מה אתם יכולים לעשות כדי לשמור על אחוזי הקלקה גבוהים במסע פרסום בפייסבוק | הבלוג של קייסי קולג'

































































פרסום בפייסבוק – הקשר בין אחוזי ההקלקה לכמות האוהדים החדשים בדף עסק

מה אתם יכולים לעשות כדי לשמור על אחוזי הקלקה גבוהים במסע פרסום בפייסבוק ?

כותבת אורחת: טל פרנק (בן-משה) Wise Way

 

אחד האתגרים העומדים בפני המפרסמים בפייסבוק, הוא שיעור ההקלקות על המודעות (ה-CTR).
אחת הבעיות שאנו חווים בעת הרצת מסע פרסם, הינו הנטייה לירידת קצב ההקלקות על המודעות.
המשמעות היא ששיעור קליקים נמוך מוביל לייקור מסע הפרסום ולירידה באפקטיביות.

כיצד נקבע המחיר שמשלמים להקלקה על מודעה במסע פרסום בפייסבוק ?

אם המטרה בפרסום היא הגדלת כמות האוהדים בדף העסק, אזי מומלץ לבחור בתשלום עבור הקלקות לעומת תשלום לפי צפיות (CPC מול CPM), וזאת משום שפייסבוק מתוגמלת בתשלום רק כאשר הקליקו בפועל על המודעה, מכך שהאינטרס של פייסבוק הוא להראות את המודעה במקומות בהן שיעור ההקלקות גבוה. ככל ששיעור ההקלקות גדל, כך התקציב להקלקה יורד, זו אחת הדרכים של פייסבוק לתגמל בחזרה את המפרסמים המוצלחים.

אלו שמביאים אחוזי CTR גבוהים, זוכים למחיר נמוך לכל הקלקה.

 

הקשר בין אחוזי ההקלקה על מודעה לבין אחוזי ההמרה של גולשים לאוהדים

אחד הדברים המעניינים הוא לראות את הקשר ההפוך בין אחוז CTR נמוך לאחוזי המרה גבוהים לאוהדים בדף. כשאחוזי ה CTR יורדים על פי רוב נראה עלייה באחוז ההמרה לאוהדים בדף (זאת כמובן בתנאי שמטרת הפרסום היא הגדלת מספר האוהדים בדף).

אז למה בכל זאת, לאחר שהמודעה הביאה תוצאות כל כך טובות, אנחנו רואים ירידה באחוזי ההקלקה?
הסיבה נעוצה בכך שקהל היעד שאליו פונה המודעה, נחשף אליה בתדירות גבוהה, ובאופן טבעי מתחיל לאבד עניין.
בשפת הפרסום אנחנו נוהגים לקרוא לזה "עיוורון פרסומי".

איך מתגברים על עיוורון פרסומי שמפתח הגולש למודעה ?

הדרך להתגבר על העיוורון הפרסומי והירידה בהקלקות על המודעות שלנו, היא באמצעות קריאטיביות רעננה, הן בתמונות והן בטקסטים של המודעה.
ההמלצה הגורפת היא לנסות מספר מודעות בו זמנית, עם תמונות שונות ותכנים שכתובים באופנים שונים.
אין חובה להריץ את כל המודעות בבת אחת, אפשר בכל פעם לבחון 2-3 מודעות זו לצד זו ולראות את התוצאות שכל מודעה מביאה, בהתאם לתוצאות להחליט עם איזו מודעה להמשיך.

אני ממליצה לבנות סט של מודעות המכוונות לאותו קהל יעד, אך כל מודעה שונה במשהו מהאחרת, או בתמונה או בתוכן וכמובן גם בכותרת.
לבדוק למשך תקופה קצרה איזה מהמודעות הן המוצלחות ביותר ואז להשאיר באוויר רק אחת או שתיים, לאחר שבוע – שבועיים או חודש, תלוי בתוצאות הקמפיין, להחליף מודעה שאחוזי ההקלקה שלה בירידה, במודעה חדשה.

 

לסיום: אם כל המושגים שקראת עד עכשיו רק בלבלו אותך וחסרה לך ההתחלה לגבי פרסום בפייסבוק,
יש לך אפשרות לעבור עכשיו אל הדרכת מבוא על פרסום בפייסבוק ולהתחיל בלימוד.

טעימה מההדרכה הזו אפשר לראות בסרטון הקצרצר הבא :

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר