6 סדרות מסרים אוטומטיות שונות יכולות להחליף תהליכי שיווק ידניים
ולהגדיל את שיעור ההמרה מתוך רשימת תפוצה – לתכנן ולהטמיע
אם אתם מטפחים קהילה למטרה עסקית, רשימת התפוצה שבידכם היא הבסיס למספר תהליכים שיווקיים ומכירתיים
שאם תטמיעו את כולם במערכת השיווקית, תראו תוצאות עסקיות טובות יותר.
השיחה שלנו מתחילה אחרי שכבר יצרתם תהליך שיווקי יעיל שאוסף לכם לידים ומועמדים פוטנציאליים למכירה.
יש לכם מוצר חינמי או אולי כמה כאלה, המשפך השיווקי שלכם קולט מועמדים שמגיעים מרחבי הרשת ורשימת התפוצה הולכת וגדלה.
ככל שהרשימה גדלה, אתם מרוצים יותר.
סביר להניח בגלל ששמעתם שהכסף נמצא ברשימה וככל שיש רשימה גדולה יותר,
האפשרות להפוך יותר לידים ומועמדים ללקוחות משלמים גדלה יותר.
אז יש לכם רשימה ואתם יודעים שאתם צריכים להגדיל אותם באופן קבוע.
יתכן שאפילו יש לכם קמפיינים שרצים ברקע, ודואגים להזרים באופן קבוע לידים אל תוך המשפך ואכן, הרשימה שלכם גדלה ואתם יכולים לסמן וי ליד המטרה השיווקית: הבאת לידים חדשים לעסק.
עכשיו צריך שהקסם שכולם מדברים עליו יקרה: שהרשימה תדפיס את שטרות הכסף.
אבל, זה לא באמת קורה.
מחד הרשימה גדלה מאידך, אתם לא רואים ממנה כסף או אולי לא את כמות הכסף שהייתם רוצים לראות ממנה.
אם המצב שתיארתי עכשיו מוכר לכם, אתם לא לבד.
רוב רובם של בעלי העסקים שלא למדו שיווק או גדלו על ברכי הכתיבה השיווקית
או התמחו ברזי אומנות המכירה חווים את אותה החוויה.
אחד האתגרים הגדולים באמת הוא לדעת איך להמיר את הלקוחות הפוטנציאלים ברשימה
ללקוחות משלמים ואתגר גדול עוד יותר, הוא להגדיל את שיעור ההמרה מהרשימה.
איך מגדילים את שיעור ההמרה מתוך רשימת התפוצה ?
כמו בהרבה תחומים אחרים גם כאן עובד חוק המספרים הגדולים: ככל שיש לכם רשימה גדולה יותר,
כך מספר הלידים שהופך ללקוחות משלמים גדול יותר.
אבל שימו לב, מדובר בערך מוחלט שהוא פונקציה של שיעור ההמרה אליו אתם מצליחים להגיע.
למעשה שני משתנים משפיעים על כמות העסקאות שנולדות מהרשימה:
- גודל הרשימה (ובמיוחד גודל החלק הפעיל ברשימה – נושא לשיחה נפרדת לגמרי).
- שיעור ההמרה. כלומר, איזה אחוז מתוך הרשימה אתם מצליחים להפוך ללקוחות משלמים
כאשר אתם יוצרים מהלכי מכירה מול הרשימה.
ככל ששיעור ההמרה אותו אתם מצליחים לייצר גבוה יותר, הערך המוחלט מתוך הרשימה – גדל.
אם נעמיק עוד קצת את הרעיון הזה,
ככל שהרשימה שלכם גדולה ושיעור ההמרה שלכם גבוה, כמות העסקאות גדולה עוד יותר.
זו מסקנה לוגית פשוטה שעולה מתרגיל חשבון בסיסי.
מתוך הדיון הזה עולים שני אתגרים שיווקיים קבועים:
- להגדיל את הרשימה
- להגדיל את שיעור ההמרה
להגדלת שיעור ההמרה ישנם הרבה טכניקות שבאות לידי ביטוי בערוצי השיווק השונים באינטרנט.
הפעם אני רוצה להציע לכם לאמץ טכניקה להגדלת שיעור ההמרה בעזרת הכלי הכי ראשוני שכולם אבל כולם מכירים,
ולכולם אבל לכולם יש: דואר אלקטרוני.
בתחילת הפוסט ציינתי שרשימת התפוצה שבידכם היא הבסיס למספר תהליכים שיווקיים ומכירתיים שאם תטמיעו את כולם במערכת השיווקית, תראו תוצאות עסקיות טובות יותר.
הדגש באמירה הזו הוא על הביטוי "מספר תהליכים שיווקיים ומכירתיים".
אם יש לכם רשימת תפוצה, קרוב לוודאי שיש לכם מערכת שמאפשרת לנהל את הרשימה ולדוור אליה מסרים,
בין אם בודדים ובין אם סדרות אוטומטיות מתוזמנות מראש.
שיטה בדוקה להגדלת שיעור ההמרה היא הטמעה של סדרות מסרים אוטומטיות לתהליכי השיווק השונים.
אגב, כאן המקום להפריך את ההבנה שסדרות מסרים אוטומטיות הן בעצם סדרות הטיפים שנועדו לאסוף לידים תמורת משהו חינמי (דרך אגב, סדרת טיפים אינה מתאימה לכל סוג של עסק וגם זה ראוי לפוסט בפני עצמו).
סדרות מסרים אוטומטיות הן סדרות שמחליפות או יוצרות תהליכי שיווק ומכירה אוטומטיים .
המאפיינים של סדרות מסרים אוטומטיות
- הן מגדילות את יעילות השיווק כי הן קיימות ומתרחשות ללא צורך בהתערבות שוטפת
- הן מגדילות את שיעור ההמרה של העסק מפני שהן מבטיחות את קיומן של תהליכים שיווקיים שפעמים רבות לא מתקיימים בשוטף.
- הן רפיטטיביות ולכן חוסכות במשאבי העסק
- נדרשת השקעה ראשונית חד פעמית להגייה וליצירה שלהן ולאחר מכן, אין צורך בתחזוקה למעט לאחר ניתוח תוצאות המדידה של התהליכים.
6 סוגי הסדרות האוטומטיות אותן אתם יכולים להטמיע במערכת השיווק שלכם :
- איסוף לידים : תהליך אוטומטי לאיסוף לידים יכול לקבל תלבושות שונות בהתאם לסוג העסק, למאפיינים של הלקוחות ולמוצר המיועד בסופו של דבר למכירה בתשלום (חשוב לעשות כאן את האבחנה בין מוצר למכירה תמורת כסף לבין מוצר למכירה תמורת כתובת דואר אלקטרוני).
- תכנית ברוכים הבאים ללקוחות משלמים או ללקוחות פוטנציאליים.
סדרת מסרים אוטומטית מהסוג הזה מטרתה לגרום לחדשים להרגיש בנוח במרחב הדיגיטלי אליו הצטרפו: קהילה, מועדון הלקוחות או קהל הלקוחות הקבועים. - קידום מכירת שירות: זו אחת הסדרות החשובות ביותר שצריכות להיות לכל מי שיש לו רשימת תפוצה.
זו ה-סדרה שתפקידה להגדיל את ההמרה מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים. סדרת המסרים הזו צריכה להוביל את הליד לפעולה שיווקית מוגדרת שתפקידה להפגיש אותו עם המוצר או השירות. - קידום אירוע למשיכת חדשים ולהמרה חוזרת: יש לכם בסיס לקוחות לא מבוטל.
אתם יודעים שכדי להביא לקוחות חדשים צריך לעשות קצת יותר מפרסום מודעות.
אתם גם יודעים שאנשים אוהבים לקבל ידע שימושי ומועיל בחינם.
אירוע בעלות זניחה למטרת מכירה ישירה הוא כלי חזק להביא לקוחות חדשים ולמכור שוב ללקוחות קיימים. - עידוד הפניות: יש לכם לקוחות מרוצים. אתם יודעים שמה שיש לכם להציע נפלא ויעזור להמונים אחרים.
אתם צריכים עזרה להגיע אליהם. הלקוחות המרוצים אולי ירצו לעזור לכם ואתם בתמורה תגמלו להם… - מכירה נוספת ללקוחות קיימים ( Up-Sell ). מזל טוב.
יש לכם עשרות ואולי מאות לקוחות שקנו מכם מוצר אחד. אולי שניים. הגיע הזמן למכור שוב.
קוראים לזה Up-Sell וזו אחת הפעולות שמניבות הכנסות בקלות יחסית ובמיוחד כשסדרת מסרים אוטומטית עושה את זה בשבילכם.
דגש אחרון לפני סיום, כל אחת מהסדרות המיילים האוטומטיות האלה מהווה תהליך שיווקי או מכירתי בפני עצמו,
שצריך להגדיר את השלבים שלו מראש ולהתאים לכל אחד מהם את המסר השיווקי / מכירתי המתאים.
הרעיון המרכזי של כל סדרה דומה לכל סוגי העסקים מה שמשתנה הם השלבים בתוך התהליכים וכמובן המיילים שיוצאים בכל שלב ושלב.
אולי יעניין אותך לדעת : אילו תהליכי שיווק אפשר להפוך לאוטומטיים ומה כותבים בסדרות המסרים האוטומטיות
היי קרן,
יופי של פוסט, עושה סדר 🙂
תודה!
תודה רבה אלומה 🙂
בהצלחה
קרן
[…] […]
[…] לזיהוי 6 תהליכי שיווק ידניים שאפשר להפוך לתהליכי שיווק … […]