פעם במהלך סדנת אימון גדולה של כמאה משתתפות בה נכחתי, העידה מתאמנת אחת,
שהיא כאן 'רק בגלל האנרגיות של המנחה (המאמנת) שהופיעה בווידאו על הסדנה.
כמה פשוט!
איזה כיף זה היה אם אנשים היו מגיעים אליך בלי לשווק ולפרסם ולנסות לשכנע ולהוכיח
'כמה אני טובה וכמה ה"סחורה" / "מרכולת" שלי טובה'.
איזה כיף זה היה אם הם היו מגיעים אליך פשוט כי הם 'מתחברים לאנרגיה שלך'.
נשמע טוב, נכון ?
אם נמאס לך לשווק עוד ועוד (ולהפגיז נוכחות) בפייס (וגם בכלל) המאמר הזה יכול לעזור לך למשוך לקוחות בלי לסבול בדרך.
לא! לא צריך לסגור את חשבון הפייסבוק, להתיישב על הכרית, לעצום עיניים ולמגנט לקוחות,
אבל אפשר להשתמש במה שכבר זמין וקיים בשבילך – האנרגיה, היכולות הטבעיות שלך והידע השיווקי שכבר יש לך.
אנרגיה? מה הקשר בין אנרגיה לבין לקוחות חדשים ואיך בכלל יכולות אנרגיות למשוך לקוחות?
למעשה, אפילו בלי שנתכוון לזה, כבני אדם אנחנו מקרינים החוצה את מה שקורה לנו בפנים.
כמו שמורה חדש נכנס לכיתה והילדים כבר יודעים אם אפשר לטפס על המורה או לא עוד לפני שנאמרה מילה,
כך גם אנחנו כמבוגרים 'מרגישים אנשים' אנחנו מרגישים מה שמוקרן מאותם אנשים כלפינו.
מה מאפשר את ההקרנה הזו ?
התשובה היא: האנרגיה שזורמת לנו בגוף.
כשאנחנו מרגישים – אנחנו מקרינים את הרגש החוצה.
הרגש מוקרן בדרכים שונות שכל אחת מהן היא צורת ביטוי שונה של אנרגיה.
צורות הביטוי שהכי קל לזהות הן מילים ומעשים: התנהגויות. דיבורים.
כשאנחנו חושבים –
האמונות המודעות והלא מודעות שלנו מעוררות רגש שעולה ומשפיעות על המילים שבהם נבחר להשתמש, על איך שנגיב, מה שנכתוב וגם מה שלא נכתוב.
לא משנה באיזו דרך תשתמשו כדי להעביר את המסר או הערך שלכם – פוסט, וידאו או פודקאסט ולא משנה איך אם מדובר בעמוד נחיתה, סרטון וידאו או סטטוס בפייסבוק – בכל אחת מהדרכים האלה אנחנו מקרינים אנרגיה.
אותה מאמנת שפתחתי איתה את הפוסט, הייתה 'באנרגיות טובות', מלאת בטחון בעצמה ובעשייה שלה באותו סרטון ווידאו ובכל משך המכירה של הסדנה .
ממש ראו שהיא נהנתה מכל הזדמנות שהייתה לה להפיץ את דבר קיום הסדנה ואת העזרה שהיא יכולה לתת.
התדר שהסביבה קלטה ממנה של הנאה, תשוקה, בטחון ואמונה הפך אותה לממגנטת, מכיוון שלהנאה והתלהבות יש אנרגיה חיובית, נעימה, מעוררת ולכן היא מדבקת ואנשים רוצים להיות בסביבת אנשים כאלו, כדי להרגיש את האנרגיות הללו בעצמם.
הבשורה הראשונה להגדלת המכירות בכלל ולמילוי סדנאות, קורסים ותכניות בפרט היא שלא תמיד צריך 'להפגיז' עם פעולות שיווק בכמות אינסופית.
הצלחה נמדדת במינימום המאמץ הנדרש כדי להשיג תוצאה מבוקשת
במילים אחרות, ההצלחה שלך גדולה יותר ככל שהתוצאה אליה שאפת להגיע, הושגה במחיר נמוך יותר.
פעמים רבות מספיק להעלות את התדר באופן מודע ולהגדיר במודע את הכוונה להעניק ל-X אנשים מהערך הייחודי שיש לך, כדי להגיע לתוצאה המבוקשת. פעמים זה לא יספיק וידרש גם ניקוי עמוק יותר של התוכנות שמפעילות אותך מהתת מודע. על זה בפוסט אחר, כעת, נטפל במשהו שכל אחד יוכל לעשות גם בלי לרדת אל מעמקי תת המודע.
איך מעלים תדר ?
נחזור לדבר על רגשות. רגשות כולנו מבינים.
לגבי 'תדר' – לרוב רווחת הבנה שגויה ביחס למושג.
הדרך הפשוטה להעלות תדר היא לשנות את הרגש, את מצב הרוח.
ישנם רגשות שמורידים: פחד, חרדה, דאגה, ספקנות, חששות.
ישנם רגשות שמעלים: שמחה, התרגשות חיובית, התלהבות, אהבה, שובבות, חיוניות.
כשאתם מתיישבים לכתוב מייל לרשימת התפוצה, או לכתוב את עמוד המכירה הסבו את תשומת הלב שלכם לרגש שיש לכם ברגע ביצוע הפעולה.
אם מה שיש שם זה מיאוס, סלידה, פחד, ייאוש, תסכול, ספק ועוד רגשות שנמנים על חבורת הרגשות הזו – לא משנה באילו מילים תבחרו לתאר את המוצר או השירות שלכם, התדר של הרגשות האלה יתערבב במסרים שלהם ויוקרן החוצה.
אנשים יתרחקו מהמסרים ולא ידעו אפילו לומר למה. התחושה של האנרגיה לרוב אינה מוסברת במילים אבל מרגישים אותה.
מהיום אתם רוצים לעשות מה שאנחנו מכנים #שיווק_מודע
שיווק מודע הוא שיווק שאת הפעולות שלו עושים עם מודעות ועירנות לכוונות, למחשבות, לרגשות ולמילים שמשתתפים בפעולות עצמן.
טריק נהדר להעלאת תדר הוא לחייך ולכתוב. ממש לחייך ולהקרין את החיוך הזה החוצה. חיוך, גם אם הוא מלאכותי, משחרר כימיקלים במוח ובאופן מידי התדר של האנרגיה עולה.
תנסו את זה עכשיו. שבו, העלו חיוך על הפנים וקראו את המשך הפוסט.
איך זה מרגיש לכם ?
כבר יש לכם חיוך על הפנים ?
ברגע שתקפידו על #שיווק_מודע ותהיו ערנים לאנרגיה שאתם משדרים במסרים ובנוכחות שלכם – אנשים יתחברו לאנרגיה שלכם ולמה שאתם משדרים ללא מילים ובין המילים.
בקיצור:
כל אדם וכמובן שכל בעל עסק, משדר את האנרגיה שלו החוצה
אנרגיה גבוהה עוזרת למלא סדנה או להגדיל מכירות
(וגם השיווק הופך קל ומהנה יותר)
מה עושים כשהאנרגיות נמוכות והתוצאות לא משהו?
כן. לפעמים זה מייאש ומתיש לשווק אם לא רואים תוצאות.
איך לא מתייאשים, שומרים על עקביות בעשייה, מעלים את האנרגיות וממלאים סדנה?
אפשר לחלק את התשובה ל-3 תחומים עיקריים של עשייה:
א. ברמה הכי פרקטית, חשוב להבין איך נכון למכור באינטרנט
חוסר הבנה של השיווק באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט, מוביל פעמים רבות לתסכול, ייאוש ואכזבה לאור התוצאות.
כל הרגשות האלה מקרינים אנרגיה נמוכה שמשתקפת באנרגיה נמוכה בחזרה (לא נרשמים או זרם נרשמים דליל).
חוסר הבנה של השיווק בפייסבוק הוא למשל ההסבר לתופעה של תסכול מהשיווק בפייסבוק.
בעלי עסקים שמסתמכים רק על הפייסבוק מצליחים למלא סדנה אחת או שתיים (במקרה הטוב) ופתאום מגלים שזה לא עובד להם יותר.
מה שקורה בדרך כלל הוא שבסדנא הראשונה והשנייה קונים מי שמכירים, סומכים ובוטחים בבעל העסק, כלומר לקוחות בשלים. אחר כך, כשמסתיימת רשימת הלקוחות הבשלים – אין למי למכור.
כדי לא להגיע למצבים של ייאוש, תסכול ואכזבה מהפרסום בפייסבוק חשוב לזכור:
פייסבוק אינה פלטפורמה למכירה. כן אפשר למכור דרכה אבל זה לא האסנס של הרשת הזו.
פייסבוק היא פלטפורמה לפיתוח קהילה, ביסוס מערכות יחסים, בניית סמכות מקצועית וכמובן, פלטפורמה להזרמת תנועה של לקוחות פוטנציאלים אל האתר או הבלוג ואל רשימת התפוצה.
כשיש אל מי לדבר באופן שוטף ורציף, יש גם למי להציע את הערך שאנחנו יודעים לתת במוצרים ובשירותים השונים.
ב. ברמת התודעה חשוב לזהות ולנקות אמונות ותפיסות שליליות.
שיווק מתיש ומאוס הוא הרבה פעמים תוצאה של תפיסות ואמונות שליליות (לא מודעות ברובן) שאת רובן קלטנו מהסביבה עוד שהיינו ילדים לגבי כסף, אנשי מכירות ועושר ואנחנו מגשימים אותם באופן לא מודע.
זו תופעה של נבואה המגשימה את עצמה.
הדבר דומה מאוד לתופעה המוכרת בשם 'אפקט הפיגמליון' או 'אפקט ציפיית המורה'.
במחקר המפורסם ביותר בנושא, נאמר למורים שילדים מסוימים בכיתה הם ילדים המאחרים לפרוח אינטלקטואלית, כלומר, הציונים שלהם עכשיו לא משקפים את היכולות שלהם כי הם צריכים יותר זמן כדי לפרוח (בפועל נבחרו שרירותית).
בסיום השנה, הילדים הללו הראו תוצאות גבוהות יותר מילדים אחרים בכיתה, משום שהמורים שידרו להם במהלך השנה בצורה בלתי מודעת, את הציפיות והאמונות שלהם ביחס ליכולות המיוחדות שיש להם, הילדים הגיבו בהתאם (עוד על אפקט פיגמליון וקישורים למחקר המלא כאן ).
בדומה, כך גם אנחנו מגשימים את האמונות שיש לנו לגבי עצמנו, לגבי השיווק ולגבי היכולת שלנו להצליח – בין אם הן מודעות ובין אם הן לא מודעות.
אחת הדרכים לשנות את החוויה של הסבל מהשיווק היא פשוט לשנות את התפיסה הפנימית שלו לגבי מהו שיווק.
אפשר לראות את השיווק כדרך להפיץ את המסר שלך אל העולם. להתייחס לשיווק כאל שיחה.
זו ההזדמנות שלך לחולל את השינוי שלמענו בחרת לעסוק בתחום המקצועי שלך דרך המסר שלך. את לא צריכה להיות רוכלת בו. את לא צריכה לשכנע אף אחד או להוכיח כמה את טובה. את מדברת את עצמך כדי לעזור, כדי לתת, כדי לחולל שינוי וכל זה מהלב.
כאשר השיחה נובעת מהלב היא פוגשת לב, הצד השני יכול להתחבר, לקבל ולתת. בניגוד לשיווק מאוס שמגיע מהשכל ולכן הוא פוגש מחסום, התנגדות או התעלמות.
דרך נוספת, היא לנקות את הדאטה שמשפיעה בתת המודע, על המחשבות, הרגשות, הפעולות ולכן גם על התוצאות… אחד הכלים שייצרנו ויכול לעזור לכם נמצא כאן (ניקוי אמונות שליליות בעזרת הו'אופונופונו)
ג. להסב את תשומת הלב לכוונות ולרגשות שמטעינים בהם את המסרים.
לאמץ #שיווק_מודע.
ברמה המעשית, לשים לב אילו רגשות משתתפים בחגיגה כשיוצאים לפעולות שיווקיות ולבחור בצורה מודעת ואקטיבית מה הרגש שנכון להטעין בו את הטקסט או הווידאו.
בדיעבד אחרי שהכרתי את אותה מאמנת עליה סיפרתי קודם, אני יכולה להגיד שהיא באופן מכוון בוחרת את התדר שהיא רוצה לשדר בכל עשייה משמעותית וגם לפעמים יומיומית שלה.
כמו שהבנת זה עובד לה 🙂
איך באופן מכוון משנים אנרגיה או רגש ב#שיווק_מודע?
זו יכולה להיות פשוט החלטה להיות באנרגיה חיובית וטובה כלשהי (יש בעלת עסק שאני מכירה שסיפרה לי שהיא שולחת אהבה לקהילה שלה בכל פעם שהיא כותבת ושולחת מייל).
אפשרות פשוטה לייצר שינוי באנרגיה היא באמצעות שינוי של מילים. כל מילה מורכבת מאותיות וכל אות מקרינה את הרטט שלה. החלפת מילה יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית בשינוי האנרגיה שהמסר ישדר, כי החלפת מילה באחרת ממש יכול לשנות את איך שאנחנו מרגישים כלפי הדבר.
למשל, אם מרגיש לך ייאוש, תסכול ואיכסה מעצם הצורך לשווק את הסדנה או המוצר, אפשר להחליף את המילה 'לשווק' במילה 'לדבר', 'להפיץ', 'לשוחח' או אפילו 'להעניק' זה כבר יכול לגרום לפעולות להרגיש הרבה יותר נעימות ומהנות.
אשמח לשמוע מחשבות, רעיונות או דרכים יצירתיות שלך ל #שיווק_מודע שיש בו אנרגיה גבוהה וממגנטת 🙂
ואם משהו מכל זה עורר בך רגש חיובי, נשמח ללייק, פלוס וגם שיתוף 🙂
איך מחברים #שיווק_מודע למכירה מוצלחת באינטרנט ?
איטה טלאור וקרן כהן עומדות ללמד את זה ב
הסדנה תתקיים בתאריך 10.08.2017 בין השעות 10:00 ועד 11:30
שידור חוזר ב- 10.08.2017 בשעה 21:00 ועד 22:30
הקליקו על התמונה להרשמה
קרן קרן. תודה רבה על פוסט מעורר השראה ומרתק . ההנאה שלי מכשרון הכתיבה שלך משנה לי באחת את התדר . אז נכון שלא תמיד לפני כתיבת מסר שיווקי ניתן לקרוא את הפוסטים שלך אבל לעיניין החיוך מתחברת כל כך. בבקרים כשאני פותחת עיניים ומחייכת , עדיין במיטה כשזו הפעולה הראשונה שלי , היום נראה אחרת. זורם, קליל, שמח ומספק.
חג שמח יקירתי , חיוכים לרוב
חיה יקירה,
לא צריך לקרוא את הפוסטים לפני כתיבת מסר שיווקי. גם לא צריך לקרוא לזה 'מסר שיווקי'. כל שצריך זה לזכור שאנחנו מדברים את האמת שלנו אל העולם ומזמינים לקבל מהטוב שיש לנו לתת. זו גישה אחרת לשיווק ולעסקים בכלל. בואי בואי למפגשי טרנספורמציה, את תהני מאוד 🙂 http://kccollege.co.il/transformation-meetup
נהדר!
אהבתי את הבהירות, הסרת את החשש והלחץ מנושא השווק, והטכניקה של שמוש במילים אחרות תעזור לי מאד. להפיץ, להעניק, לתרום במקום לשווק.
תודה קרן!
אני שמחה מאוד לשמוע שכך קורה זלטי 🙂 זו בדיוק הכוונה, לשחרר את הלחץ הפנימי מהשיווק ולזכור שזו הדרך שלנו לבטא את הגדולה שלנו אל העולם.