זיהוי אוסף מילות חיפוש שמייצרות תנועה גדולה

אוסף רחב של מילות מפתח – אסטרטגיה יעילה להגדלת תנועה לאתר

ראשית, מתי משתמשים בביטוי "מילות מפתח" ומתי משתמשים בביטוי "מילות חיפוש" ?

מילות חיפוש או ביטויי חיפוש מתייחסים לשאילתות שמכניסים גולשים למנועי החיפוש כדי לקבל מידע אודות הנושא עליו הם מבקשים תשובה.
מילות מפתח או ביטויי מפתח מתייחסים למילים או לביטויים שמהווים את ציר התוכן של עמוד כלשהו באינטרנט.
על מנת לייצר תנועה איכותית לאתר, יבחר אוסף של מילות מפתח לקידום האתר במנועי חיפוש.
אוסף מילות המפתח שנבחר לקידום האתר הוא נקודת מוצא חשובה מאוד לעבודת קידום האתר והשיווק באינטרנט.

לכן, כשמגדירים את המילים בעזרתן מקדמים את האתר–מגדירים מילות מפתח.
לעומת זאת, כשמחפשים את מילות המפתח לאתר, למעשה צריכים לחשוב כמו הגולשים ובעצם מנסים לזהות את ביטויי החיפוש שלהם. בפוסט הזה אתמקד בבחירת נכונה של סט מילות מפתח אולם צריך להבין שהדרך לבחירת מילות המפתח עוברת דרך מילות החיפוש של הגולשים.

המשמעות של בחירת מילות מפתח שגויות לעסק שלך הרת אסון

בחירה במילות מפתח שגויות הופכות את העסק שלך באינטרנט לכמעט בלתי נראה ללקוחות פוטנציאליים.
לעומת זאת, בחירה במילות מפתח נכונות תעשה בשבילך לפחות 40% ממשימת הבאת תנועה איכותית לאתר.
התחלת כל קמפיין שיווקי עם אוסף גדול של מילות מפתח אטרקטיביות, תייעל את תוצאות מסע השיווק ותייצר תנועה גדולה יותר אל עמוד הנחיתה. בחירת מילות מפתח שפוגשות את הצרכים והרצונות של הלקוח מגדילה את הנוכחות של האתר והעסק במנועי החיפוש ובאופ טבעי מסייעת להגדיל את התנועה האיכותית והממוקדת לאתר.

לגוגל יש יותר מ- 200 סימנים שמגדירים את המשמעות של כל עמוד ועמוד באתר ואת הדירוג שיקבל כל עמוד שלך ביחד לעמודים מתחרים שמקדמים את אותה מילת מפתח. בין הסימנים המוכרים שגוגל עושה שימוש הם כמובן: טייטל העמוד, תגיות מֶטה, וקישורים נכנסים אל תוך האתר.

ככל שיותר עמודים שלך יופיעו בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות בחיפוש של גוגל, כך יגדל אחוז התנועה מגוגל אל האתר שלך. כתוצאה מכך, אסטרטגית יצירת אוסף מילות המפתח שלך צריכה להתמקד באוסף רחב של מילות מפתח רלוונטיות כשלכל מילת מפתח יש לפחות עמוד אחד משלה.

נקודת המוצא בחקר מילות מפתח היא דווקא מילות חיפוש

יצירת אוסף מילות המפתח מתחילה עם הבנה עמוקה של מה באמת הלקוחות שלך רוצים או מחפשים.
המציאות מראה שבעלי עסקים רבים נוטים לבחור כמילות מפתח את שם המוצר שלהם או את השירות שלהם.
לדוגמה: מאמן עסקי נוטה לבחור אימון עסקי, מורת דרך נוטה לבחור הדרכה טיולים וכך הלאה. הבחירה הזו באופן טבעי מצמצמת את עושר התוצאות לאתר שיכול להציג מנוע החיפוש, למילות חיפוש שונות של גולשים וכתוצאה מכך התנועה לאתר דלילה וזניחה.

כדי לבחור סט מילות מפתח רחב, רלוונטי שמייצר תנועה, אני מביאה כאן שורה של צעדים שיעזרו לך להגיע לבחירה הנכונה:

מילות מפתח

• נקודת המוצא בחשיבה היא כמובן המוצרים והשירותים שהעסק מוכר. אסור להיעצר בשם המוצר או השירות, צריך לחשוב מעבר לזה: איך הלקוחות מתקשרים את זה עם חברים, עם הסביבה? איך הם מכנים את זה בשיחות טלפון או במיילים? נסו להיעזר בבלוגים או בפורומים ששם דנים בסוגי השירותים או המוצרים שלכם וקבלו מושג מה מחפשים האנשים.
• מה הן מילות המפתח הפופולאריות שמצביעות על מוצר או שירות שלך שנמכרים בפועל באתר שלך ? האם יש לך אפשרות להגדיל את מגוון מילות המפתח האלה כדי להגדיל את התנועה לאותה המוצרים בדיוק ?
• צרכנים יקנו את המוצר או השירות שלך רק אם הוא יפגוש את הצרכים שלהם או יפתור בעיות שלהם. אם זה כך, בבחירת מילות המפתח צריך לחשוב על הבעיה שהלקוח הפוטנציאלי שלך רוצה או מנסה לפתור. איזה ביטוי הוא יחפש במנוע החיפוש: האם זה יהיה משפט עם 8 מילים (מה המילים שירכיבו את המשפט)? האם 3-4 מילים ביחד? אולי מילת מפתח בודדת ?
• אם גוגל אנליטיקס כבר מחובר לאתר שלך, צריך להיות לך מידע בעל ערך עצום ביחס לתנועה שהגיעה לאתר שלך. שם אפשר לבדוק בקלות מה הן מילות המפתח הפופולאריות ביותר שהביאו תנועה לעמודים שונים באתר. מזה ניתן ללמוד מה באמת הלקוחות שלך מחפשים.
• ניטור הדיונים במדיה החברתית סביב השירותים או המוצרים שלך יכול גם הוא לעזור לך למצוא עוד מילות מפתח שאולי לא חשבת עליהן אבל אנשים עושים בהם שימוש. את הניטור הזה כדאי לעשות לא רק בתוך פייסבוק או טוויטר אבל גם בבלוגים שעוסקים בנושא, בחוות דעת על מוצרים באתרים שונים, בהמלצות של גולשים, באתרי סימניות (Bookmarks) ואפילו בפורומים.
• מילות מפתח גיאוגרפיות הן פעמים רבות מילות מפתח ששוכחים לבחור או להתייחס אליהן ברצינות.
אם חשוב לעסק להגדיל את התנועה כדי להגדיל אספקת שירות או מוצר בגבולות גיאוגרפיים כלשהם – אסור לשכוח לכלול התייחסות גיאוגרפית כמו לדוגמה: "עיסוי רפואי בשרון".

מילות חיפוש אינן בהכרח מה שנראה לך שהן ביטויי המפתח

כדי למצוא את מילות המפתח כדאי, מומלץ ואפילו נחוץ לעוף עם המחשבה הרבה מעבר למובן מאליו.
ברגע שאוסף מילות המפתח יתרחב יתרחשו גם שיפורים משמעותיים בתנועה אל האתר.
לא לשכוח: כל מילת מפתח צריכה לקבל עמוד שלה וכן חשוב להקפיד על אופטימיזציה של התוכן בעמוד הרלוונטי.

מאמרים נוספים בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש שיכולים לעניין אותך:
[catlist=5]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר