9 – מספר הקסם.
קוראים לו מספר הקסם פשוט כי אי אפשר להסביר את התופעה שמתרחשת בגללו: למרות שכל אחד יודע ש-69 הוא בעצם 70,
עדיין 9 תמיד גורם לאנשים לבחור בו יותר על פני האחר.
בהמשך הפוסט תוכלו לקרוא על ניסוי מעניין שערכו באוניברסיטאות MIT ושיקאגו והעלה ממצאים מרתקים שאחד מהם עונה על השאלה:
האם יש משהו שיכול לנצח גם את 9 ?
ב- 8 מחקרים שפורסמו בין השנים 1987 ל- 2004 נמצא שמספר הקסם 9 הוביל לגידול של של 24% במכירות ביחס למחיר יחסי אחר שנבדק מולו (כך על פי Priceless ).
הקסם של המספר 9 הופך כל מחיר שמסתיים ב-9 למחיר
[wlm_nonmember]הפוסט הזה הוא חלק מסדרה חינמית למנויי קייסי קולג'. להמשך קריאה יש להתחבר עם שם משתמש וסיסמא או להירשם חד פעמית, בחינם, ולקבל שם משתמש וסיסמה. ההרשמה אורכת דקה.
להרשמה לקהילת המנויים ללא תשלום מכאןנרשמת בעבר ? הכניסה מכאן
[wlm_loginform] |
להרשמה לקהילת המנויים ללא תשלום מכאן [/!private] [wlm_private 'סידרת הפוסטים של הפסיכולוגיה של המחיר']
קסם ביחס למחירים אחרים: 1.59 ₪, 39 ₪ , 169 ₪ .
באחד הניסויים שנעשו באוניברסיטת שיקאגו וב- MIT, קטלוג להזמנה במייל הודפס ב-3 גירסאות שונות. באחד, בגדי נשים נמכרו ב- 39$. ובאחרים הם נמכרו ב- 34$ וב- 44$. כל קטלוג נשלח למדגם אקראי בגודל זהה.
ממצאי הניסוי הראו שהיו יותר מכירות במחיר 39$ מאשר בכל אחד מהמחירים האחרים, אפילו יותר מאשר ב- 34$ ! 39$ גם הביא נפח מכירות גבוה יותר וגם הוביל ליותר רווח לכל מכירה.
עכשיו כבר בטח ברור לך איזה מחיר יוביל למכירות גבוהות יותר: 67, 69 או 74 שקלים..
מבין השלושה 69 ₪ הוא המחיר שימשוך לך יותר מכירות.
אבל רגע, האם יש משהו שיכול לנצח גם את 9 ?
מסתבר שכן.
מחקרים מצאו שלהצגת מחיר במכירה(SALE) ליד המחיר המקורי יש יותר כוח להוביל לקניה מאשר למחיר שמסתיים ב- 9
בבחירה בין השניים הבאים, השמאלי ניצח ! צרכנים קנו יותר ב- 40$ מאשר ב- 39$ כאשר המחיר הקודם הוצג על התג.
לאחר מכן, הגדילו ועשו, החליפו את ה- 40$ ב- 39$ והציגו את המחיר הקודם על התג.
להצגת המחיר הזו הייתה ההשפעה הכי גדולה על המכירות.
איך אתם יכולים להשתמש בזה?
בפרסום המחיר תוכלו לכתוב: מחיר השתתפות – 78 ₪
בהרשמה מוקדמת: 69 ₪
כעת נשאלת השאלה:
האם לדעתכם הצגת הטקסט בתג המחיר או בעמוד המכירה משפיעה על המכירה ? האם אפשר להגדיל יותר את כמות המכירות עם המחיר 39$ אם נניח נשנה את הפונטים או הגדלים של הטקסט בתג המחיר?
מה דעתכם ?
אם ניסיתם את השיטה ויש לכם ממצאים משלכם, נשמח לשמוע מכם, אם יש לכם שאלות שתרצו שנכתוב פוסט ונענה את התשובות להן – כתבו לנו כאן למטה.
[/wlm_private] [/wlm_ismember]
מיד מיישמת. תודה רבה
שלום קרן,
מה לגבי 390 (לעומת 350 אם 400)? האם גם כאן זה כך?
מעניין אותי לדעת אם נבדק, ויש על זה תשובה מבוססת-יידע. ואם לא – האם יש לך "תחושה" לגבי זה?
אני מרגישה לא טוב לתמחר עבודה שלי ב- 799ש"ח, נניח, במקום 800. זה נותן לי תחושה שאני "עובדת" כאן על האנשים. התחושה יותר טובה לי עם 790…
מה את אומרת?
תודה
שלום סמדר,
יש היגיון לבחירה ב-390 על פני 400 וזו בחירה שאכן תעזור במכירות.
את ההסבר המלא מדוע זה כך מבחינה מדעית אני מסבירה בהדרכה :
איך למצוא את המחיר הנכון
שמגדיל את המכירות והרווחים
ע"פ הפסיכולוגיה של המחירים
מכאן אפשר להיכנס להדרכה: http://kccollege.co.il/psychology-of-prices-webinar
אחרי שמבינים את התהליך שקורה במוח מבינים מדוע גם אם לא משתמשים ב- 399 עדיף לבחור 390.
כנ"ל לגבי 790 ולא 799.
לגבי 350 או 390 לא נתקתי במחקר ספציפי עם המחירים האלה אבל זה לא אומר שאין כי אני פגשתי בסביבות 30 מחקרים ויש אלפים… 🙂
הי סמדר,
בכל הקשור ל 800 או 790 קרן כבר ענתה לך,
במה שקשור למספרים חצויים כלומר 250, 350 או 450 לדעתי עדיף להשתמש ב 249 או 349 וכך הלאה
המחיר נעזר בעיקרון ה 9 כפי שמוסבר כאן בפוסט
ומצד שני אין מניעה שמחיר כולל מע"מ אכן יהיה מספר לא שלם.