מה בין שיווק באינטרנט לחקלאות ואיך זה קשור לשיווק העסק שלך

|

מה בין חקלאות, אומנות ושיווק באינטרנט ?

פרק ראשון ובו יסופר על רצון, נחישות ותחושת כישלון

שנים. 40 שנים ליתר דיוק, לקח לי להבין ולהעמיד במבחן המציאות מה שיודע כל חקלאי פיקח ומה שנראה כל כך ברור וטריוויאלי עושה כל כך הרבה צרות לכל כך הרבה אנשים.

לכן התיישבתי לכתוב ולספר לכם…

אולי הפוסט הזה יחסוך לחלק מכם את התסכול, האכזבה והאמונה המעכבת הצלחה.

יש אנשים שיודעים מה הם רוצים מעצמם, מהסביבה מהחיים שלהם.

יש אנשים שאתגרים לא מפחידים אותם או מאיימים עליהם, אלא להיפך מחשלים אותם ומעודדים אותם להמשיך.

בין האנשים האלה יש את אלה, שברגע שמצטיירת להם מטרה מול העיניים והרצון להשיג אותה מאוד ברור – שום דבר לא יעצור בעדם. הם שועטים קדימה להשיג את היעד הבא.

כזאת אני. נשמע טוב, לא?! אז ככה, זה טוב כשיודעים מה שהחקלאי יודע ואני עד גיל 40 סירבתי להפנים, להבין ולהחיל את זה על המציאות.

בגיל שנה רציתי לרדת מהמיטה עם המעקה הגבוה – טיפסתי, עשיתי כמה תרגילי אקרובטיקה וירדתי.

בגיל 12 רציתי לרדת לשבוע לאילת עם חברות – עשיתי עבודות יד בפימו, הצלחתי לשכנע חנות שכונתית למכור את העבודות שלי,
חסכתי כסף וירדתי לאילת בניגוד להסכמתה של אימי (אין לי מושג מה אני אעשה אם הבן שלי יתנהג ככה בגיל 12).

בגיל 16 רציתי שיהיה לי כל מה שאני רוצה כאן ועכשיו. לא יכולתי לקבל את התשובה "אין כסף".

יצאתי לעבוד (במקביל ללימודים), הרווחתי כסף ובזבזתי בדיוק על מה שרציתי שיהיה לי.

יש משהו יפה באמונה "אין דבר העומד בפני הרצון" והעצוב הוא שמתלווה לזה לא מעט כאב.

כי אני, כשרציתי משהו והאמנתי שזה הדבר הכי נכון לי עכשיו, הכי טוב לי עכשיו, הכי מתאים לי עכשיו, הכי…

לא משנה מה, רציתי אותו עכשיו. בו ברגע. תיכף ומיד.

אתם מתחילים לעלות על העניין ?

מבחינתי, ברגע שהגדרתי את הרצון ויצאתי לפעולה – ציפיתי להשיג את התוצאה.

כאן ועכשיו. מיד. בלי השהיות ובלי דחיות.

וכעוצמת הצפייה כך הייתה עוצמת האכזבה ותחושת הכישלון – מן אידיאליזם נאיבי כזה שטען:

"איך זה יכול להיות? עשיתי בדיוק מה שצריך. עשיתי את זה עם המון תשוקה ורצון. עשיתי את זה עם המון אמונה פנימית.
עשיתי כל מה שצריך ועשיתי את זה טוב מאוד. איך זה יכול להיות שאני לא מצליחה ל…"
ופה אתם יכולים להוסיף כל מה שאתם רוצים או מכירים מהחיים שלכם אם הסרט הזה מוכר לכם.

 

פרק שני ובו יסופר איך החקלאות ונכנסה לחיי ומה זה שייך לשיווק

אי שם בעשור הרביעי לחיי, בין גיל 32 לגיל 40 עזבתי את העיר הגדולה ועברתי לכפר הקטן, לפרדס חנה.

הגעתי לבית קטן עם גינה גדולה, סגרתי את הפשפש ובין מדיטציה להליכה בים עבדתי בגינה.

מעולם לא עסקתי בעבודת אדמה לפני כן ולמעט השקיית עציצים בבתים עירוניים לא היה לי ממש קשר וגידול צמחים.

אבל רציתי שיהיה לי יפה בעיניים. רציתי פרחים ורציתי ירוק ורציתי מקום נעים אז…עשיתי מה שצריך:

הפכתי את האדמה, ודישנתי, ותכננתי את המקומות שבהם אני אשים כל מיני סוגי צמחים….החלטתי מה יהיה בעציצים ומה יהיה באדמה,
איפה אמתח מערכת השקיה ואיפה אעמיד ממטרות, קניתי זרעים וצמחים, זרעתי, שתלתי, השקתי, בדקתי שהם נקלטו,
איפה שהייתי צריכה לשנות את קצב ההשקיה או שהמיקום היה לא טוב מבחינת אור, עשיתי שינויים. וחיכיתי.

חיכיתי 8-12 שבועות שהפקעות ינבטו, יעלו גבעולים ועלים, ילבלבו ויקשטו לי את הגינה בפרחים.

בין חקלאות לשיווק באינטרנט עובר ציר הזמן

צפיתי בפריחה המלבלבת של צמחי הגרניום והיה לי ברור שעד הפעם הבאה יעברו 6 חודשים למרות שאני מאוד אוהבת את הפרחים האלה ורוצה לראות אותם כל הזמן.

היה לי ברור לחלוטין שאני לא יכולה להאיץ את קצב פריחת הפרחים או את לבלוב העלים .

כמו שהיה לי ברור שלכל דבר בחקלאות יש את הזמן שלו, כך לא הסכמתי או לא הצלחתי לקבל שבחיים, התוצאה לכל פעולה זקוקה לזמן שלה עד שהיא מתפתחת ומופיעה במלוא הדרה.

למרות שלא כעסתי בגינה על הצמחים שלא הניבו פרי בחורף או לא פרחו בשיא הקיץ,
לא הצלחתי לעצור את האכזבה והתחושה הפנימית של הכישלון כאשר התוצאה שרציתי לקבל אחרי פעולה מסוימת לא התרחשה ברגע שציפיתי לה.

איכשהו, תמיד היה שם הפער הזה בין ההבנה שלכל דבר הזמן שלו לבין ההסכמה הפנימית שלי שאכן, לכל דבר הזמן שלו.

בגיל 40 משהו נרגע בי. עשיתי שולם עם הזמן ועם המשך שתהליכים מסוימים דורשים.

בשנה האחרונה כל חלקי הטטריס מצאו את מקומם ויצרו הרמוניה בין הרצון, העשייה ומשך הזמן שלוקח לתוצאה להגיע. תהליכים התחילו לקבל את הכבוד שמגיע להם. הזמן הפסיק להיות האויב של התוצאות. והתוצאות , תודה לאל.

 

פרק שלישי ובו יסופר איך אומנות קשורה לכל הדבר

לפני חודשיים אחת הלקוחות שלנו כתבה לי שאחרי חודשיים שהיא מנסה לעשות שיווק באינטרנט היא מבינה ששיווק באינטרנט לא עובד
ושאין סיכוי שהשיטה לשיווק באינטרנט באמת תעזור לה לקדם את עסק שלה.

נכון שאומנות וחקלאות הם שני מקצועות שונים בתכלית השונות אבל בינינו,

מי לא יודע שתפוזים מבשילים בחורף ואפרסקים בקיץ ?

האם מישהו יעיז לומר שהעץ הזה לא טוב והוא לא יצמיח פירות, חודשיים אחרי ששתל אותו באדמה והוא צעיר בן יומו ?

 

פרק אחרון ובו יסופר על הקשר בין החקלאי הפיקח למשווק באינטרנט שלעיתים שוכח

שיווק באינטרנט זה אוסף רחב של אסטרטגיות וטקטיקות הדורשות את ההשקעה והדישון שלהן.

התוצאות היא פרי הבשלה של תהליכים החוזרים על עצמם בתדירות קבועה, ללא הפסקה וללא פשרות.

נחישות, נכונות והתמדה יפיקו בשביל כל משווק את מה שכל חקלאי פיקח יודע :

הפרי נופל מהעץ בדיוק ברגע שהוא בשל.

איזה תענוג זה לתת ביס באבטיח מתוק מלא בעסיס באמצע הקיץ ?

כמו שהחקלאי לא יצפה שהאבטיח יבשיל ויהיה מלא בעסיס תוך חודשים מיום זריעת הזרעים, כך אין לצפות (וכמובן להתאכזב) שתוצאות שיווק באינטרנט יניבו פרות עסיסיים אחרי חודשים של השקעה.

כמה אכזבות, תסכולים ומשאבים יכולים להיחסך אם רק נזכור בכל רגע נתון ששיווק בכלל ושיווק באינטרנט בפרט הם לפני הכול תהליכים וככאלה, הם דורשים את הזמן שלהם עד שהם מניבים פרות.

לקח לי 40 שנים לעשות שולם עם הזמן, להכיר בקיומו של תהליך – באשר הוא
ולהגיע לפורמולה של תהליכי שיווק שהצליחו להעביר אותנו מ- 5,000 ל- 30,000 ש"ח הכנסה בחודש.

אבל על זה  הכנתי לך סרט ואזמין אותך לצפות בו בשבוע הבא. מומלץ להכין פופקורן.

 

נ.ב.
אם משהו מהפוסט הזה נגע בך או אליך, אשמח לשמוע ולהשתתף איתך. כאן, למטה, בתגובות. אני מזמינה אותך לשיחה 🙂

 

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר