אנחנו (כן, גם אתם) בונים אתרים, מתערבבים חברתית, מפתחים מערכות יחסים באמצעות המייל, מקדמים את האתרים במנועי חיפוש וממירים תנועה ללקוחות הכול תודות לדבר אחד, לתוכן.
יותר ויותר ברור למי שבוחר לשווק באינטרנט שחלק בלתי נפרד מעבודת השיווק באינטרנט זה ייצור תוכן ולא משנה אם מדובר בפוסט, בסרט וידיאו או בפודקאסט.
התוכן הוא חומר הבערה של הטורבינה שמניעה את עבודת השיווק באינטרנט.
חפשו עצות וכלים אפקטיביים לכתיבה שיווקית באינטרנט – תמצאו בלי סוף.
חפשו סדנאות או קורס לכתיבה שיווקית – תמצאו בלי סוף.
אבל, מעבר לטקטיקה, מעבר לטכניקה, האם עצרתם ושאלתם את השאלות החשובות באמת לגבי התוכן: "מה הטעם ?" או "את מי זה מעניין ? " או "האם התוכן הזה תורם באמת "?
נראה לכם שזה צירוף מקרים שיש טונות של תוכן זבל באינטרנט?
יצירת תוכן ערכי כרוכה במאמצים, במורכבות לא קטנה, ביצירתיות ולא אחת בהשקעות כספיות לא מבוטלות ובכל זאת, האינטרנט הוא תוכן והתוכן בונה את האינטרנט ולכן כל אחד שבוחר לשווק דרך האינטרנט חייב לתת את הדעת ולהשקיע את הזמן בנושא התוכן.
בדיוק במקום הזה מצטרפת "אסטרטגיית תוכן" לשיחה שלנו היום.
מה זה אסטרטגיית תוכן ?
אסטרטגית תוכן : היא תכנית תוכן שנבנית לטובת יצירת, פרסום וניהול תוכן שימושי ומועיל (תורגם מתוך הויקיפדיה).
מה כוללת אסטרטגיית תוכן ?
תוכנית תוכן לאינטרנט תכלול את התשובות לשאלות הבאות:
- מה מפרסמים. כלומר, מה הם הנושאים של יחידות התוכן שמפרסמים
- מתי מפרסמים. כלומר, תזמון בתאריכים של כל אחת מיחידות התוכן
- איפה מפרסמים. כלומר, היכן תפורסם כל אחת מיחידות התוכן
- למה מפרסמים. כלומר, למה אנחנו מפרסמים את יחידת התוכן הזו, איך היא משרתת את המטרות העסקיות של העסק.
מבלי להתעכב ולחשוב על השאלה הרביעית (וכמובן לתת תשובה רלוונטית לכל יחידת תוכן) ,
תכנית התוכן לא תהיה אסטרטגית אלא תהיה עוד רעיון תכנוני שאין לו באמת תרומה משמעותית ליצירת גידול בהמרות.
איך נראית אסטרטגיית תוכן ?
בצורה האופטימאלית שלה, אסטרטגיית תוכן מגדירה:
- את נושאי המפתח של יחידות התוכן והמסרים השיווקיים
- תתי נושאים מומלצים לפיתוח בכל אחד מנושאי המפתח
- התכלית של התוכן (איך התוכן יגשר בין הצרכים של הקוראים לבין המטרות של העסק)
- מקורות התוכן: האם העסק, האם הלקוחות, האם מהרשת
- התרומה של התוכן לקידום האתר / הבלוג (אילו מילות מפתח יעמדו בלב עבודת האופטימיזציה של התוכן)
- היכן תפורסם כל יחידת תוכן
- מתי תפורסם כל יחידת תוכן
רגע…זה לא הכול…יש עוד
מה זה תוכן טוב ?
האמת היא שיש עיקרון אחד שקובע מה זה תוכן טוב.
תוכן טוב הוא תוכן הולם לקוראים, תוכן הולם לעסק ותוכן הולם להקשר שבגללו הוא מתפרסם.
כשאני אומרת הולם אני מתכוונת לנכון ומתאים בהיבטים של: נושא התוכן, סגנון העריכה וההגשה של התוכן, הדרך שבה התוכן מוגש לקוראים, המקום שבו מופץ התוכן ומעל לכל, היכולת שלו לגעת בקורא ולעורר אותו לתגובה, לאינטראקציה, לתקשורת.
תוכן נחשב לנכון ומתאים לקוראים כשהוא עוזר להם להשיג את היעדים או המטרות שלהם.
תוכן יחשב להכי הולם לקוראים כשהוא יציע להם בדיוק את מה שהם צריכים, בדיוק את מה שהם מחפשים, בדיוק בזמן הנכון להם. כל זה דורש לצלול ממש עמוק לתוך הראש של הקוראים ולהכיר את הלקוחות ממש טוב.
זה המקום להזכיר שלא מדובר בלהכיר רק את המטרות והיעדים של הקוראים, מדובר בלהכיר את הפעילויות שלהם, את האילוצים, המעצורים, הרגשות שמפעילים אותם, ההרגלים שמכתיבים את קבלת ההחלטות שלהם ועוד ועוד.
תוכן נחשב לנכון ומתאים לעסק כשהוא עוזר לכם להשיג את היעדים והמטרות העסקיות שלכם כמו: "להגדיל את המכירות", "לשפר את המוצר", להקטין את הוצאות השיווק".
החוכמה היא להשיג את המטרות שלכם בעזרת תוכן שמשרת אתכם לאורך זמן, תוכן שאתם יכולים ליצור ולמחזר בלי לרוקן את הכיס ובלי ליפול למלכודת השטחיות והרדידות המקצועית.
באופן פרדוכסלי, כשחושבים על זה, "תוכן נכון לעסק" ו "תוכן נכון לקוראים" הוא בגדול אותו הדבר. בלי קוראים, בלי צופים, בלי מאזינים, כל התוכן שתייצרו ותפיצו חסר משמעות.
ויותר מזה, תוכן שנוצר בלי לקחת בחשבון את צרכי הקוראים פשוט פוגע ביוצר ובמפיץ התוכן מפני שהקוראים יטו לנטוש אותו.
בשורה תחתונה: מה שפוגע בקוראים פוגע בסופו של דבר בעסק, בכם.
לקינוח, עוד 4 מאפיינים שהופכים תוכן לתוכן טוב:
- תוכן טוב צריך להיות שימושי: צריכה להיות לו תכלית מסוימת שמושגת בעצם הכנתו והפצתו.
- תוכן טוב צריך להיות ממוקד לקוח: החשיבה צריכה להתמקד בצרכים וברצונות של הלקוח ולא להתרכז בכותב או בעסק.
- תוכן טוב צריך להיות בהיר וברור : משפטים קצרים, הסברים, להימנע מסרבול, להימנע מעמימות, להקפיד על דיבור בגובה העיניים: פשוט, ברור ובשפה שמובנת לקורא.
- תוכן טוב צריך להיות עדכני ותמציתי: מכיוון שכמות המידע שמתפרסם באינטרנט היא עצומה והעדכונים תדירים, חשוב להקפיד על ייצור תוכן שפוגש את השינויים והעדכונים בתחום העסקי של העסק ולהביא אותם באופן כזה שיקל על הקוראים לצרוך אותו.
האם יש לכם רעיונות נוספים למאפיינים או כללים שהופכים תוכן לתוכן טוב ?
מאמרים נוספים בנושא כתיבה שיווקית שיכולים לעניין אותך:
[catlist=36]