פייסבוק: "ל – Likers פי 2.4 חברים יותר מאשר למשתמש הפייסבוק הממוצע והם לוחצים פי 5.3 פעמים על לינקים אל אתרים מחוץ לפייסבוק. "
אתרים שמשלבים את הכפתורים "Like" ו- "Share" של פייסבוק, כחלק מחוויית הגולשים שלהם רואים שינויים ברמת ההצלחה במונחים של יצירת תנועה איכותית מאתרים מפנים, בניית מערכות יחסים ולימוד מעמיק יותר על הלקוחות והמבקרים שלהם.
לכפתורי לייק ושיתוף יש עוצמות שונות ואפליקציות שונות והם מייצרים תועלת הכי גבוהה כשמשתמשים בהם ביחד.
בואו נצלול לעומק כדי להמחיש את זה הכי טוב.
לכפתור ה- Like של פייסבוק כשהוא באתר שלכם יש כמה יתרונות:
1. כשהוא נלחץ באתר, פריט המידע מפורסם בעמוד הבית של הלוחץ בפייסבוק ומייצר קישור להנעת תנועה לאתר. אם המשתמש מחובר לפייסבוק, זה תהליך שמסתכם בקליק אחד בלבד.
2. לחיצה על כפתור הלייק מוסיפה מידע בפרופיל של הלוחץ בפייסבוק.
3. לחיצה על כפתור הלייק היא דרך קלה לגולש ליצור קשר לנושאים שיש לו אליהם זיקה – קליק אחד בלבד מבחינת חוויית הגולש.
4. לחיצה על כפתור הלייק פותחת ערוץ תקשורת חדש לאתר, ערוץ שהפועל היוצא שלו זה פרסום בעמודי הבית של הגולשים בפייסבוק.
באחד הפרסומים האחרונים של פייסבוק הם שחררו מידע על הערך שמספק שילוב כפתור ה- Like באתר. הם ציינו שאנשים שלוחצים על כפתור הלייק של פייסבוק הם אנשים יותר מעורבים, אקטיביים ומקושרים ביחס למשתמשי פייסבוק הממוצעים. ממוצע החברים של לוחצי ה- Like (של המלייקקים) גדול פי 2.4 ממספר החברים של המשתמש הממוצע בפייסבוק. בנוסף, הם מתעניינים יותר בתכנים שהם מגלים בפייסבוק. נמצא שהם לוחצים פי 5.3 פעמים על לינקים חיצוניים לאתרים מחוץ לפייסבוק, יותר מאשר משתמש הפייסבוק הממוצע.
ואיפה נכנסת לתמונה הפונקציונאליות של Share ?
כאשר מאפשרים לגולשים להשתמש בכפתור Share בנוסף לכפתור Like מגדילים הן את חוויית המשתמש והן את העוצמה של כפתור ה- Like שיש באתר.
1. כפתור שתף מספק לאנשים דרך להביע את עצמם ולשתף חברים כאשר כפתור ה- Like (או ה- Recommend שזו אופציה אלטרנטיבית לאותו כפתור Like) אינם מתאימים לתחושה ביחס לתוכן. לרוב אנשים אוהבים "like" דברים אבל משתפים "share" בפעילויות. לדוגמה: אם מישהו מגיב לפוסט או כותבת חוות דעת על מוצר, הוא יטה לרצות לשתף אחרים בנקודת המבט שלו מאשר ללייקק את הפוסט.
2. כאשר משתמש פייסבוק מקליק על כפתור הלייק, האתר שמאכסן את הכפתור לא מקבל גישה למידע על המשתמש או על Like" ". הוספת כפתור שתף לאתר, סוגרת את מעגל המידע כחלק מהטכנולוגיה החברתית הנוכחית – כולל גרף API של פייסבוק – בעצם זה שהיא מבקשת מהאדם שרוצה לשתף בפעם הראשונה באותו אתר, אישור להתחבר לנתונים שלו בפייסבוק. ברגע שהמשתמש התחבר ואישר, האתר יכול לגשת למידע שקשור בלוחץ ה- Like ולהתאים בעתיד את המידע שמוצג לאותו משתמש כשהוא חוזר לבקר באתר. (עוד אפשר לקרוא על כך ב- Mashable בפוסט: Facebook's open graph Personalizes the web )
רוצים תנועה איכותית עוד יותר גדולה ?
אפשרו שיתוף למספר רשתות חברתיות. כדי להגדיל עוד ועוד את התנועה המגיעה לאתר שלכם מרחבי הרשת, אפשרו לגולשים שלכם לשתף את המידע שהם פוגשים במספר מדיות חברתיות. לא זאת בלבד שאנשים רוצים אפשרויות בחירה כשהם מגיעים לדבר על יצירת קשר ושיתוף, אלא שגם לרוב הרשתות החברתיות יש עמודי חדשות והם די אפקטיביים ביצירת תנועה שמופנית מהמדיה החברתית. אין ספק שפייסבוק הוא השחקן הראשי בזירה החברתית כיום, אבל מהר מאוד תוכלו להיווכח בעזרת בחינת נתוני התנועה לאתר שלכם (גוגל אנליטיקס מצוין לעניין) שבכל מקום שתפרסמו ובכל מקום שישתפו את התוכן שלכם, משם תגיע תנועה לאתר שלכם.
עוד טיפ, אפשרו לגולשים שלכם לעשות שיתוף בכמה רשתות חברתיות בלחיצה כפתור אחת. דוגמה ליישום יפה אפשר לראות באתר: http://www.NYDailyNews.com. נסו לעשות שיתוף לאחת הכתבות ותגלו כמה זה מחד, פשוט וקל ולגולשים ומאידך כמה זה אפקטיבי לאתר.
האם יש לכם באתר כפתורי Like ו- Share ? מה לניסיונכם תורמים הכפתורים לתנועה לאתר שלכם ?
וכמובן אל תשכחו ללייקק לנו 🙂 ולשתף את הרשת.
מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות שיכולים לעניין אותך:
[catlist=6]
כשפתחתי את דף העסק שלי קיבלתי הצעות שלא הבנתי.
עדיין לא התעמקתי בהן.
יכול להיות שהציעו לי להוסיף את הכפתורים הנ"ל?
הם לא מופיעים אוטומאטית לכל דף עסק?
גילה,
כל ההצעות השיווקיות של פייסבוק אליך נמצאות בעריכת עמוד > שיווק
הם קיימים וזמינים לכולם אלא שהם לא גלויים לעין אלא נמצאים בחדר האחורי.
בכלל כדאי לכולם ללחוץ על עריכת עמוד מתחת לתמונה בדף, להיכנס פנימה ולהכיר את עושר האפשרויות שפייסבוק נותנת למתשתמשים.
אולי אכתוב על זה פוסט 🙂
[…] כתבתי על זה באחת התגובות שהתפרסמה מתחת לקישור של הפוסט על התרומה של כפתורי Like ו- Share לאתר שלכם, ששיתפה אירית צח-דוידסון מאקובילדינג את אלפי האוהדים […]
תודה על המידע החשוב ,
החכמה ,עכשיו בעבורי היא ליישם !
אדית,
איפה את נתקלת בבעיה ביישום?
שלום
בדף אוהדים שלי אין אפשרות לשתף את הפוסטים שאני מעלה
מדוע?
הי מיטל,
אולי את מנסה לעשות את זה לא נכון או מחפשת משהו לא נכון ?
שתי אפשרויות לשתף פוסטים שאת מעלה:
1. אם פרסמת את הפוסט אצלך באתר – הוסיפי קישור בדף האוהדים שלך
2. אם פרסמת את הפוסט בצורת פתקית אצלך בפייסבוק – צרפי את הכתובת של הפוסט כקישור לדף האוהדים ובאופן טבעי יווצר לך מתחת לזה כפתור שיתוף.
בהצלחה
קרן
אני חושב שזה קצת מוגזם לשים כפתורי שיתוף של מספר רשתות חברתיות. יש כאלה שאינם פופולריים בארץ ואין כל טעם לשים כפתור שיתוף של סטאמבל, או של רדיט וכו' באתרים או בבלוגים. אין ספק שכפתורי הלייק וכפתורי השיתוף של פייסבוק מגדילה את הטראפיק והחשיפה. מעניין במידה ופייסבוק תרצה להפוך להיות מנוע החיפוש, איך היא תשתמש בלייקים ובשיתופים לצורך דירוג אתרים.
יוסי,
אכן אין טעם (לפחות בארץ) לשים כפתורי שיתוף לרשתות שאינן מוכרות, אבל בוא נזכור שיש גם מספר לא מבוטל שכן רלוונטי.
ולגבי פייסבוק, יש דבר שנקרא Open Graph Protocol שבקיצור נמרץהופך כל אתר ודף שיש בו תיבת לייק לנקודה על הגרף
ומאפשר לפייסבוק לבצע פילוח מדוייק של גולשים (שיש להם פרופיל פייסבוק) לפי תחומי עניין וכו..
עכשיו רק תאר לעצמך מה הכוח שטמון כאן הן מבחינת פייסבוק והן מבחינת המפרסם
היי,
דבר שקשה לי להבין, ה+1 של גוגל מאוד פופולרי בזמן האחרון בקרב בעלי אתרים, אבל לפי מאמרים שקראתי, יחס ההקלקה עליו לעומת כפתור הלייק של פייסבוק הוא אפסי… אז למה להוסיף אותו במקום Share?
מוטי
הי מוטי,
גוגל + היא רשת חברתית חדשה שחודרת לספירה
אי אפשר עדיין לחזות בדיוק אם מה ואיך תהיה לה השפעה עסקית
אבל, סתגלנים מהירים מבינים שמי שטורח לבנות נוכחות עסקית מקיפה
במדיה הדיגטלית, חשוב שיהיה לו גם הכפתור הזה והחיבור לגוגל +
בעיקר כי גוגל מחבבת את הכלים של עצמה 🙂 וזה בא לידי ביטוי גם בתוצאות
החיפושים האורגניים.
זה מקרה קלאסי לומר: להזיק זה לא יזיק