אסטרטגית התנועה שתגדיל את רשימת התפוצה ותצמיח את העסק – חלק ראשון

 

תכירו: מולטי קמפיין למשיכת תנועה – הדור החדש של תנועה ממומנת

על 3 עמודי תווך עומד השיווק באינטרנט.
כל אחד מעמודי התווך האלה מבוסס על מיומנות:

  1. המיומנות להביא תנועה – בחינם ובתשלום
  2. המיומנות להמיר את התנועה – ורצוי כמה שיותר ממנה
  3. המיומנות לקיים מעורבבות חברתית (אינגייג'מנט) – לפתח מערכת יחסים על בסיס אמון וסמכות מקצועית.

הפוסט הבא עוסק ברמה האסטרטגית של משיכת תנועת לקוחות דרך האינטרנט, באופן רצוף ושוטף.

מעבר למשיכת התנועה על בסיס שוטף, כך תוכלו גם להגדיל את רשימת התפוצה (כמות הלידים) וגם את כמות הלקוחות המשלמים.
 

אסטרטגית התנועה שתעלה את הביצועים ב-3 עמודי התווך של השיווק שלכם באינטרנט

עד לעת האחרונה ידענו שכאשר רוצים לידים חדשים או כאשר רוצים לקדם סדנא או קורס, מריצים קמפיין ממומן, חושפים את קהל היעד לפרסום ומושכים אותו אל עמוד נחיתה שם ממירים אותו מגולש אנונימי ללקוח פוטנציאלי (ליד – Lead ) אפילו ללקוח משלם.

זה תיאור פשטני של האסטרטגיה השכיחה למשיכת תנועה והאמת שהיא עבדה יופי. עד 2016.
לקראת סוף 2015 התחילו להירשם ירידות בהמרות של הקמפיינים השונים וככל שירדו הביצועים כך התפתחו ההבנות לגבי השינויים הדרושים בקמפיינים עצמם.

לאחרונה אני שומעת על יותר ויותר קמפיינים למשיכת לידים לרשימת תפוצה שמניבים פחות ופחות לידים. בעלי עסקים שזכרו איך קמפיינים לקידום סדנאות או קורסים מילאו להם את הפעילויות, פגשו תסכול, אכזבה ודאגה מפעילויות שלא מתמלאות כי הקמפיינים מאכזבים.

מומחים שונים יגידו לכם דברים שונים ואני אומרת כך:

אסטרטגית התנועה חייבת להשתלב עם אסטרטגית ההמרה

בפוסט הזה נתמקד באסטרטגית התנועה שתומכת בביצועים של אסטרטגית ההמרה עליה כתבתי כאן.

כדי שההשקעה בקמפיין תנועה ממומן תהייה שווה לכם, כלומר, תניב יותר תשואה להשקעה (אחוז המרה גבוה יותר – ROI) נגמר עידן הקמפיין שעומד בפני עצמו ומתחיל עידן המולטי – קמפיין.
כלומר, במקום להריץ בכל פעם קמפיין אחד למטרה מסוימת, אנחנו מריצים במקביל קמפיינים שונים שמחזקים אחד את המטרות של השני והשני את המטרות של השלישי נקרא לזה:

מולטי קמפיין למשיכת תנועה

זה אולי נשמע מסובך אבל אחרי ההסבר הבא, אני בטוחה שזה יהיה מובן לפחות ברמת האסטרטגיה.
 

שינויים מרכזיים בהתנהגות הצרכנים שמחייבים את ה'מולטי קמפיין למשיכת תנועה'

גולשים, אנשים, צרכנים, אני אתם כבר לא ממהרים להוציא את הכרטיס מהכיס וגם לא לנדב את כתובת המייל שלנו כדי לקבל מידע בחינם. למה? כי מה שהיה חדשני ומעורר סקרנות היום כבר נחווה כעומס. עושר האפשרויות שנפתח עם הנגישות הבלתי מוגבלת למידע הפך לרעש חזק בתודעה שלנו.

'מדריך'? לא מתאים לי…

'המדריך' של השנים 2010-2014 שמשך אלפי לקוחות פוטנציאלים בנישות שונות ועזר להגדיל רשימות תפוצה במהירות, כבר לא קוסם לצרכנים של 2016 שפוגשים 'מדריך' תחת כל URL רענן בגלל הכמויות והזמינוּת שיש באינטרנט. חשוב להבין, זה לא בגלל שהוא מיותר והשיטה מתה, זה בגלל ש'מדריך' כ'מדריך' כבר לא עושה רושם. אגב, גם 'המדריך' למשיכת לידים עבר אבולוציה וצריך לדעת מה 'כן' מושך לידים בשנת 2016 אבל זה נושא בפני עצמו שאנחנו מעמיקים בו בהדרכות.

דבר נוסף שהפסיק לעשות רושם זה ה'בחינם'

נכון שבחינם עדיף מתשלום אבל כשיש כל כך הרבה מאותו הדבר בחינם, ה'חינם' היא לא מילת קסם להגדלת רשימת תפוצה. ה'בחינם' כבר לא מהווה תמריץ כדי לשלם בכתובת המייל ולתת אישור כניסה לתיבת המייל.

הצרכנים של היום מוכנים לשלם רק כשהם בטוחים (עם הדגש על המילה בטוחים) שיש כאן מה שהם רוצים או שיש כאן מה שהם חושבים שהם צריכים.

תשומת לב לנקודה הזו תעזור לכם לגבש מגנטים שימשכו יותר לקוחות.

דבר אחרון שחשוב לזכור: האם זה זה ?

כשעמודי הנחיתה נראים אותו דבר, הכותרות נשמעות אותו דבר ויש המון מהכול, קשה לקבל החלטה בפעם הראשונה שנחשפים למגנט או למוצר.

פעמים רבות בפעם הראשונה עולה הספק: האם זה זה ? האם שווה להשקיע בזה?
אולי עדיף לחפש ולבדוק אופציות נוספות במקומות אחרים? התוצאה היא שהגולש נטש את העמוד ואם לא יקבל קצה חוט שיחזיר אותו לעמוד הזה, הוא לא יחזור תודות לגירויים החדשים שנכנסו לשדה התודעה שלו.

ככל שיש יותר מהכול, כך גדל הבלבול וכך נדרש יותר אמון וביטחון שהבחירה במוצר (גם כשהוא בחינם) היא אכן הבחירה הנכונה והמדויקת בעבורנו.
 

המולטי קמפיין למשיכת תנועה

ה'מולטי קמפיין למשיכת תנועה' נבנה על בסיס השינויים האחרונים בהתנהגות צרכנים והוא מעוצב ככה שיעזור גם להביא יותר לידים וגם יעזור למכור יותר.

כדי לתכנן ולהקים קמפיין תנועה צריך להגדיר את קהל היעד.

בכל עסק, פוטנציאל הלקוחות מחולק בגדול ל-3 רמות בשלות קנייה:

1. צרכנים שבכלל לא מודעים לקיומו של העסק או לקיומם של המוצרים של העסק.
הם גולשים ברחבי הרשת אבל העסק שלכם או הפתרונות של העסק אינם במודעות שלהם ויתכן שהם אפילו לא מודעים לעובדה שיש להם את הבעיה שהמוצרים שלכם פותרים. זה הקהל הקר של העסק.
קהל קר
2. צרכנים שהביעו עניין כלשהו או בעסק או בכם או במוצר שלכם. יתכן שהם קראו פוסט בבלוג, לחצו לייק, השאירו תגובות מתחת לפוסטים שלכם במדיה החברתית, עוקבים אחריכם בפינטרנסט, אינסטגרם או טוויטר. הם עדיין לא בחרו להיות בקשר קבוע איתכם או להיעזר בפתרונות שלכם. הם עדיין לא 'לידים' אבל כבר 'נתקלו' בכם. זה הקהל הפושר של העסק ואותו אתם רוצים להעביר תהליך של בחירה להיעזר בפתרונות שלכם.

 

קהל פושר
3. לקוחות העסק. אלה שכבר בחרו להיעזר בפתרונות שהעסק מציע. הם יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים שעדיין לא שילמו בכסף כדי להיעזר בפתרונות שלכם או לקוחות שכבר שילמו וקנו אצלכם פעם אחת או יותר. זה הקהל החם של העסק ואותו אתם רוצים להניע לקנות שוב ועוד בעסק.

 

קהל חם

כדי להפוך קהל קר לקהל חם נדרש לפתח מערכת יחסים שבמסגרת שלה נבנה אמון וזיקה לעסק ולמוצרים שלו.

כמו שאף אחד לא מצפה מגבר להציע נישואים בדייט הראשון, כך זו טעות לצפות מגולש אנונימי שרואה מודעה שמובילה לעמוד נחיתה לסדנא של 1,200 שח או לקורס של 5,000 שח שיבחר לקנות על המקום.
 

הקמפיינים שמרכיבים את המולטי קמפיין למשיכת תנועה

נתחיל בזה שהמולטי קמפיין למשיכת תנועה מתוכנן כך :

  1. שידאג לפיתוח מערכת היחסים הדרושה כדי להפוך קהל קר לקהל פושר ולקהל חם.
  2. יתמוך בהגדלת ההמרות בתחנות השונות במנגנון המכירות האוטומטי בעסק
  3. ישיג מטרות ויעדים מול כל סוג של קהל ובעבור כל מוצר או שירות בעסק

בפועל, בכל רגע נתון רצים כמה קמפיינים במקביל (וכל הזמן במקביל):

  1. קמפיין לקהל הקר
  2. קמפיין לקהל הפושר
  3. קמפיין לקהל החם

לכל קמפיין מגדירים מטרות שרלוונטי להשיג מול קהל יעד.

בחלק השני של הפוסט מחכה לכם סקירה על כל אחד מהקמפיינים, מה מפרסמים לכל אחד מהקהלים, מה המטרות שנכון להגדיר לכל אחד מהקמפיינים ואיך אסטרטגית התנועה משתלבת עם אסטרטגית המרה?

אם יש לכם שאלות עד כאן, אתם מוזמנים לכתוב אותם כאן למטה ואשמח לענות.

אם מצאת עניין או גיליתם משהו חדש, פרגנו לפוסט בלייק, גוגל פוסט או שיתוף במעגלים שלכם.

לחלק השני של ההדרכה עוברים בלחיצה מכאן

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר