמתם את התשתית בפייסבוק שהיא דף העסק, המשימה השיווקית הראשונה היא:

לדרבן ולהמריץ את האוהדים ליצור אינטראקציה קבועה ותדירה בדף העסק.

מה נחשב אינטראקציה בדף העסק ?

תגובות, לייקים, שיתוף תוכן שמעלים האוהדים.
ביקור בדף העסק לא נחשב אינטראקציה. כמות האוהדים בדף העסק לא נחשבת אינטראקציה.

איך יוצרים אינטראקציה ? איך גורמים לאוהדים להשתתף ?

איך גורמים לאוהדים לרצות להיות מעורבים ?

קבלו 6 דרכים לעידוד יצירת אינטראקציה בין אוהדים לעסק בפייסבוק.

נכון להתייחס לששת הדרכים האלה כאל המשימות השיווקיות שיש לעשות בפייסבוק ולשלב אותם בתוכנית השיווקית שלכם.

1. לעזור לאוהדים חדשים לגלות "מה יש להם פה בדף העסק" שיביא להם תועלת.

דוגמה לכך יכול להיות עמוד נחיתה שמעודד אוהדים להשאיר פרטים כדי לקבל עדכונים על מידע בלעדי שמתפרסם רק בדף העסק בפייסבוק ואינו מתפרסם בבלוג או באתר. חשוב להדגיש להם את התועלות שהם יפיקו מעצם ההצטרפות לדף…

2. ליזום ולפתח דיונים מעניינים

אם אתם מתקשים למצוא רעיונות לשאלות שיפתחו דיונים, הנה כמה תחיליות לסוגי שאלות:

מה ה …………. המועדף עליך ?

מה דעתכם על ………… ? או מה אתם חושבים על………….. ?

אחד מטבעי האדם הוא הבעת דעה. כאשר תשאלו לדעתם של אחרים קרוב לוודאי שתקבלו תשובות….

האם מישהו יכול להמליץ על………… ?
אנשים אוהבים לעזור ולהפגין ידע. כאשר מבקשים המלצות בעצם מציבים במה שעליה אפשר להציג ידע בלעדי של חברי הקהילה.

אם לא היית ……… האם היית מסכים ל…………. ?
תארו מצב היפותטי (אפילו מרחיק לכת) שברור שלכל אחד מחברי הקהילה עשויה להיות דעה ותגובה עליו.

האם מישהו ניסה את ……… ? האם מישהו קרא את……. ?

עוד דרך לאפשר לאנשים להביע את דעתם האישית ולתת במה לידע שלהם.

3. להבטיח שכל תגובה ודיון מקבלים מענה בזמן תגובה מהיר

זה ממש עניין בסיסי. משמעותה של האינטראקציה היא לעודד את יצירת השיחה. חלק בלתי נפרד מזה היא התגובה שלכם על תגובה של אוהדים בדף העסק. תגובה אינה רק לייק. לתגובה כתובה יש משקל רב יותר מאשר ללחיצה על לייק. אמצו לעצמכם חוק: לא להתמהמה יותר מ- 24 שעות על מתן תגובה לתגובה שהועלתה לדף העסק שלכם. עדיף אפילו לקבוע שני מועדים ביום שבהם אתם פוקדים באופן קבוע את דף העסק שלכם ומגיבים.

4. לארח אירועים או פעילויות שמתרחשות בדף העסק ושרק חברי הקהילה יכולים להשתתף בהם.

המתחם העסקי שלכם במדיה החברתית יכול להיות זירה מצוינת לשתף בידע ולבסס את המיתוג והמומחיות שלכם.

אירוחים פעילים ואירועים שמתרחשים בדף העסק באופן טבעי מייצרים תהודה ותוכן מעניין.

אירוח לייב של איש מקצועי: הודיעו מראש לאוהדים שלכם, הזמינו אותם לכתוב שאלות מראש על הקיר בסטאטוס שתפתחו במיוחד למטרה הזו ולאחר מכן הזמינו אותם לקבל את התשובות בשידור חי.

פגישת נטוורקינג וירטואלית תקופתית: מידי תקופה, הכריזו על מפגש נטוורקינג לקידום קבוצה מסוימת בתוך הקהילה. אפשר לדוגמה להזמין את כל מי שגר באזור גיאוגרפי מסוים ויש לו עסק מסוג מסוים לבוא ולהציג את עצמו ואת שיתופי הפעולה שהוא מחפש….

חגיגות: מצאו סיבה למסיבה 🙂 תחגגו את האוהד ה- 1000, תחגגו את סיום ההשקה האחרונה שלכם, תחגגו יום הולדת לעמוד העסק שלך, תחגגו הישגים מיוחדים של לקוחות שלכם – תחגגו !!!

5. להזמין בצורה פעילה אוהדים להשתתף בדיונים רלוונטיים שמתקיימים על הקיר.

שלחו כל יום מייל ל- 10 אנשים והזמינו אותם להשתתף בדיון שמתקיים בדף שלכם. השתתפות עובדת על עיקרון של כדור שלג. צריכים לעבוד קצת כדי להניע אותה אבל כשהיא כבר מתחילה היא תופסת תאוצה מעצמה. מומלץ להתמקד ביצירה הראשונית שלה ובשביל זה צריך להתחיל נושא של דיון שקבוצה גדולה של חברים יכולים להשתתף בו ואז לבקש מהם לבוא ולהביע את דעתם.

6. להציג את המשתתפים החדשים אלה לאלה וליצור תחושה של קהילה.

דרך אחת לעניין הזה היא לפתוח פתקית שבה אתם מזמינים נישה מסוימת בקהילה שלכם להציג את עצמם ולגרום לאחרים להכיר אותם.

דרך אחרת יכולה להיות לבחור סיפורי מקרה של לקוחות שלכם ולהציג אותם על הקיר תוך שאתם מתייגים את שמות הלקוחות המוערכים / מוצגים.

תרגילו את האוהדים שאתם מעת לעת מפרסמים אותם ומסייעים להם להיחשף בצורה רחבה יותר. הם במקביל יתרגלו להגיע לדף העסק ולבדוק "מה העניינים".

לסיכום: תנו לאוהדים שלכם סיבה לחזור לבקר בדף העסק שלכם. תעזרו להם למצוא במתחם שלכם עניין בעזרת שילוב של תמונות, סרטי וידיאו, מצגות וקישורים בתוך הפוסטים שאתם מפרסמים.

 

יש לכם דרכים נוספות ליצירת אינטראקציה שעובדות לכם ?

ספרו לנו עליהן…שתפו את בעלי העסקים באחרים בפוסט הזה…

 

מאמרים נוספים בנושא שיווק במדיה החברתית שיכולים לעניין אותך:
[catlist=6]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר