אחת השאלות השכיחות ששואלים אותי בעלי עסקים בתכניות הליווי העסקי היא: איזה מחיר לקבוע למוצר או לשירות.
שאלת המחירים החלה להתגבר במיוחד כשהחלו להתרבות הכינוסים והאירועים במחירי 29, 49, 67, 74 ₪.
אוקי, נניח שיש סיבה מוצדקת למחירים הנמוכים האלה (מחירים שאינם כואבים בכיס וגורמים ליותר אנשים להגיע לאירוע – ואני מדגישה "נניח" שזו סיבה מוצדקת כי במבחן המציאות עולה שאלה אם המחירים האלה תורמים או פוגעים במטרה לשמה מתקיימים האירועים האלה) מה קורה עם המחירים הגבוהים יותר?
נשאלת השאלה: איזה מחיר עדיף לקבוע כמחיר לסדנא, לקורס או למוצר: 980 ₪ או 981.40 ?
[wlm_nonmember]
הפוסט הזה הוא חלק מסדרה חינמית למנויי קייסי קולג'. להמשך קריאה יש להתחבר עם שם משתמש וסיסמא או להירשם חד פעמית, בחינם, ולקבל שם משתמש וסיסמה. ההרשמה אורכת דקה.
להרשמה לקהילת המנויים ללא תשלום מכאןנרשמת בעבר ? הכניסה מכאן
[wlm_loginform] |
להרשמה לקהילת המנויים ללא תשלום מכאן [/!private] [wlm_private 'סידרת הפוסטים של הפסיכולוגיה של המחיר']
התשובה תלויה בסוג הקנייה.
כאשר מדובר בקניות רגשיות, קניות שהתמריץ או המניע לקניה הוא רגשי – מחירים מעוגלים מגדילים את המכירות.
לעומת זאת, כאשר מדובר בקניות ראציונליות, קניות שהתמריץ או המניע לקניה הוא הכרתי או שכלי – מחירים עם נקודה עשרונית מגדילים את המכירות.
הסיבה להבדל הזה נעוצה בעיבוד הנתונים במוח או בפירוט בשטף העיבוד.
שטף העיבוד זו הקלות שבה המוח מעבד את הנתונים המספריים.
מספרים מעוגלים קל יותר למוח לעבד במהירות ולכן, כאשר מדובר בקניה רגשית, צרכנים דיווחו ש"זה פשוט מרגיש נכון".
לעומת זאת, מאחר וקניה רציונאלית מבוססת על מחקר, השוואת נתונים ומשאבים גדולים יותר של הצרכן, מחיר שנראה ארוך עם נקודה עשרונית נתפס כמוצדק ביחס לכל ההשקעה שכרוכה בהחלטת הקניה.
אז מה עדיף למוצר או לשירות שלכם: מחיר מעוגל או עם מחיר עם נקודה עשרונית?
התשובה היא: תלוי אם הקניה אצלכם היא קנייה רגשית או קנייה רציונאלית.
חשבו מה מניע את הקניה של הלקוחות שלכם אצלכם: הרגש או השכל .
אם מדובר על קורס איפור – קרוב לוודאי שהמניע הוא הרגש: להרגיש יפה, להעלות ביטחון באמצעות המראה וכד'.
במקרה כזה, מחיר עגול יתרום טוב יותר למכירות.
אם מדובר על תכנית קצרה לליווי עסקי – קרוב לוודאי שהמניע הוא רציונאלי: לתכנן צמיחה עסקית, למצוא את הדרך להגדיל את ההכנסות וכד'.
במקרה כזה, מחיר עם אגורות או מחיר שהוא לא עגול שלם (נגיד, 2000) יתרום טוב יותר למכירות.
אם החלטת לנסות את הממצא הזה בעסק שלך, אשמח לשמוע על ההתנסות שלך, גם אם לא, אשמח לשמוע אם המידע הזה היה שימושי בעבורך 🙂
[/wlm_private] [/wlm_ismember]
בתור מי שעושה הרבה קניות רציונליות ועסקיות,
אז קביעת מחירים גימיקיים כמו 981.20 גורמת לי להבין עם מי יש לי עסק, ולהמנע מלעבוד אתו
תעגל ל 450 ואז נחשוב
שלום אור,
לומר ש- 981.20 הוא מחיר גימיקי זו תפיסה..
ואם סך ההוצאות של המוצר הוא עשרוני ואחרי תוספת הרווח מגיעים לתוצאה עשרונית – זו המציאות כפי שהיא ביחס למוצר הזה – למה לעגל את המחיר?
והטענה שלך ממחישה את הטענה המרכזית בפסיכולוגיה של המחיר שכל ההתחייסות למחירים היא "תפיסתית" קרי, סובייקטיבית ואינה רציונלית בהכרח..
מדובר על תחום מחקרי נרחב שיש לו ממצאים מעניינים מאוד והספר המוכר והמפורסם שמשם על השולחן את האמת שאנשים אינם מתנהגים בהכרח רציונלית
הוא "לא רציונלי ולא במקרה" של ד"ר דן אריאלי.
אני מסבירה בהרחבה על התהליך שקורה במוח ביחס למחירים בהדרכה החינמית כאן: http://kccollege.co.il/psychology-of-prices-webinar
אתה מוזמן להיפתח ולבחון אם הדברים עושים לך שכל 🙂