5 דרכים להעביר מסר שיווקי 'בלי לחפור ובלי לצאת נודניק'

או איך למלא כנס בדרכים שונות

כשרק התחלתי לעסוק בשיווק באינטרנט, הייתי כותבת את המיילים עבור עסק מסוים עם רשימת תפוצה גדולה.
בדיוק למדתי איך נכון לכתוב מייל ושחשוב לחזור על ההנעה לפעולה (על הבקשה מהקורא) כמה פעמים במהלך המייל.
אז כך עשיתי.

פשוט חזרתי על אותו המשפט (משהו בסגנון 'לפרטים נוספים לחץ כאן') באמצע במייל וכמה שורות מתחת בסוף המייל.
הרגשתי קצת מפגרת, אבל אמרתי לעצמי אם כך צריך, אז ככה נעשה וכך נשלח לו המייל לכל אלפי האנשים שברשימה.

יום למחרת מגיע מייל חוזר מאחת הקוראות, שנזפה בי על הזלזול באינטלגנציה של הקורא… בקיצור, עלו על הניסיון השקוף וחסר הטעם שלי – לעשות 'מה שמלמדים' בלי לחשוב קודם…

זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שקיבלתי תגובה כזו. כי בזכות אותה תגובה למדתי שאכן, זה אומנם נכון שצריך לחזור על המסר כמה פעמים, כי רוב האנשים (98 אחוז מהאנשים) צריכים להיחשף למסר בין 12-8 פעמים כדי לקבל החלטה לקנייה. אבל בה במידה חשוב לעשות את זה בטוב טעם ולהימנע מלהפוך לתוכי או יותר גרוע להיתפס כ'חופרת'.

עם הזמן למדתי איך לספר את המסר כל פעם בדרך אחרת, מזווית אחרת או באמצעים אחרים ולעשות וגם ללמד איך לעשות את זה בצורה מקורית, מרעננת ומאוד נעימה לקורא.

אז, החלטתי להדגים לכם איך עושים את זה, באמצעות דוגמאות חיות מתוך קמפיין שיווק של מוצר עדכני מבית קייסי קולג'
(למעשה הקמפיין עדיין רץ עכשיו ברשת, כך שאת חלק מהדברים תוכלו לראות ביתר פירוט אם תכנסו לפייסבוק או למיילים שנשלחו מקייסי קולג' לאחרונה).

כדי שאתם לא תעשו את הטעות שאני עשיתי ותייצרו דרכים שונות ומגוונות להעביר את אותו המסר ולעזור לאנשים לקבל החלטה אבל שלשני הצדדים יהיה כיף בדרך 🙂 .

 

מאיפה מתחילים? / להתחיל נכון

אחד הדברים הכי חשובים בהקשר הזה הוא שלב שנעשה בתחילת כל קמפיין (כמו גם בקמפיין הזה), זה שלב שחלק מבעלי העסקים מתעלמים ממנו, לרוב כי הם לא מודעים לו, והוא אחד הסיבות העיקריות למסרים המשעממים וחסרי המעוף שחוזרים על עצמם.
זהו שלב גיבוש הקונספט של הקמפיין.

מילים גדולות לתיאור תהליך המוביל למעשה, לכתיבה של משפט אחד שבא לומר מה המסר המרכזי של הקמפיין לאור המטרה שרוצים להשיג.

למשל בקמפיין הנוכחי של קייסי קולג' המטרה היא למלא כנס (סמינר יומי שנקרא 'בדרך ההו'אופונופונו') שנערך לקראת ראש השנה.

המסר שנבחר לשיווק הכנס הוא: לחיות עם יותר שקט, שפע, אהבה ואיזון בחיים ובעסק באמצעות דרך פשוטה להשפיע על המציאות. או בקצרה – לחיות טוב יותר בעזרת פיתוח התודעה.

המסר הזה הועבר בדרכים שונות ובאמצעים שונים, והנה כמה דוגמאות מהקמפיין הזה:

העברת המסר עם או בלי תמונה בשילוב עם טקסט והנעה לפעולה מתוך כוונה להעביר מידע, ללמד, לתת ערך ולהזמין לפעולה.

בקמפיין הזה, עלו כמה וכמה מסרים שונים, עם תמונות שונות ובניסוחים שונים גם בפייסבוק וגם במקומות אחרים.
 
זה אחד החביבים עליי, כי הוא מציג את השיטה כולה על רגל אחת בתמונה אחת. הוא כבר מלמד משהו שימושי שמי שיאמץ רק את 4 המשפטים הללו כבר יוכל להתחיל לתרגל ולהשפיע על מציאות חייו ולהרגיש יותר מאוזן ורגוע אל מול אתגרי החיים בזמן אמת (כשמשהו מטריד למשל קורה, פשוט אומרים את 4 המשפטים הללו לגבי אותו נושא מטריד, זה לכשעצמו כבר מוציא את חוסר האונים מהמשוואה).

ובשילוב הטקסט הוא מסביר מעט על השיטה והתוצאות שלה ומגרה לגלות עוד לגבי הרציונל שמאחוריה:

פוסט טיזר בפייסבוק

אם תכנסו לכאן, תראו גם את כל הסטטוס בשלמותו וגם את התגובות שהוא זכה להם.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154475087807230&set=a.120230097229.103148.683872229&type=3&theater

שם תוכלו לראות שחלק מהתגובות הן של אנשים שמגיעים ליום הסמינר, של אנשים שממליצים מתוך חוויה אישית על השיטה ועל הלימוד עם קרן. בשפה המקצועית קוראים לזה 'הוכחה חברתית חיה'. בשפה פשוטה קוראים לזה אמינות :-).

זה משהו שאפשר לעודד, כבעלי עסק אתם בהחלט יכולים להרגיש בנוח לפנות ללקוחות מרוצים ונאמנים, לצרף להם קישור לפוסט ולבקש שיגיבו.

כשעבדתי כחלק מצוות השיווק של פסטיבל גדול לנשים, הייתה לנו קבוצת פייסבוק של כל המנחות והצוות (כמה עשרות טובות של נשים מרשימות ומובילות דעה) ובהחלט ביקשנו מהם להגיב, לשתף, או להתארח בדף העסקי כחלק מהשיווק של הפסטיבל כמטרה משותפת לכולן, המנחות המשתתפות, הצוות השיווקי והקהל שרוצה לדעת ולהתרשם ממה שיהיה.
 
שימו לב, מסרים כאלו יכולים לשמש לא רק בפייסבוק אלא גם בתוך מייל. כמו בדוגמה הזו (שהיא רק חלק מהמייל השלם):

מתוך מייל הזמנה לסמינר

אם תרצו לראות את המייל בשלמותו ואיך חוזרת בו ההנעה לפעולה בארבע דרכים שונות באותו המייל – בלי שזה יהיה חופר ונודניקי כנסו לכאן

http://messages.responder.co.il/2129803/74190266/271afdfabb2d6ad7d197fe5413557c41

 
הרעיוןהעיקרון שאתם רוצים לאמץ כאן הוא, לחשוב מה ואיך אתם כבר תתרמו לקורא במייל או בסטטוס או בפוסט לגבי אותו מוצר שאתם רוצים לפרסם. מה יש לכם לתת שהוא בעל ערך, שימושי ותורם למי שיתקל בפרסום שלכם.

סביב כל ערך כזה אפשר לנסח טקסט או לעצב תמונה או סרטון או כל פורמט אחר שתבחרו. אם תקדישו לזה כמה דקות, אני בטוחה שתמצאו שכמות התכנים שאתם יכולים לייצר רק על בסיס העיקרון הזה היא גדולה בהרבה מאשר עוד מודעה שאומרת לאנשים לבוא אליכם. מה שמוביל אותי לדרך השניה להעביר את אותו מסר
 

העברת המסר באמצעות סרטון כדי ללמד או לתרום משהו לצופה

גם כאן, מדובר באותו עיקרון של תרומה. רק הפורמט הוא שונה. במקרה זה זהו סרטון הדרכה של מדיטציה בהנחייתה של קרן כהן. הסרטון שולב בכמה ערוצי שיווק שונים, הוא שולב במיילים המספרים-ממליצים על הסדנא, הועלה לרשת היוטיוב עם מילות מפתח רלוונטיות וגם הועלה ברשת הגוגל פלוס – תחת הכותרת הזו:

'13,007 צפיות ב-10 חודשים ! התרגשתי. זה עובד. נסו. תתחברו. נקו. ותהנו

תודה. אני אוהבת אותך. אני מצטערת . סליחה.'

והרי לכם דרך נוספת ולהעביר את המסר! באמצעות טעימה מחוויה רב חושית של השיטה.

אפשר גם לצפות במסר בגוגל פלוס

https://plus.google.com/112322676639558477019/posts/fVvXz5Gvj96

 

העברת המסר באמצעות פוסט – מאמר באתר או בבלוג או במייל

בקמפיין הזה, יצא בבלוג 'פרובינציה – עסקים עושים עם אנשים' פוסט אותו יזמה וכתבה אחת המשתתפות במפגשי הטרנספורמציה על החוויה האישית שלה עם השיטה.

סיפור המקרה או מתן עדות אישית הוא סגנון מקובל לספר על המסר מנקודת מבט של הלקוח או המתנסה. מה שמאפשר לקורא להכיר את הסיפור דרך חוויה של מישהו אחר.

אם זה מתאים לכם, אל תחששו להיות אקטיביים בהקשר הזה. אומנם זה לא היה מקרה כאן, אבל יש בהחלט מקומות, אירועים ותחומים שבהם מקובל וכדאי להזמין מוביל דעה להשתתף ולכתוב/להצטלם/לספר אחר כך על החוויה האישית.
למשל, זה מקובל מאוד בתחום הספרותי, כשספר חדש יוצא, לשלוח את הספר לבלוגרים נחשבים בתחום, לעורכי כתבי עת או מדורים ספרותיים ולבקש שיקראו ויחוו דעה על הספר בבלוג/בעיתון וכו'.

דרך אגב, אם תכנסו לפוסט תראו שגם כאן שולב סרטון המדיטציה.

http://province.co.il/סליחה-אני-אוהבת-אותך-תודה

דרך דומה ופופולרית מאוד היא לעשות שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע מתחום משלים או אפילו קולגות (העיקר שפונים לאותו קהל יעד), כדי שימליצו על המוצר או השירות שלך.

לא סתם הדרך הזו מאוד פופולרית, זה יוצר אמינות כאשר מישהו שאתה מכיר וסומך עליו ממליץ לך על משהו. משום שקל לך יותר לקבל החלטה לקנות משהו ממישהו שחבר או בעל סמכא המליץ עליו מאשר לקנות משהו שנתקלת בו בפעם הראשונה.
 

העברת מסר באמצעות פרסומת

זו אולי הדרך היותר שכיחה ומוכרת לפרסום של מוצר,שירות או אירוע.
בקמפיין הזה מודעת הפרסומת משמשת ככותרת של אירוע הסמינר בפייסבוק אליו הוזמנו אנשים רלוונטיים (ממש לא כל רשימת החברים בפייסבוק).

תמונת האירוע בפייסבוק

דרך אגב, לא חייבים להסתפק רק בזה, אותה תמונה יצאה עם סטטוס מקורי המקשר לדף האירוע בפייסבוק כך שאפשר לשתף אותו בקבוצות רלוונטיות.

הפצת האירוע בקבוצות פייסבוק

וכמובן שמודעה דומה יכולה לרוץ בקמפיין ממומן בגוגל אדוורדס, בפייסבוק או בפלטפורמות אחרות.
 
הדרך החמישית והאחרונה שאציג כאן היא,

העברת המסר באמצעות שימת הדגש על הדחיפות

הדרך הזו משמשת בעיקר לקראת סוף השקה, או בקמפיין של אירוע שיש לו מיימד של מגבלות, למשל כאשר יש מגבלת זמן להצעת מחיר עד לתאריך מסוים, או מספר יחידות או מקומות מוגבל למוצר או לשירות או שמדובר במוצר כמו אירוע חי וחד פעמי.

במקרים הללו משתמשים במסרים השמים דגש על קבלת ההחלטה כאן ועכשיו. בדרך כלל אחרי שאנשים כבר נחשפו למסרים קודמים והבינו את הערך שבמוצר או בשירות.
מסרים כאלה ישאו כותרת כמו 'עוד X מקומות נשארו', או 'מחר ההרשמה נסגרת'.

מסר תזכורת לפני שינוי המחיר

את המסר המקורי תוכלו לראות כאן
 
אלה היו 5 דרכים שונות להעביר את המסר השיווקי שלכם. מכאן, השמיים הם הגבול, מבחינת הגיוון והאפשרויות השונות להעביר מסר, בפורמטים טכניים שונים, מזוויות שונות ואפילו בשילובים שונים כדי להעביר את אותו מסר שחשוב לכם להעביר.

בפוסט הבא תוכלו להתקדם עם זה צעד אחד קדימה, בעזרת שיווק ויזואלי – כלים ותוכנות חינמיות ליצירת תמונות

בינתיים מוזמנים לשתף אותנו בדוגמאות מקוריות שלכם להעברת המסר השיווקי שלכם. כאן בתגובות.

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר