איך להכין תכנית לשיווק באינטרנט

הגדילו את הסיכויים ללידים חדשים וללקוחות משלמים בעזרת תכנון מוקדם

לצערי, רוב בעלי העסקים הקטנים לא באים לעולם עם מדריך צמוד שמסביר להם איך לבנות תוכנית שיווקית אפקטיבית.
את זה אני רואה ושומעת כמעט מידי יום במפגשים העסקיים שלי עם בעלי עסקים.

יש הרבה סיבות לכך שרוב בעלי העסקים הקטנים לא עובדים עם תוכנית שיווק ואני רוצה להציע לכם כלי שיעזור לכם לשפר את מאמצי השיווק שלכם לשנה הקרובה.

הכלי הזה הוא מעין תוכנית שיווק פשוטה שאותה אתם צריכים ליישם ולהחיל בעבודת השיווק שלכם באינטרנט.

בעזרתו תוכלו להעביר את הגולש את השלבים הדרושים עד שיהפוך ללקוח משלם ואפילו יותר מזה, יפנה אליכם לקוחות.

אם תרצו, זו מסגרת העבודה הנדרשת כאשר מתיישבים לחשוב על טקטיקות לגידול המכירות ולשיפור פעילותו של המשפך השיווקי.

שפע האפשרויות יכול לגרום להלם

ישנם בעלי עסקים שכן סיימו מנהל עסקים וכן למדו איך ליצור תוכנית שיווק, רובם לא.
והרוב הזה שאין לו רקע בשיווק מדווח על בלבול, תסכול וחוסר וודאות מוחלט לגבי מה צריכה לכלול תוכנית שיווק.

במפת הדרכים לשיווק באינטרנט פירטתי את כל האסטרטגיות והטקטיקות שכלולות בתפריט הארוחה השיווקית. אני יודעת שהמפה הזו גרמה לחלק לא קטן מהצופים לסוג של הלם בלשון המעטה.

אם הייתי צריכה לצמצם את המפה הזו לשלושה ענפים מרכזיים כדי להתחיל ולבנות תוכנית שיווק שנתית, אלה שלושת השאלות שאני מציעה לכם לשאול את עצמכם ולתת עליהן תשובות מפורטות:

1. שיווק בדואר אלקטרוני : איך אני עומד להשתמש בזה ?
2. שיווק במדיה חברתית: איך אני עומד ליצור אינטראקציה עם האוהדים שלי ?
3. אתר: איך אני משפר את האתר והופך אותו למזרים לידים ולקוחות ?

תוכנית שיווק לקויה עשויה להוביל אתכם לשוקת שבורה

אני מודה שהחלום שלי הוא לראות איך מפת הדרכים לשיווק באינטרנט מקבלת ביטוי מלא בתוכנית השיווק השנתית של כל בעלי העסקים הקטנים. אולי אני צריכה לומר שהייתי שמחה לראות שיש לכל בעלי העסקים הקטנים תוכנית שיווק שנתית ואחר כך להתרגש מזה שהיא מקיפה ושלמה.
אבל במבחן המציאות, ברור לי שכדי שתיוולד לכל בעל עסק תוכנית שיווק צריך לתת מתווה שהוא פשטני יותר מעושר האסטרטגיות והטקטיקות והשיטות הרבות.
בסופו של יום, אם כל האסטרטגיות האלה לא מתחברות לכדי תוכנית שיווק, לעיתים, גם הנשמה מפה לפה לא תחזיר את הפעימה לעסק.

איך תשתנה השנה הזו מכל האחרות ?
בעזרת מסגרת העבודה שאני עומדת לתאר לך בדקות הקרובות.
מסגרת העבודה הזו מרכזת בתמציתיות את תהליך השיווק באינטרנט, כשהיא מתייחסת לכל התשתיות והתהליכים שפירטתי במפת הדרכים רק בצורה קצרה יותר.
מסגרת העבודה הזו רלוונטית ומתאימה לכל סוג עסק באשר הוא ואין לי ספק שאם היא תיושם בעסק שלך, היא תוביל את מערכת השיווק שלך לשלב הבא.

מסגרת העבודה מבחינה ב- 7 שלבים של תהליך השיווק באינטרנט

תוכנית שיווק

1. משיכת תנועה
השלב הזה כולל את כל העבודה שעושים כדי לעורר עניין בעסק כגון: תנועה לאתר, תנועה לבית העסק (אם לעסק יש מקום פיסי) שמגיעה ממאמצי שיווק אונליין ואופליין. זה יכול להתרחש בעזרת פרסום, הפצת תוכן, שיווק בדואר אלקטרוני, מפגשי רישות עסקי, שיווק במדיה חברתית ועוד.

2. איסוף לידים
עסקים נבונים משקיעים מלכתחילה באיסוף לידים ובקבלת רשות למעקב ושמירה על קשר. לא ניתן לפתח מערכת יחסים אם הגולשים עוזבים את האתר או את החנות בלי להשאיר לך את הפרטים…

3. הזנת מועמדים
אני מודה: יש לידים חמים ויש כאלה שלא. אסטרטגיה שיווקית חכמה תעסוק בלימוד ובניית אמון אצל הלידים החדשים (וגם אצל הותיקים). ישנם לידים שדרושות 5 דקות כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים וישנם לידים שדרושות 5 שנים כדי לקבל מהם משוב כלשהו. כך או אחרת, כאשר מזינים בצורה טובה, נשארים בתודעה של המנוי וגם קופצים לו למחשבה כאשר הוא בשל לקניה.

4. המרה למכירות
ברגע שליד חם, זה הזמן להפוך אותו ללקוח. לרוב בעלי העסקים הקטנים אין צוות מכירות ולכן, ברגע האמת, יהיה עליך להחליף כובע ולחבוש את כובע איש המכירות. תודות למורכבות המיוחדת שלך (גם איש שיווק וגם איש מכירות) יש לך אפשרות בעזרת תהליכי שיווק כתובים ומתוכננים מראש להגדיל את אחוזי ההמרה ולהגיע לסגירת עסקאות גבוהה יותר בגלל עבודת השיווק. החוכמה היא ליצור מספיק נקודות מפגש בין תהליכי השיווק לתהליכי מכירה.

5. אספקה ושביעות רצון
ואחרי שמכרת התפקיד שלך לספק את הסחורה ולוודא שהלקוח שלך מרוצה ב- 100% .
אוקי, נכון. ישנם לקוחות שאף פעם לא יהיו מרוצים ב- 100% גם אם לך יהיה ברור שסיפקת את ה- 100. זה בסדר. הם לא הרוב. בשביל הרוב עליך לשאול את עצמך את השאלה: מה אני אעשה כדי להבטיח שכל לקוח חדש יהיה מרוצה לחלוטין מהסחורה שקיבל ממני ? בנוסף, תמיד אפשר לנקוט (עם האספקה של המוצר / השירות) באחת מהאסטרטגיות הקטנות שיוצרות שמחה אצל הלקוח.

6. מכירה נוספת
כולם כבר יודעים שהרבה יותר קל וזול למכור שוב ללקוח קיים מאשר להביא ולמכור ללקוח חדש. כולם יודעים את זה אבל, מעטים באופן קבוע וסיסטמטי משלבים הצעות עסקיות חדשות ונוספות ללקוחות קיימים. זה הרגע לחשוב! מה עוד אני יכול למכור ללקוחות הקיימים שלי שיתרום להם (ולא רק לי) באמת ובתמים?

7. קבלת הפניות
לבסוף, אין לידים טובים יותר מכאלה שהגיעו כתוצאה מהפניות שעושים לקוחות מרוצים. כדי לשלב את השלב הזה בתוכנית השיווק יש לשאול: מה אני עושה כדי להבטיח שהלקוחות שלי אכן יפנו אלי לקוחות / לידים כאשר הם מתבקשים או נשאלים.

איך להחיל את מסגרת העבודה הזו בתוכנית השיווק שלך ?

כדי לצאת לדרך ולהתחיל לכתוב את תוכנית העבודה השיווקית שלך אני מציעה לך לשאול את עצמך: "איך זה מתלבש ומתאים לעסק שלי " ? "איך אני יכול להרוויח משילוב מסגרת העבודה הזו במאמצי השיווק והמכירות של העסק שלי"?

לאילו רווחים אפשר לצפות אם משלבים את מסגרת העבודה הזו באופן עקבי במאמצי השיווק והמכירות ?

חסל סדר לאי סדר: כל פעולה שיווקית נמצאת במקום שלה. לא יורים באוויר כי צריך כסף ובגלל זה פותחים פתאום סדנא או מייצרים מהר מוצר חדש.
היעדים ברורים: לכל פעולה שיווקית יש סיבה, יש מטרה ויש תוצאה. במקום לעשות דברים כי צריך לעשות, לכל פעולה יש תכלית.

ההזדמנויות ניתנות לאבחנה: כאשר התמונה השיווקית ברורה ומערכת הפעולות המתוכננות בהירה, קל להבחין בהזדמנויות כאשר הן דופקות על הדלת או מתפרצות מהחלון.

מיקוד מוליד רעיונות חדשים: למרות שהיינו מצפים שרעיונות חדשים יבואו דווקא מהמקומות האינטואיטיביים בתוכנו, דווקא המבניות והמיקוד מספקים פלטפורמה חזקה מאוד לרעיונות ומיזמים חדשים. בכאוס כמעט ולא ניתן להבחין בהם בגלל הצורך בכיבוי שריפות.

קל להוציא מן הכוח אל הפועל: כאשר מסגרת העבודה מודפסת ותלויה מול העיניים קל להתבונן כל בוקר מחדש ב"מבט על" על עבודת השיווק, לנטר את הפעילות ולהתמקד בעשייה. התוצאה: היכולת להוציא לפועל גדלה.

השתכנעת שתוכנית שיווק יכולה לעשות לעסק שלך רק טוב ?

עכשיו נותר לאמץ את מסגרת העבודה, להתיישב ולבנות על פיה תוכנית שיווק ראשונית.
אם יש לך שאלות על מסגרת העבודה או על השילוב שלה בעסק שלך,
אם יש לך אתגרים בעניין תוכנית השיווק שלא התייחסתי אליהם
אם יש לך איזה עניין לא ברור או מובן בנושא
אפשר לשתף אותי כאן למטה ואני עונה באופן אישי לכולם

עוד פוסטים בנושא קידום עסקים שיכולים לעניין אותך:
[catlist=33]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר