מי צריך בכלל את כפתורי ה Like וה Share של פייסבוק ? | הבלוג של קייסי קולג'





































































מה הסיפור של Like ושל Share ולמה אתם צריכים את שניהם באתר ?

פייסבוק: "ל – Likers פי 2.4 חברים יותר מאשר למשתמש הפייסבוק הממוצע והם לוחצים פי 5.3 פעמים על לינקים אל אתרים מחוץ לפייסבוק. "

המדיה החברתיתאתרים שמשלבים את הכפתורים "Like" ו- "Share" של פייסבוק, כחלק מחוויית הגולשים שלהם רואים שינויים ברמת ההצלחה במונחים של יצירת תנועה איכותית מאתרים מפנים, בניית מערכות יחסים ולימוד מעמיק יותר על הלקוחות והמבקרים שלהם.

לכפתורי לייק ושיתוף יש עוצמות שונות ואפליקציות שונות והם מייצרים תועלת הכי גבוהה כשמשתמשים בהם ביחד.

בואו נצלול לעומק כדי להמחיש את זה הכי טוב.

לכפתור ה- Like של פייסבוק כשהוא באתר שלכם יש כמה יתרונות:

1. כשהוא נלחץ באתר, פריט המידע מפורסם בעמוד הבית של הלוחץ בפייסבוק ומייצר קישור להנעת תנועה לאתר. אם המשתמש מחובר לפייסבוק, זה תהליך שמסתכם בקליק אחד בלבד.
2. לחיצה על כפתור הלייק מוסיפה מידע בפרופיל של הלוחץ בפייסבוק.
3. לחיצה על כפתור הלייק היא דרך קלה לגולש ליצור קשר לנושאים שיש לו אליהם זיקה – קליק אחד בלבד מבחינת חוויית הגולש.
4. לחיצה על כפתור הלייק פותחת ערוץ תקשורת חדש לאתר, ערוץ שהפועל היוצא שלו זה פרסום בעמודי הבית של הגולשים בפייסבוק.

באחד הפרסומים האחרונים של פייסבוק הם שחררו מידע על הערך שמספק שילוב כפתור ה- Like באתר. הם ציינו שאנשים שלוחצים על כפתור הלייק של פייסבוק הם אנשים יותר מעורבים, אקטיביים ומקושרים ביחס למשתמשי פייסבוק הממוצעים. ממוצע החברים של לוחצי ה- Like (של המלייקקים) גדול פי 2.4 ממספר החברים של המשתמש הממוצע בפייסבוק. בנוסף, הם מתעניינים יותר בתכנים שהם מגלים בפייסבוק. נמצא שהם לוחצים פי 5.3 פעמים על לינקים חיצוניים לאתרים מחוץ לפייסבוק, יותר מאשר משתמש הפייסבוק הממוצע.

ואיפה נכנסת לתמונה הפונקציונאליות של Share ?

כאשר מאפשרים לגולשים להשתמש בכפתור Share בנוסף לכפתור Like מגדילים הן את חוויית המשתמש והן את העוצמה של כפתור ה- Like שיש באתר.
1. כפתור שתף מספק לאנשים דרך להביע את עצמם ולשתף חברים כאשר כפתור ה- Like (או ה- Recommend שזו אופציה אלטרנטיבית לאותו כפתור Like) אינם מתאימים לתחושה ביחס לתוכן. לרוב אנשים אוהבים "like" דברים אבל משתפים "share" בפעילויות. לדוגמה: אם מישהו מגיב לפוסט או כותבת חוות דעת על מוצר, הוא יטה לרצות לשתף אחרים בנקודת המבט שלו מאשר ללייקק את הפוסט.
2. כאשר משתמש פייסבוק מקליק על כפתור הלייק, האתר שמאכסן את הכפתור לא מקבל גישה למידע על המשתמש או על Like" ". הוספת כפתור שתף לאתר, סוגרת את מעגל המידע כחלק מהטכנולוגיה החברתית הנוכחית – כולל גרף API של פייסבוק – בעצם זה שהיא מבקשת מהאדם שרוצה לשתף בפעם הראשונה באותו אתר, אישור להתחבר לנתונים שלו בפייסבוק. ברגע שהמשתמש התחבר ואישר, האתר יכול לגשת למידע שקשור בלוחץ ה- Like ולהתאים בעתיד את המידע שמוצג לאותו משתמש כשהוא חוזר לבקר באתר. (עוד אפשר לקרוא על כך ב- Mashable בפוסט: Facebook's open graph Personalizes the web )

רוצים תנועה איכותית עוד יותר גדולה ?

אפשרו שיתוף למספר רשתות חברתיות. כדי להגדיל עוד ועוד את התנועה המגיעה לאתר שלכם מרחבי הרשת, אפשרו לגולשים שלכם לשתף את המידע שהם פוגשים במספר מדיות חברתיות. לא זאת בלבד שאנשים רוצים אפשרויות בחירה כשהם מגיעים לדבר על יצירת קשר ושיתוף, אלא שגם לרוב הרשתות החברתיות יש עמודי חדשות והם די אפקטיביים ביצירת תנועה שמופנית מהמדיה החברתית. אין ספק שפייסבוק הוא השחקן הראשי בזירה החברתית כיום, אבל מהר מאוד תוכלו להיווכח בעזרת בחינת נתוני התנועה לאתר שלכם (גוגל אנליטיקס מצוין לעניין) שבכל מקום שתפרסמו ובכל מקום שישתפו את התוכן שלכם, משם תגיע תנועה לאתר שלכם.

עוד טיפ, אפשרו לגולשים שלכם לעשות שיתוף בכמה רשתות חברתיות בלחיצה כפתור אחת. דוגמה ליישום יפה אפשר לראות באתר: http://www.NYDailyNews.com. נסו לעשות שיתוף לאחת הכתבות ותגלו כמה זה מחד, פשוט וקל ולגולשים ומאידך כמה זה אפקטיבי לאתר.

האם יש לכם באתר כפתורי Like ו- Share ? מה לניסיונכם תורמים הכפתורים לתנועה לאתר שלכם ?

וכמובן אל תשכחו ללייקק לנו 🙂 ולשתף את הרשת.

מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות שיכולים לעניין אותך:
[catlist=6]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר