[קייס סטדי] השקה שכמעט התרסקה והתפנית שהזניקה את המכירות למעלה

היום אני עומדת להכניס אותך אל מאחורי הקלעים של השקה דווקא ברגעים הקשים שלה.

אנשים נוטים להאמין שכאשר לוקחים ליווי מקצועי להשקה באמצעות מומחים שעשו את זה קודם, יש אחריות להצלחה.

להצלחה יש אחריות אחת בלבד – והיא של מי שמנהל את ההשקה. עכשיו עולה השאלה: מה האחריות שלו.. ותכף יהיה לך ברור למה הכוונה.

מדובר בהשקה של לקוחה שאני מלווה עסקית – תודעתית ומאחר ואין לי עניין לערבב כאן צהוב (רכילות) עם לבן (ידע תבוני נקי) אני רק אומר שבנקודת הזמן שנפגשנו היא ממש לא הייתה זקוקה לי כדי שאלמד אותה איך לנהל השקה. היא מיומנת, משופשפת ועתירת תוצאות מעוררות השראה מהשקות קודמות ובכל זאת..

ועוד דבר חשוב שייאמר לפני תיאור המקרה עצמו, שהוא לא פחות חשוב מהתובנות והתבונה הצרופה שיש במקרה הזה.

את הפוסט הזה אני כותבת באישור בעלת העסק והיא, מבחינתה, הסכימה שנשתף בסיפור מסיבה אחת בלבד: לעורר בך את ההשראה ולפתוח אצלך שער להבנה, שישנן השפעות בלתי מודעות שמשפיעות על גובה המכירות וההכנסות שלך ושבאפשרותך תמיד להשפיע עליהן, בצורה מודעת, גם אם ההשפעות הן בלתי מודעות ואין לך מושג במה מדובר – בנקודת ההתחלה.

אחרי שעשינו את הסידורים ההכרחיים האלה, הנה הסיפור מהתחלה, או לפחות מהרגע שאני מכניסה אותך אל מאחורי הקלעים, שזה בוקר אחד אחרי שסיימתי את מדיטציית הבוקר שלי.

ישבתי ליד השולחן הגדול והשם שלה עלה לי לראש ואיתו המחשבה:
'משהו תקוע בהשקה – תבדקי מה קורה'.

שלחתי מיד ווטצאפ ושאלתי: "איך זורמים ענייני ההשקה ? מה ההרגשה? זקוקה לחיזוקית מכל סוג שהוא ? "

התשובה הגלויה והכנה שקיבלתי היוותה את ההקדמה להמשך:
"הי קרן יקרה!
כמה נעים לשמוע ממך! ענייני ההשקה – במצב מאתגר 🙂
מבחינת מספרים זו ההשקה הכי גדולה שעשיתי (נכנסו כבר אלפי מתעניינים ).
הייתה אנרגיה גבוהה מאוד. התלהבות בקהל שהורגשה במיילים, בבקשות לליווי אישי, בתגובות – עוד לפני שהחלו המכירות.
הוובינר היה באנרגיה מאוד מוצלחת, וגם הגיעו הרבה בקשות להקלטה במייל ובסמס.
בקיצור קהל חם ונלהב ואוהב.

ואז.. המכירות הכי נמוכות שהיו לי ever. כרגע יש 14 סגירות.

שנית – גם בשיחות שמבצעות נשות המכירה הסגירות נמוכות. ראיתי בפייפדרייב (מערכת ה- CRM) שהן לא מקדמות את הלידים הכי חמים וניסיתי לתקשר להן את זה וזה לא כל כך עבד..
היום עשיתי איתן שיחה שמבהירה איפה לשים את הדגש בשיחות, ומקווה שזה יעזור.

אני מרגישה פתוחה למכירות גדולות בהשקה הזו ולא מרגישה התנגדות פנימית – ודי תוהה מה הסיבות ואיך להגיב להן."

מכיוון שהיא יודעת שאני (קרן) מתבוננת על התמונה השלמה של כל מהלך עסקי, והיא שלמה רק כאשר מחברים בין החוץ (הפעולות) לבין הפנים (מחשבות, רגשות, תפיסות, אמונות), היא ידעה שזו תהיה השאלה הבאה שלי ופשוט המשיכה וכתבה:

"מבחינה פנימית, בתוך כל זה אני מרגישה ששמרתי על אנרגיה מאוד טובה לאורך התהליך וכרגע רואה עוד תופעה מעניינת והיא שמשהו בי לא מוכן יותר לראות את ההשקה כדבר קריטי בפני עצמו – אלא כחלק מתהליך, ומאוד מעניין אותי איך נמנף את הקהל הרב שנכנס עכשיו לתהליכים נוספים בחודשים הקרובים. (עוזר לי להסתכל קדימה, כדי לשמור על אנרגיה גבוהה כי התוצאות כרגע בהחלט לא פוגשות את היעדים והציפיות שהיו לי)"

סיימתי לקרוא את ההודעה הזו, עברתי על הנתונים המקצועיים, ידעתי מה היא עשתה, קראתי את כל המיילים, המספרים דיברו בעד עצמם. המהלכים שלה היו איכותיים וייצרו את התהודה המבוקשת ובכל זאת, המכירות היו רחוקות ואפילו מאכזבות.

בשנים קודמות, הייתי עוצרת וחושבת אלו פעולות נוספות אפשר לעשות כדי להגדיל את המכירות ?
היום אני כבר יודעת לזהות בשניות מה מקור התקיעות בהשקה ובכל מהלך עסקי והנה אני אגלה לך אותו.

כל תוצאה היא שיקוף של מה שקיים בתודעה שלך

מהי תודעה? מה זה אומר שיקוף? איך התוצאה משקפת את התודעה? ההסברים לשאלות האלה ארוכים לפוסט הזה, הם מגיעים מעולם המדע והתודעה ביחד ואני מסבירה אותם בהרחבה ביום שלם כאן..

ברגע שמבינים את הלוגיקה והשכל שעומד בבסיס הטענה הזו, יהיה לך קל לשנות את צורת העבודה העסקית ולהפסיק לעשות באוטומט פעולות שמקדמות אותך פחות (כמו להמשיך להשקיע אלפי שקלים בפרסום ממומן בפייסבוק) מאשר פעולות מדויקות אחרות (אחת מהן היא זו שמיד אתאר לך).

ונחזור לסיפור ההשקה.
מיד כשסיימתי לקרוא את הנתונים על ההשקה הבנתי כאמור, שהסיבות למכירות אינן חוסר מיומנות במכירות או העדר לידים חמים (פניות רלוונטיות) – גם אלה וגם אלה היו חלק מהמערך של ההשקה. הסיבות היו נעוצות בתודעה של המשתתפים במערך ההשקה ולא שידעתי מה בתודעה שלהם מעכב את המכירות רק ידעתי שזה מגיע משם.

מהסיבה הזו כתבתי לה:
"במצב הנוכחי אני רוצה לכוון אותך לעבודת ניקוי תודעתית ספציפית של כאן ועכשיו. אם מתאים לך, את מוזמנת להתקשר ואנחה אותך מה לעשות ספציפית עכשיו"

היא ידעה למה אני מתכוונת כשאמרתי 'עבודת ניקוי'.

בעבורך אני אומר שמדובר על שימוש בשיטת ניקוי תודעתית שמקורה בהוואי העתיקה וקוראים לה 'הו'אופונופונו'.

בעזרת השיטה הזו אפשר לנקות את התודעה מאמונות מגבילות, מתפיסות שמשרתות בכיוון ההפוך למטרות, וממה שמפעיל אותנו ומשתקף בצורת התוצאות הבלתי רצויות. התהליך שקורה במוח כשמשתמשים בשיטה הזו על בסיס קבוע והופכים אותה לדרך חיים – מרתק אבל בעיקר, לאורך זמן, מחולל שינויים עמוקים בהתנהגות ובתוצאות.

היא התקשרה אלי באותו הרגע וניהלנו שיחה שבמהלכה גירדנו את השכבה העליונה מעל המחשבות אודות המכירות והתוצאות.

בהתאם למידע שעלה בשיחה, הנחתי אותה איך להמשיך מכאן, הכתבתי לה את משפטי הניקוי הספציפיים שמתאימים למידע שעלה בשיחה וסיימנו עם ההבטחה שהיא עוצרת הכול ועושה קודם כל ניקוי תודעתי.

זה נכון שההו'אופונופונו היא שיטה פשוטה שמורכבת מ- 4 משפטים בלבד אבל הסתבר לי תוך כדי תרגול של עצמי ועם בעלי עסקים איתם אני עובדת, שכאשר מכוונים במדויק את הניקוי, מצליחים להשפיע על ההרגשה, החוויה והתוצאה מהר יותר מאשר באמירה כללית.
יותר מזה, לרבים (כולל לי), לחזור על מנטרה של 4 משפטים ולהאמין שזה יעבוד – לא ממש עובד 🙂 ונופל במשבצת של 'לא מאמין לזה'.

פחות משעה אחרי השיחה קיבלתי את ההודעה הזו:

"קרן זה מטורף!!
תוך כדי התהליך אני מבינה שמשהו בי מרגיש שאם אני אצליח אני בוגדת בהורים שלי (שלא האמינו שעסק עצמאי יכול להרוויח) ושאם אני אצליח אני אוכיח שהם משקרים. אז אני לא מרשה לעצמי להצליח!
ואני קולטת גם שאני מנסה לעבוד נורא קשה כדי לממש את האמונה שלהם שצריך לעבוד קשה כדי להצליח..
אלוהים אדירים!! להרשות לעצמי לפעול לטובתי, לטובת כל הלקוחות שלי, לתת ערך אמיתי – וכל זה נתפס אצלי איפשהו כבגידה!!
כמה קושי משתחרר פה.
זה מסביר את התחושה שמתלווה אלי הרבה פעמים שאני אף פעם לא אצליח. שזה אף פעם לא יקרה.
ברור – אם כך אני מאמינה מתחת לפני השטח.."

אני לא יודעת איך הרגשת כשקראת את הגילוי העמוק והכנה הזה. הגוף שלי נעשה חידודים חידודים ונקוו דמעות בעיניים שלי. כמה עמוק היא צללה ובכמה שחרור היא זכתה. התרגשתי בשבילה.
המשכנו להחליף מילים, לפרק עוד כמה מטענים כואבים שהתלוו לגילויים האלה, לזהות תפישות מחשבתיות שמגבילות את המכירות (ואני מזכירה לך, הכול התחיל מהמכירות הדלילות בהשקה) – ולנקות אותן על המקום.

לקראת הסוף היא כתבה לי:

"כל התובנות לגביהם הגיעו עם המחשבות העדינות שעלו בין לבין הניקוי של הדברים לגבי ההשקה.
ואז כל דבר שעולה מזמין עוד ניקוי. וזה ממש מזרים את האנרגיה.
התחושה עכשיו היא של הרבה יותר שלווה ותקווה.
אוקיי יאללה. לעבודה. זה הזמן לשתף את השותפים שלי במערך ההשקה.
קרן – מדהים!

ודרך אגב, תוך כדי שיחתנו הייתה מכירה. ועוד אחת שמתכוונת לשלם אחר הצהריים :-)"

נפרדנו ליומנו. בעשר בלילה קיבלתי את ההודעה הבאה:

סיפוק והנאה"היו כמה מכירות לפני… אבל בימים האחרונים:
לפני 3 ימים: 0 מכירות
לפני יומיים : 0 מכירות
אתמול: 2 מכירות
היום: 7 מכירות
כל הצוות בהיי. מחר ממשיכים. אין ספק שכל יום ניקוי עד שנסיים".

מכאן, אני אעשה את זה קצר יותר.

יומיים אחרי אותו היום שאלתי : "איך ההרגשה היום ?" והתשובה שקיבלתי ריגשה אותי:

"אני ברוח טובה. אתמול היו 10 מכירות. הבוקר (אחרי שסגרנו את הדלתות) עוד 2 ועוד בדרך…"

היא המשיכה וסיפרה על סשן ניקוי שהיא עשתה יום קודם ועל הגילויים המרטיטים שעלו שם
היא חוותה שחרור עצום מכבלים רגשיים שכבלו אותה לאותן תוצאות שמהן היא רצתה להשתחרר…
אני שומרת כאן על הפרטיות שלה לכן רק אשתף שבסוף השיחה היא כתבה:

"זה היה מאוד מ-א-ד משמעותי
ומפתיע
איך כל זה עולה כשבסך הכל מדברים על מכירות בהשקה
מדהים איך שאנחנו בנויים
אני מאוד שמחה על התהליך שנוצר –
מרגישה שאולי זה הרווח הגדול ביותר מההשקה
(מעבר לכך שעוד רגע נגיע למצב שזו הקבוצה הכי גדולה עד כה בכל המחזורים)
מחזור הקורס הזה גדול ב- 45% אחוז מהקורס הכי גדול שהיה לנו עד כה.
איך מנקים שמחה ? "

ההשקה הזו יכלה להסתיים בקול ענות חלושה מבחינת תוצאות המכירה ומה שעצוב יותר, שהתוצאות האלה היו חורטות חוויה שהייתה משפיעה גם על ההשקה הבאה.

במקום זה, תודות ללקיחת האחריות על התוצאות וההסכמה לעשות עבודת ניקוי תודעתית – היא זכתה לחתום את ההשקה עם מכירות שמבטאות את ההישג הגדול שלה בהיסטורית ההשקות הפרטית שלה.

לנהל עסקים בדרך ההו'אופונופונו משחרר ממאמץ ולא כרוך בהשקעות כספיות אינסופיות.
מדובר בבחירה לקחת אחריות בכל רגע ורגע ולנקות את התודעה.

אני יודעת שיש הרבה מאוד ספקות וסימני שאלה ביחס לתוקף של השינויים האלה בעסקים.

אני מציעה לך לשים רגע את ההתנגדות שלך בצד, לשים לרגע בצד את 'האני מכיר הו'אופונופונו', ופשוט לבדוק עם עצמך ולענות בכנות: האם התוצאות העסקיות שיש לי מספקות אותי והן בדיוק מה שאני רוצה ?

אם התשובה היא חיובית – אשריך ושימשיך ויתעצם לך הטוב הזה

אם התשובה הכנה שלך היא יותר כמו 'כמעט, לא בדיוק, הייתי שמח ל..' – אני בטוחה שיום האחד שבו אסביר לך איך המדע והתודעה נפגשים ובאים לידי ביטוי בעסק שלך, בתוצאות שלך, בחיים שלך – יעזור לך לבחור לעלות על דרך ההו'אופונופונו.

דרך ההו'אופונופונו היא דרך חיים והסמינר 'בדרך ההו'ואפונופונו' לא קרוב למה שמופיע בספרים אודות ההו'אופונופונו.

הסמינר הזה לא מלמד רק הו'אופונופונו אלא מחבר נקודות שמייצגות את מנגנון הקיום והמימוש בחומר (תוצאות והישגים) ויוצר הבנה עמוקה ביחס ליכולת שלך להשפיע על מה שיש לך ומה שאין לך – ולא בהכרח בעבודה קשה.

כשהאמת פשוטה, נקיה ומובנת – הבחירה לנקות את התודעה הופכת לטבעית (קרן)

אני רוצה בשבילך את הטוב שקיים בעבורך ואני כאן להאיר לך אלומת אור אליו.
אני מזמינה אותך לבוא ולתת לעצמך את ההזדמנות להבין, לגלות, להרגיש ולבחור . ההרשמה מכאן

סיפורים מעוררי השראה יתקבלו כאן באהבה:-)
אם יש לך שאלות – בשמחה , אפשר לשאול כאן בתגובות
ואם יש לך הערות, תגובות ואפילו מחאות – תודה. אני אוהבת אותך. גם הן בשמחה מתקבלות.

שימשיך , יתעצם ויישמר הטוב הזה

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר